1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
qple4

Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Port forwarding aanzetten

Goedemiddag,

Ik heb momenteel port forwarding ingeschakeld op twee ports. Deze doen het nu nog niet, omdat PF alleen werkt op IPv4 en ik nu IPv4 en IPv6 heb. Dit kan ik zelf niet uitschakelen in de Connectbox instellingen. Klantenservice aan de telefoon vertelde mij zojuist dat het niet mogelijk is om IPv6 uit te schakelen, ook niet vanaf hun kant. Ik heb community posts gezien waarin de medewerkers van Ziggo dit wel konden doen (bijv. https://community.ziggo.nl/t5/Internet/IPv4-instellen-voor-port-forwarding/m-p/908192#M110905). Welk van de twee kanten klopt? Als het wel mogelijk is, zou dit dan gedaan kunnen worden op mijn netwerk?

Hartelijk dank.

23 Reacties 23
Meldingen
Aan Uit
Richard G.

Level 16
  • 1835Posts
  • 86Oplossingen
  • 956Likes

Ziet er goed uit. Het lijkt er op dat mijn vermoeden dat dit het modem betreft een juist vermoeden was.

Misschien dat een factory reset nog kan helpen? En dan weer uPnP uit en opnieuw proberen?

qple4
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Dat is jammer. Ik zal dit in de komende dagen proberen. Heel erg bedankt beiden! Als ik er weer niet uit kom, horen jullie het wel weer 😉

qple4
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

@Richard G. @tobiastheebe 
Het is me gelukt! Wel via een andere manier...

Oplossing:
Eerst via 192.168.178.1 > Geavanceerde instellingen > DHCP de PC een vast IP-adres gegeven d.m.v. het MAC-adres. Vervolgens UPnP ingeschakeld via 192.168.178.1 > Geavanceerde instellingen > UPnP. Vervolgens Port Map gedownload (www.codingmonkeys.de/portmap/) en in hun menu de poorten open gezet die ik wilde. Getest via een ander netwerk en het werkt meteen!

Nogmaals bedankt voor het meedenken iedereen!

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34851Posts
  • 2567Oplossingen
  • 17527Likes

Dat is eigenlijk een workaround. Zelf ben ik geen voorstander van UPnP, maar fijn om te lezen dat dit werkbaar is.