1
Vraag
2
Reacties
ZiggiZ

Level 4
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Port forwarding Reolink in Connectbox

Graag zou ik willen weten hoe  je de connectbox  kan instellen wat betreft de port forwarding. Mijn Reolink  camera heeft de volgende poorten:

Media Port xxxx
HTTP Port xx
HTTPS Port xxx
RTSP Port xxx
RTMP Port xxxx
ONVIF Port xxxx

 

Nu zie ik bij forwarding andere poort omschrijvingen. Waar dien ik deze in te voeren:

 

Lokale beginpoort
Lokale eindpoort
Externe beginpoort
Externe eindpoort
 
Mijn doel  is om het camera beeld  middels een webbrowser te bekijken (dus niet via de app ) Zodra ik op het werk middels Reolink app en wifi probeer te kijken krijg ik geen verbinding. Via 4G wel. Ik heb dus het vermoeden dat op het werk een en ander dichtgetimmerd is zodat ik de stream niet kan bekijken. Wellicht dat het wel via een webbrowser kan door je ip4 adres gevolgd door het poortnummer ( op internet gelezen )
 
Alvast bedankt
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Volg dan de stappen in deze gebruiksaanwijzing voor port forwarding van de Connectbox om voor iedere poort een port forward aan te maken: Port forwarding op het SmartWifi modem (voorheen C... - Ziggo Community

 

Wat betreft de eerste namenreeks in je eerste bericht, daar hoef je niets mee te doen, dat is alleen technische informatie.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Werkt het thuis wel?

Want daar zal het eerst moeten werken.

 

Als je weet welke specifiek poort/poorten open moet staan voor je apparaat, ieder apparaat heeft zijn eigen instellingen en poorten en er zijn meer dan 65.000 poorten X 2, dan kun je port forward volgens de volgende stappen instellen.

 

Port forwarding: Alles over port forwarding bij Zi... - Ziggo Community

ZiggiZ
Topicstarter
Level 4
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Thuis werkt het via de apps zonder enig probleem. Extern werkt het ook. ,maar...zodra ik via de wifi van het werk inlog helaas niet ( via mijn mobiel 4g netwerk wel ) Daar wil ik natuurlijk ook kijken naar de videostream. Het schijnt zo te zijn dat  op  een of andere manier deze poorten dicht staan om een  hoop data verkeer te voorkomen. Via  het inloggen middels een webbrowser zou ik dit kunnen "omzeilen" . Graag wil ik de port forwarding instellen aan de hand van mijn bovenstaande gegevens.

 

 

Wellicht dat iemand kan aangeven waar Engelstalige poort benaming t.o.v. de connectbox poortnamen voor staan.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@ZiggiZ Welke poort moet er open op je modem?

ZiggiZ
Topicstarter
Level 4
  • 65Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Hallo Bert,

 

Volgens Reolink : HTTP port, and RTMP port are 9000, 80, and 1935.

 

Waar vul ik welk getal in?

 

1.png

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Volg dan de stappen in deze gebruiksaanwijzing voor port forwarding van de Connectbox om voor iedere poort een port forward aan te maken: Port forwarding op het SmartWifi modem (voorheen C... - Ziggo Community

 

Wat betreft de eerste namenreeks in je eerste bericht, daar hoef je niets mee te doen, dat is alleen technische informatie.

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

@ZiggiZ Goed dat je de vragen over portforwarding hier stelt! Ik zie dat @Bert je goede tips heeft gegeven.

 

Ik ben benieuwd of het je gelukt is om het in te stellen? Geniet van je weekend! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic