1
Vraag
2
Reacties
port forwarder

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Port forwarding Connectbox Giga

Hi allen,

 

opnieuw het port fowarding topic voor een Connectbox Giga.

Uiteraard contact met helpdesk gehad, hiernaar toe gestuurd, alle tips/handleidingen door geweest.

 

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Port-forwarding-Alles-over-port-forwarding-bij-Ziggo/ba...

 

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Port-forwarding-Alles-over-port-forwarding-bij-Ziggo/ba...

 

Ipv6 bij ziggo uitgeschakeld, Upnp uitgeschakeld, hele lijst van externe ipadressen ingevoerd waar het om moet gaan, mijn eigen DHCP gereserveerd, port forwarding ingesteld, helemaal NIKS.

 

Zelfs poort 80 zit dicht, firewall eraf, nog steeds niks.

 

Om te checken gebruik ik

 

https://portchecker.co/check

 

https://www.yougetsignal.com/tools/open-ports/

 

Wat kan ik nog doen? Valt me op dat als ik een VPN ga gebruiken (staat uit) ik in ieder geval port 80 meteen open zie. 

 

Grtz,

 

Gerben

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
port forwarder
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

 

@tobiastheebe @Maud @Bert @Carlien 
Dank voor alle reacties! Het blijkt dat mijn software probleem is opgelost ondertussen, dat lag niet aan de netwerkpoorten, ze hebben mij incompleet voorgelicht. De urgentie is er op dit moment af, waarschijnlijk zal ik nog een aantal dingen proberen maar voor nu mag dit topic gesloten worden. Dank voor de inspanning! Ik denk dat de router in ieder geval in de goede stand staat om dit beet te pakken als het echt nodig is. Goed weekend. 

Bekijk in context

25 Reacties 25
port forwarder
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Vanmorgen opnieuw ingelogd en menu ziet er anders uit (minder opties) en alle ingevoerde regels zijn verdwenen. De ip4 firewall optie is er niet meer, etc. Geen idee wat dit betekent maar ik zal een aantal zaken opnieuw proberen. Lijkt alsof er achter de schermen iets gebeurt. 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @port forwarder! Jammer dat het allemaal niet zo soepel verloopt! Ik hoop dat @Bert of @tobiastheebe je hierbij kan ondersteunen en misschien ideeën hebben! 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je nu Port-Forward niet meer ziet en geen IPv4 firewall, lijkt het erop dat je modem nu in Dual Stack Lite staat.

@Carlien kan zien hoe je modem is ingesteld en je modem weer op IPv4 only zetten.

port forwarder
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ben midweek weg maar ik zie de ip4 firewall optie niet meer, alleen de ipv6 

 

de port forwarding opties  zie ik wel, al mijn ingevoerde regels zijn weg maar ik denk dat er nu een andere portal / software draait.

 

dit weekend ben ik terug om

zaken opnieuw te proberen, ik kan dan een update sturen. 

port forwarder
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Dank voor de aandacht alvast, we gaan er vast uitkomen! 

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Het modem staat inderdaad in iPv4 dus de Port Forwarding optie is gelukkig gewoon aanwezig zoals je zelf ook al aangeeft. Hou ons op de hoogte of het gaat lukken dit weekend! 🙂 

port forwarder
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Terug van midweek. Het maakt geen enkel verschil, portchecker.co geeft aan geen enkele poort open te zien.

Wat  kunnen we nog doen?

Beetje historie: door veranderingen bij ziggo modem werkten mijn apple AirPort Extreme routers niet meer goed.Die waren echter ook wat gedateerd ondertussen (2018)  Ik had de ziggo-routerfunctie altijd uit staan in mijn modem. Nu ben ik gedwongen de router te gebruiken maar belangrijke software voor ons bedrijf werkt niet meer goed door de gesloten poorten. Graag advies!

port forwarder
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Bert Ik heb synchronisatieproblemen met een softwarepakket, de leverancier verwijst me o.a. naar openstaande poorten. Op de AirPort Extreme was dat redelijk goed te doen, alles is hier Mac eigenlijk. 

Ik vind het prima als je een schermovername doet, ik begrijp niet wat hier nu niet goed werkt. Als het met de connectbox giga niet kan zal ik wel naar een modernere router moeten denk ik. (lees: linksom rechtsom oplossen)

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik weet niets van Apple en hoe die in te stellen of te troubleshooten.

Hopelijk komt er snel iemand langs die hier meer van weet.

port forwarder
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

vast wel

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@tobiastheebe en @anoniemforum, hebben jullie misschien nog een idee? 🙂 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Ik begrijp dat het modem nu in router mode staat? Kun je een screenshot plaatsen van de port forwarding-regels?

port forwarder
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@tobiastheebe zie bijlages

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

De instelling 'Firewallbeveiliging' moet ingeschakeld zijn, anders werkt port forwarding niet. Alle filtering-regels moeten verwijderd worden, deze blokkeren namelijk verkeer.

 

De port forwarding-regels zelf zijn OK.

port forwarder
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@tobiastheebe 

Nog geen resultaat. Portscan detectie aan?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Nee, die instelling mag uitgeschakeld blijven. Ook de instelling 'IP-flood detectie' mag je uitschakelen.

 

Zijn de interne IP-adressen correct en kun je bijvoorbeeld 192.168.178.111 wel via de browser bereiken?

port forwarder
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@tobiastheebe 

De laptop die ik nu gebruik is 192.168.178.10, zie de bijlages.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Kun je https://192.168.178.10 of https://127.0.0.1 openen in de browser?

port forwarder
Topicstarter
Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@tobiastheebe 

Zie bijlages. Maar dat is ook logisch denk ik, dat resultaat: wat had ik anders moeten zien?

192.168.178.10 maakt contact met 192.168.178.10

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic