Sinds het grote onderhoud van kabels etc in mijn wijk kan ik mijn apparatuur via port forwarding niet meer bereiken. (Computers weerdtations camera's)Ben zelf enige tijd niet aanwezig maar mijn buurman heeft intussen mijn modem/ routers 3x gereset/ opnieuw opgestart (6 minuten van stroom en weer ingeschakeld). Verder heeft hij er geen verstand van. Ik vrees dat mijn modem intussen op ipv6 lite is ingesteld in plaats van ipv4.
Moderator graag op afstand mijn modem op weer terug zetten op de oude waarden. Klantgegevens heb ik bij de hand.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Zeker !
Nog veel mooier : ik heb op dyn dns wan ip alert ingesteld.
Zo gauw mijn externe ip verandert wordt dit aangepast en alert op email.
Voorwaarde is wel dat er 1 comp altijd aanstaat.
En vanacht was er weer groot onderhoud maar tekort om wan ip te wijzigen ( grrr 😉 )
Dus wat dat betreft zit ik in toekomst goed.
Nog 1 ding: helpdesk heeft 1 maal (een dus) mij geprobeerd mij te bereiken en op dat moment jammer maar helaas even niet achter de phone en dan is het direkt een verwijzing naar dit forum.
Doet me aan viaplay denken ....
Gelukkig heb ik glasvezel tot in de meterkast kan altijd nog beslissen...
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Is port forwarding wel beschikbaar in je modem of is dat helemaal niet meer aanwezig?
Dank voor de snelle reactie.
Zoals gezegd ben ik niet op mijn huisadres. (..en dan groot onderhoud ...zal je altijd zien) en niet in de gelegenheid zelf actie te ondernemen of een backup terug te zetten; anders was het geen probleem. Het moet nu door ziggo via mijn account terug gezet worden naar de vorige waarden. Uit vorige topics maakte ik op dat indien ipv6 lite geactiveerd was (wat ik dus momenteel niet kan controleren) port forwarding uitgeschakeld is en ipv4 weer ingeschakeld moet worden. Maar ik kan niet bij mijn modem komen (ook niet met vnc viewer). Alles wat met poorten wordt doorgeschakeld doet het niet behalve de Chinezen 'homeland' instelling dat gaat prima grrr.
Een moderator kan je modem, zo nodig, weer op IPv4 only zetten, maar niet de instellingen terugzetten die je ingesteld had.
Nou laten we daar dan maar eens mee beginnen. Met vnc viewer kan ik dan 1 computer local bereiken en van daaruit in het modem komen.
Hoe kan ik een moderator bereiken hier ?
Zij komen vanzelf hier langs in dit topic.
Goedendag moderator
Het modem/router werkte perfect tot groot onderhoud afgelopen dinsdag. Is er toen ook een update geweest van het modem ?
Uitgaand verkeer is momenteel geen probleem website wordt geüpdatet; het gaat om inkomend/port forwarding.
Ik ben zoals gezegd enige tijd afwezig dus kan ik niets doen op afstand zolang ik er niet in kan vandaar mijn vraag aan jullie.
Als ipv4 staat ingesteld waarom zou ik dan een fabrieksreset moeten doen ? Dan ben ik ook almijn instellingen kwijt.
Waar ligt het dan aan wat hebben jullie gedaan tijdens 'groot onderhoud' ben ik dan de dupe ?
Dank zover !
Bij onderhoud is het mogelijk dat het ip adres is gewijzigd. Dat zou betekenen dat die port forwards nog wel werken, maar dat je een verkeerd ip adres benaderd.
Dat ip adres kan heel lang het zelfde blijven, maar het blijft dynamisch en kan en wordt door Ziggo zonder aankondiging gewijzigd.
Dank voor je antwoord.
Helaas was dat een van de eerste instellingen die ik controleerde.
Ik heb hier echter 2 lsc ptz camera's en een deurbel camera die via het externe op adres uitstekend te bereiken zijn. Lsc smart connection wordt aangeboden via de action en is plugandplay of via google en allexia aan te sturen. Bij mij via de app inclusief deurbel camera en het externe ipadres wat dus normaal verbind Dus niet via port forwarding en daar gaat het hier om: alles via port forwarding werkt niet NADAT er groot onderhoud was: 'om u steeds het beste en het mooiste te geven. Nu en in de toekomst'
Niet dus.
Daarbij heb ik dyndns die ook bij veranderend ipadres automatisch aanpast.
Ziggo zeg mij wat er sinds het onderhoud is gewijzigd en wat te doen ZONDER reset waarbij al mijn instellingen weg zijn !
Dank u !
Helaas durf ik het dan ook niet te zeggen @hondje
Qua instellingen in het modem ziet het er bij ons goed uit. Er is geen reden waarom je het modem niet kan benaderen of instellingen kan wijzigen. Meestal lost een fabrieksreset dit op, maar dat durf je niet aan.
Dan kunnen we enkel wachten op verdere input vanuit de Community
Gisteren weer dezelfde email als op voor onderhoud afgelopen woensdag:
'Ons netwerk is nu belangrijker dan ooit. Want met zijn allen zijn we veel meer thuis en is thuiswerken het nieuwe normaal. Een goed werkend netwerk moeten we blijven onderhouden. Daar gaan we binnenkort mee aan de slag, het liefst zonder dat u het merkt. Daarom werken onze monteurs zoveel mogelijk 's nachts.
Wat u ervan merkt
We werken dan aan een update van ons netwerk om u steeds het beste en het mooiste te geven. Nu en in de toekomst. Tijdens de werkzaamheden kan uw verbinding af en toe uitvallen. Dan kunt u even geen tv-kijken, niet bellen met de vaste Ziggo-lijn of internetten en heeft u dus ook geen wifi. Zodra we klaar zijn met het werk, doet alles het weer zoals u gewend bent.
Wanneer we bij u in de buurt werken
Datum: 22 juni 2022
Werktijden: Van 1:00 tot 6:00 uur
Wat het u oplevert?
Na de werkzaamheden werkt uw verbinding net zoals daarvoor. Deze vernieuwing is noodzakelijk om de komende jaren de toenemende drukte op het netwerk aan te kunnen. Zodat u ongestoord van onze diensten kan blijven genieten.
Tips voor na het onderhoud
Heeft u haperend beeld of slecht internet na de werkzaamheden? Haal dan de stekker van het modem uit het stopcontact en steek die na een minuut weer terug. Na een half uurtje werkt alles weer. Kijk op ziggo enzovoort enz
'
Met andere woorden: het vorige grote onderhoud is dus niet zo goed verlopen als de bedoeling was !? Bij ziggostoringen waren er tot woensdag ochtend 8.38u meldingen dat bepaalde 'diensten niet beschikbaar waren'. Allemaal na de grote update van het netwerk.
Volgende week weer hetzelfde onderhoud of is er iets faliekant niet goed gegaan.
Modetator: bij u 'ziet het er allemaal goed uit' wat ziet u bij inkomende verbindingen ? Worden die geaccepteerd of geblokt. Hoe staat de firewall ingesteld ? Ik zit nu in Kroatië en heb een midi verbinding (die altijd prima heeft gewerkt) wordt dit geblokt ? En waarom is er volgende week weer onderhoud ?
U ziet meer dan de mensen hier op het forum dus ik verwacht dan ook van u actieve bemoeienis niet van goedwillende geinteresseerden hoe zeer ik dit ook waardeer !
@hondje "U ziet meer dan de mensen hier op het forum dus ik verwacht dan ook van u actieve bemoeienis niet van goedwillende geinteresseerden hoe zeer ik dit ook waardeer !"
Dit is een klant helpt klant forum en geen chatkanaal van Ziggo.
Ziggo moderators komen eens in de paar werkdagen langs in ieder topic, soms sneller, om te zien of ze iets toe kunnen voegen en/of iets op kunnen lossen of niet.
Dit is een klant helpt klant forum en geen chatkanaal van Ziggo.
Ziggo moderators komen eens in de paar werkdagen langs in ieder topic, soms sneller, om te zien of ze iets toe kunnen voegen en/of iets op kunnen lossen of niet.
Deze opmerking voegt niets toe Bert.
Ik wil actief geholpen worden Ziggo en na de zoveel niet relevante meest gestelde vragen verwijst ziggo zelf naar deze community.
Ik draai in cirkeltjes rond na een fout gelopen update van Ziggo.
Hoezo chatten ? Daar heb ik geen tijd voor ! Ik wol een weer werkende verbinding !
Of moet ik soms vanuit Kroatië gaan bellen na een fout van hun ?
Anyway bedankt voor je bemoeienis.
Dag Paul
Dyndns (14 juni 2022 check) staat op wan ip (waarop 3 Chinezen wel goed binnen komen.)
Zoals gezegd zit ik in het buitenland ik kan niet bij mijn modem om de poorten te checken.
Vanochtend ziggo klacht formulier ingevuld met vraag wat de instellingen zijn of er iets gewijzigd is en wat mijn externe ip is.
Ze bellen of mailen snel hoop ik.
Dank zover !
@hondje Houd je ons anders via dit topic op de hoogte ? Als je onze hulp hier nodig hebt, dan horen wij het graag.
'Ik raad aan te controleren of de DynDNS naam wel resolved naar het WAN IP'
Extern ip was idd veranderd heb de buurman geleerd hoe hij dat kan checken en Hopla !
Dat dyndns moest ik met de hand wijzigen ! Ze claimen automatisch. Voor €50 per jaar !
Buiten alle discussies om:
Een moderator kan zien dat ik ipv4 heb maar geen wijzigingen in mijn extern ip ? Niet slaan gewoon een vraag !
Allen bedankt voor inbreng !!
@hondje "Een moderator kan zien dat ik ipv4 heb maar geen wijzigingen in mijn extern ip ?"
Ik vermoed dat de IP adressen historie niet in de oppervlakte te zien is, als ik eerdere reacties op dit forum over vergelijkbare situaties goed heb begrepen, wel kunnen zij zien of een modem een uniek IPv4 adres krijgt of een gedeeld IPv4 adres met een IPv6 adres of een uniek IPv4 adres en een IPv6 adres.
Oké dan is t wat mij betreft hier afgesloten.
Ik wacht nog even telefoontje/mail helpdesk af om dit aan te kaarten.
Bedankt voor de inbreng allen !
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.