Verwijderd account
Niet van toepassing

Port forwarding Giga

Zojuist  contact gehad met de klantenservice maar die weigeren me gewoon te woord te staan over port forwarding... 

Ik ben opzoek naar een mogelijkheid om dit aan te zetten en te configureren. Op dit moment zie ik de optie niet eens terug op de plaats waar dit zou moeten  (Geavanceerde instellingen > beveiliging > port forwarding).

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Port-forwarding-op-de-Connectbox/ba-p/653799

Werkt dus niet omdat bij mij er maar 3 opties zijn ( Firewall, MAC-filtering en IP- en Poortfiltering)

Wat moet ik doen of welke afdeling moet ik bereiken om dit te activeren?

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5362Posts
  • 1242Oplossingen
  • 1652Likes

Hi @Verwijderd account
Een warm welkom hier op de Ziggo Community!

Allereerst mijn excuses dat je een rare nasmaak hebt overgehouden aan het gesprek met mijn collega! Op dit moment staat je modem ingesteld op IPv6 DS Lite, waardoor opties zoals portforwarding greyed-out zijn in je modem. Ten behoeve van portforwarding kunnen we het profiel op je modem configureren naar IPv4 Only. 

Bij deze heb ik het profiel op je modem geconfigureerd naar IPv4 Only. Dit is binnen nu en maximaal 24 uur verwerkt. Schrik niet als je modem hierdoor uit zichzelf opnieuw opstart. Daarna kun je naar hartenlust de gewenste forwards instellen. Laat je mij weten of het is gelukt? 🙂

Bekijk in context

8 Reacties 8
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4931Posts
  • 265Oplossingen
  • 1631Likes

Het modemprofiel moet worden omgezet van IPv6 DS-Lite naar IPv4 Only, daarna zijn port forwarding en DMZ beschikbaar.

Een moderator (Ziggo-medewerker) kan bovenstaande regelen en komt binnen 1-2 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Verwijderd account topicstarter
Niet van toepassing

Hartelijk dank voor de informatie, day word heel erg gewaardeerd. Ik heb heb wat zaken ingevuld en denk dat dit voldoende moet zijn. Toch jammer dat deze informatie niet door Ziggo aan de telefoon mag worden gemeld.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 5362Posts
  • 1242Oplossingen
  • 1652Likes

Hi @Verwijderd account
Een warm welkom hier op de Ziggo Community!

Allereerst mijn excuses dat je een rare nasmaak hebt overgehouden aan het gesprek met mijn collega! Op dit moment staat je modem ingesteld op IPv6 DS Lite, waardoor opties zoals portforwarding greyed-out zijn in je modem. Ten behoeve van portforwarding kunnen we het profiel op je modem configureren naar IPv4 Only. 

Bij deze heb ik het profiel op je modem geconfigureerd naar IPv4 Only. Dit is binnen nu en maximaal 24 uur verwerkt. Schrik niet als je modem hierdoor uit zichzelf opnieuw opstart. Daarna kun je naar hartenlust de gewenste forwards instellen. Laat je mij weten of het is gelukt? 🙂

Bekijk in context

tvs_tvs
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Cecilla, zou je op mijn Ziggo modem (TG3492LG-ZG) de portforwarding functionaliteit willen aanzetten? Ik wil graag bepaalde functionaliteit (een docker app) van mijn NAS via internet bereikbaar maken en dat lukt mij niet zonder port forwarding. Mijn adres gegevens staan in mijn profiel. Alvast dank.

tvs_tvs
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sorry ik heb je naam verkeerd gespeld: Cecilia is het dus 😊

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4931Posts
  • 265Oplossingen
  • 1631Likes

@tvs_tvs Je kunt het beste even met de klantenservice contact opnemen hiervoor, ik denk dat Cecilia vandaag vrij is. Geef bij de klantenservice aan dat je DS-Lite wilt laten omzetten naar IPv4 Only.

tvs_tvs
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

OK dankje dat ga ik proberen

tvs_tvs
Ontdekker
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja het is gelukt (via chatten met Ziggo), porforward zit in mijn menu op het Ziggo modem. Tobiastheebe, bedankt !

Uitgelicht topic