1
Vraag
2
Reacties
bmu

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Port forwarding connectbox blijft de poort gesloten houden

De port forwarding krijg ik niet werkend. De Ziggo Connectbox staat op IP4. Interne device heeft een gereserveerd IP nummer. Upnp staat uitgeschakeld vervolgens een forward regel toegevoegd naar het interne adres. Op het interne Lan is deze poort op het bewuste ip nummer te bereiken. Portcheck tool geeft aan dat de poort van buitenaf nog steeds gesloten is.

 

Modem ook al 30 seconden uit gehad voor volledige reset alleen blijft de poort gesloten.

 

Wie kan mij verder helpen want de helpdesk geeft hierin geen ondersteuning helaas.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

In dat geval zou ik controleren of de default gateway correct is ingesteld op de Pi.

Bekijk in context

bmu
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Heb de Pi nu op vast IP gezet met vaste gateway en het werkt.  Dank dit was bij mij dus de oplossing!

Bekijk in context

24 Reacties 24
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Is op de pagina 'Geavanceerde instellingen', 'Beveiliging', 'Firewall' de optie 'Firewallbeveiliging' ingeschakeld? Zonder deze optie beantwoordt de firewall inkomende verzoeken met een REJECT. De andere opties kunnen uitgeschakeld worden.

 

Indien de poort alleen naar UDP luistert dan is het niet mogelijk om te controleren of deze open/gesloten is.

bmu
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

firewallbeveiliging staan allemaal aan en het gaat om een HTTP poort die ik intern gewoon kan bereiken via de browser.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Is alleen de optie 'Firewallbeveiliging' ingeschakeld?

 

Is er op het betreffende apparaat een firewall actief welke mogelijk verkeer afkomstig van buiten het LAN blokkeert?

 

Kun je screenshots plaatsen van de port forwarding-regel en port check tool? Het externe/publieke IPv4-adres kun je (gedeeltelijk) onherkenbaar maken.

bmu
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bij de firewallbeveiliging zijn ze allemaal actief. Ik zal ze vanavond even uitzetten (behalve de firewall zelf) en afbeeldingen van de instellingen maken.

bmu
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

alleen firewall aan, modem gereset, nieuwe forward aangemaakt maar nog steeds geen connectie van buitenaf. Overigens erg vervelend dat de zakelijke helpdesk je hier niet verder mee kan helpen.

 

bmu
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dit is de aangemaakte forward

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

De regel ziet er goed uit, protocol kun je op TCP instellen.

 

Kun je een screenshot plaatsen van het resultaat dat deze site toont voor poort 8080?

bmu
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Port is closed

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Dan kom ik terug op een eerdere vraag: "Is er op het betreffende apparaat een firewall actief welke mogelijk verkeer afkomstig van buiten het LAN blokkeert?"

bmu
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het is een raspberry pi voor zover ik weet zonder firewall. Heeft ook altijd zo gewerkt. Webinterface is op het lokale netwerk gewoon bereikbaar

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Je kunt via SSH controleren of iptables of ufw actief is. Ook al is de server op het LAN bereikbaar, dan kan alsnog verkeer van buiten het LAN geblokkeerd worden.

 

Kwam het resultaat 'port closed' vrijwel direct of na enkele seconden (verschil tussen REJECT en DROP)?

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

1 - betreft het her sabnzb ?

2 - wat zijn je settings? sabnzb blokkeert standaard access van buiten je LAN dacht ik.

bmu
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

duurt ongeveer een seconde of 5 voordat hij port closed terug geeft

bmu
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Heb de status opgevraagd en krijg dit terug. 

 

pi@raspberrypi:~ $ service iptables status
Unit iptables.service could not be found.

Weet dus hiermee niet of ufw actief is

bmu
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Nee het gaat niet om sabnzb. Applicatie draait een http interface die ik graag van buiten het netwerk zou willen benaderen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

En wat geeft service ufw status aan?

bmu
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

pi@raspberrypi:~ $ service ufw status
Unit ufw.service could not be found.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15501Likes

Kun je controleren of een forward-regel naar bijvoorbeeld SSH wel werkt?

bmu
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Poort 22 open gezet maar port check geeft closed aan

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic