1
Vraag
2
Reageer en help mee
markun

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Port forwarding conflict met Ubee UBC1318ZG in Bridge mode

Niet zo zeer een vraag, maar meer om te helpen als iemand tegen hetzelfde probleem loopt:

 

Ik had het modem in router mode staan met port forwarding van poorten 80 and 443 naar een servertje.

 

Nu wilde ik bridge mode een keer uitproberen met een eigen router. Het aanzetten van Bridge mode was geen probleem en ik kon www.google.com pingen (DNS en de verbinding naar buiten werkten dus), maar ik kon geen webpagina openen. Ik kwam er achter dat ander vekeer (zoals ssh) wel naar buiten ging, alleen verkeer op poort 80 of poort 443 was geblokkeerd.

 

Vandaag ben ik erachter gekomen dat bridge mode wel werkt als ik het modem terug naar router mode zet, dan de portforwarding uitzet en daarna weer naar bridge mode ga.

 

Het lijkt er dus op dat de firewall gedeeltelijk actief blijft in bridge mode. Dit lijkt me een bug.

Uitgelicht
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Reacties
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heb je zowel de modem als router ook al 30 seconde van de stroom gehad?

5 Reacties 5
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Portforwarding is inkomend en wat je beschrijft is uitgaand. Was er niet iets anders aan de hand?

markun
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het klinkt inderdaad niet logisch. Na een factory reset waren de port forwards het enige dat ik had ingesteld voordat ik naar bridge mode ging.

 

Ik zou nog een test kunnen uitvoeren met een VPS om te testen of er echt geen traffic naar buiten gaat of dat er niets naar binnen komt.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

heb je zowel de modem als router ook al 30 seconde van de stroom gehad?

markun
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@anoniemforumWat stel je voor? Port forwarding aan, dan naar bridge mode en dan 30 seconden van de stroom halen, weer aansluiten en kijken of er dan wel traffic door komt, als experiment?

 

(mocht het niet duidelijk zijn uit mijn eerste post, mijn probleem is opgelost, maar ik wil best nog een beetje debuggen als ik er tijd voor heb)

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

dat is idd wat ik voorstelde 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic