1
Vraag
2
Reacties
Openrouter

Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Port forwarden

Ik probeerde op mijn router te port forwarden blijkbaar met de poort scanner zitten ze nog closed.

Mijn router is al op ipv4 en mijn computer heeft een statische ip.

Dit is een project voor school ik probeer een server van buiten mijn netwerk te bereiken.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Openrouter
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de probleem opgelost omdat ik de server en de pfsense op een VM draait moest ik in de instelling van de vm de poort ook portforwarden.

Heb eerst geprobeerd of een minecraft server het doet en heb dan de probleem opgelost.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2553Posts
  • 180Oplossingen
  • 346Likes

Goedemorgen @Openrouter

Allereerst welkom op de Community! 

Wat gaat er precies mis? Kun je meer informatie geven over hoe de situatie exact is en wat je zelf allemaal al hebt geprobeerd? Hoe meer informatie hoe beter we met je mee kunnen denken. 
Had je toevallig ook al naar dit topic gekeken over port forwarding? 

Openrouter
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb poort 1194(OpenVpn) geportforward en die gaat niet open(Mischien omdat het niet een standaarpoort is?).

Maar als ik poort 25565(Minecraft) is die wel open.

Waar kan het aan liggen?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
ArieKanarie

Level 9
  • 324Posts
  • 15Oplossingen
  • 154Likes

Heb je TCP en UDP geopend? OpenVPN gebruikt meestal UDP, maar je kan met de simpele online poortscanners meestal niet zien dat een UDP poort openstaat.
Minecraft is een van de zeldzame games die TCP gebruikt voor z’n networking, vandaar dat je die wel kunt zien in de online portscanners.

Weet je zeker dat OpenVPN draait en werkt op de server binnen je netwerk? Heb je beschikking over een goede portscanner van buitenaf? Bijvoorbeeld nmap? Dan kun je met dit commando checken of OpenVPN bereikbaar is:

sudo nmap -sU -p openvpn jouw-externe-ziggo-ip-hier

Openrouter
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb de probleem opgelost omdat ik de server en de pfsense op een VM draait moest ik in de instelling van de vm de poort ook portforwarden.

Heb eerst geprobeerd of een minecraft server het doet en heb dan de probleem opgelost.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Helemaal super dat het je is gelukt, @Openrouter ! Bedankt voor je terugkoppeling hier en een hele fijne dag 🙂

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

TOP, dank voor je bericht @Openrouter , daar kunnen anderen met hetzelfde probleem ook weer verder mee.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic