Sinds het grote onderhoud van kabels etc in mijn wijk kan ik mijn apparatuur via port forwarding niet meer bereiken. (Computers weerdtations camera's)Ben zelf enige tijd niet aanwezig maar mijn buurman heeft intussen mijn modem/ routers 3x gereset/ opnieuw opgestart (6 minuten van stroom en weer ingeschakeld). Verder heeft hij er geen verstand van. Ik vrees dat mijn modem intussen op ipv6 lite is ingesteld in plaats van ipv4.
Moderator graag op afstand mijn modem op weer terug zetten op de oude waarden. Klantgegevens heb ik bij de hand.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
@hondje Dat dyndns moest ik met de hand wijzigen ! Ze claimen automatisch. Voor €50 per jaar !
Dan kan je net zo goed een echte domeinnaam nemen voor veel minder. Daarom ben ik ooit ook gestopt met DynDNS, veels te duur.
Er is vast wel een software pakketje te vinden dat bijvoorbeeld iedere dag (of bij verandering) je WAN IP adres naar jezelf mailt. Even inloggen bij je domein provider, aanpassen en gaan!
Hoi Marinus
Klinkt wel goed
Heb je n hint ?
Yep voor mijn weerstation heb ik n always on pc.
Mn Nassen/ laptops staan uit als ik langere tijd van huis ben.
Dank voor de suggesties !
Oh wacht ! Heb je vervolg bericht gelezen zoek scriptje uit als ik thuis ben
Chapeau !
Scriptje gaf bij mij wel foutmelding, moet eea aanpassen.
De connectbox ondersteunt ook duckdns en dat is gratis. Anders via een linux scriptje op een raspberrypi ofzo.
Dat werkt natuurlijk ook.
Maar voor € 50,-- zou ik één echte domeinnaam registreren a max € 10,-- en daarnaast wat duckdns.org adressen. (max 5). Werken ook met IPv6.
Zeker !
Nog veel mooier : ik heb op dyn dns wan ip alert ingesteld.
Zo gauw mijn externe ip verandert wordt dit aangepast en alert op email.
Voorwaarde is wel dat er 1 comp altijd aanstaat.
En vanacht was er weer groot onderhoud maar tekort om wan ip te wijzigen ( grrr 😉 )
Dus wat dat betreft zit ik in toekomst goed.
Nog 1 ding: helpdesk heeft 1 maal (een dus) mij geprobeerd mij te bereiken en op dat moment jammer maar helaas even niet achter de phone en dan is het direkt een verwijzing naar dit forum.
Doet me aan viaplay denken ....
Gelukkig heb ik glasvezel tot in de meterkast kan altijd nog beslissen...
Top!
Mijn enige “probleem” zou zijn dat het een nogal duur betaalde dienst is, tenzij je hecht aan de dyndns domeinnaam. Dan mag het wat kosten.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.