1
Vraag
2
Reacties
E.T

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Port forwarding - camera van buitenaf benaderen

Ik heb al het 1 en ander proberen te vinden en dat is ook gelukt alleen gaat het mij op een gegeven moment de pet te boven 

ik probeer port forwarding in te stellen en dat lukt ook alleen kan ik mijn camera van buitenaf niet benaderd 

In het netwerk geen probleem

als ik via de nodige programmaatjes of linkjes kijk of de poort überhaupt open staat blijft het aangeven dat het gesloten is 

het gaat om de witte Connect box en heb al meerdere dingen en problemen hier over gelezen.

wie kan me helpen 

vriendelijke groet,

Eddy

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
E.T
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

 

na er tot laat in de uurtjes er mee aan het klooien te zijn geweest is het op 1 of anderen manier toch gelukt 

  • camera naar fabrieksinstellingen gezet (daarna bijna niet weer terug te vinden alleen via p2p binnen het netwerk. maar via Ip adres niet weer terug te vinden)
  • Forwarding regels verwijderd uit de conectbox en weer op nieuw er in gezet
  • camera weer opnieuw ingesteld 

een andere app gedownload en ingesteld en vervolgens werkte alles weer zowel binnen als buiten mijn netwerk (4g)

 

het enige wat vreemd blijft is  als ik de portforwarder checker laat kijken of de poort open staat blijft die aan geven dat hij closed is maar goed so be it het werkt

 

In iedergeval  bedankt voor de moeite 

 

vriendelijke groet,

 

Eddy 

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
E.T
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Yes deze regels staan er in maar kom er niet in en ook via zo’n Port checker blijkt de poort closed

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Er moet al wel een service draaien die reageert op de vraag van de port checker, anders ziet hij die als dicht als hij geen reactie krijgt op de vraag: sta je open?

E.T
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

En hoe kan ik het modem vragen of de poort open staat?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Dat is wat een port checker simpel omschreven doet.

Er moet dan wel software draaien achter die port die antwoord geeft.

 

Hoe maak je binnen je netwerk verbinding met die camera om hem te zien?

Hoe maak je buiten je netwerk verbinding met die camera om hem te zien?

Welke camera gebruik je?

Welke poort gebruik je?

E.T
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Een draadloze chineze camera

ip adres ingesteld op fixed 192. Bla bla

poort 80

binnen WiFi perfect

vanaf buitenaf in loggen met mijn externe ip adres in een app geconfigureerd en het betreffende poort nummer 

geen succes en direct off line

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Zonder precies merk en model is het zoeken in het donker.

Er zijn honderden verschillende camera's met veel verschillende gebruiksaanwijzingen met verschillende poorten.

Wordt poort 80 specifiek genoemd?

Is het eerder wel gelukt met poort 80?

E.T
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Yes en ik kan de poorten in de camera zo aanpassen dit ook al gedaan werkt ook niet 

het is op m’n oude modem (Ubee) des tijds wel gelukt

ik heb het idee dat het probleem in de modem zit en niet in de camera

merk camera is ESCAM q800 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik heb nog wat op het internet zitten zoeken, maar kom er niet uit wat en hoe en geen gebruiksaanwijzing te vinden.

Hopelijk komt er snel iemand langs die je op weg kan helpen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Kun je een screenshot plaatsen van de port forwarding-regel(s) die je hebt ingesteld? Zorg er tevens voor dat UPnP is uitgeschakeld op de modemrouter.

 

Weet je zeker dat je het juiste (externe/publieke) IPv4-adres gebruikt om vanuit het WAN verbinding te maken?

 

Heb je het ook al eens via 4G geprobeerd? Op de (huidige) modemrouters van Ziggo wordt loopback/hairpin NAT niet ondersteund, met als gevolg dat je binnen het LAN geen verbinding kan maken met het externe/publieke IPv4-adres van de modemrouter.

E.T
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de moeite in ieder geval 

na er tot laat in de uurtjes er mee aan het klooien te zijn geweest is het op 1 of anderen manier toch gelukt 

  • camera naar fabrieksinstellingen gezet (daarna bijna niet weer terug te vinden alleen via p2p binnen het netwerk. maar via Ip adres niet weer terug te vinden)
  • Forwarding regels verwijderd uit de conectbox en weer op nieuw er in gezet
  • camera weer opnieuw ingesteld 

een andere app gedownload en ingesteld en vervolgens werkte alles weer zowel binnen als buiten mijn netwerk (4g)

 

het enige wat vreemd blijft is  als ik de portforwarder checker laat kijken of de poort open staat blijft die aan geven dat hij closed is maar goed so be it het werkt

 

nogmaals bedankt voor de moeite 

 

vriendelijke groet,

 

Eddy 

 

E.T
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

 

na er tot laat in de uurtjes er mee aan het klooien te zijn geweest is het op 1 of anderen manier toch gelukt 

  • camera naar fabrieksinstellingen gezet (daarna bijna niet weer terug te vinden alleen via p2p binnen het netwerk. maar via Ip adres niet weer terug te vinden)
  • Forwarding regels verwijderd uit de conectbox en weer op nieuw er in gezet
  • camera weer opnieuw ingesteld 

een andere app gedownload en ingesteld en vervolgens werkte alles weer zowel binnen als buiten mijn netwerk (4g)

 

het enige wat vreemd blijft is  als ik de portforwarder checker laat kijken of de poort open staat blijft die aan geven dat hij closed is maar goed so be it het werkt

 

In iedergeval  bedankt voor de moeite 

 

vriendelijke groet,

 

Eddy 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Fijn om te lezen dat het weer werkt.

 

Sites waarmee je kunt controleren of een poort openstaat werken alleen via TCP, zoals HTTP. Services die (alleen) naar UDP luisteren kunnen hiermee niet worden gecontroleerd.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic