1
Vraag
2
Reacties
Paulpit

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Port forwarden werkt niet

Ha Allen,

Ik heb een NAS bij een familielid geplaatst. Het is de bedoeling dat we wederzijds een backup van onze data bij elkaar plaatsen.

We zijn beide aangesloten op het ziggo netwerk.

De verbinding naar mij toe werkt prima, mijn connectbox staat in bridge.

Echter de verbinding naar mijn familielid toe werkt niet, connectbox staat IPv4 en IPv6.

Ingesteld:

Paulpit_0-1664181731878.png

-Upnp staat uit

- geen DMZ

- Geen poort triggering

- geen mac filtering

- geen ip en poortfiltering.

Als ik op het interne netwerk naar 192.168.178.100:5001 ga kom ik op de juiste plek uit.

Ik heb geen idee waarom dit vanaf "buiten" niet werkt, iemand?

Alvast bedankt,

Paul

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paulpit
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beetje stom van mijn kant, de gateway op de NAS stond verkeerd ingesteld.

Nu werkt het

Bekijk in context

8 Reacties 8
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24198Posts
  • 1659Oplossingen
  • 11851Likes

Het IP-adres dat je noemt (192.168.178.110) komt niet overeen met het IP-adres dat je in de regel hebt ingesteld (192.168.178.100).

Paulpit
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

scherp, ik bedoel 100, 110 is een typefout mijnerzijds....☹️

Startpost aangepast

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24198Posts
  • 1659Oplossingen
  • 11851Likes

Weet je zeker dat je het juiste publieke IPv4-adres gebruikt om verbinding te maken? Vanuit het LAN bestaat de kans dat openstaande poorten aan WAN-zijde niet bereikbaar zijn i.v.m. gebrek aan ondersteuning voor hairpin NAT. Probeer het dus ook vanaf 4G/5G of met bijvoorbeeld deze site.

Verder kun je de firewall-instellingen van de modemrouter zo aanpassen dat alleen 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor zowel IPv4 als IPv6.

Tenslotte kwam ik een ander topic tegen dat een port forwarding-regel alleen werkte voor een IP-adres waarvoor een DHCP-lease bestond. Een statisch IP-adres gebruiken werd wel geaccepteerd, maar werkte in de praktijk niet.

S4R

Level 15
  • 1223Posts
  • 54Oplossingen
  • 746Likes

Als je dit met een VPN tunnel kan doen, dan zou ik dat doen ipv je NAS zo aan het internet te hangen.

Paulpit
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik weet zeker dat ik het juiste IP adres gebruik. Ik heb om dit te checken ook nog contact gehad met de ziggo klantenservice.

De website die je geeft heb ik gecheckt, deze meld dat de poort gesloten is.

Als een vast ingesteld IP adres niet werkt wordt het wel een beetje lastig. Dat zou dan een modem dingetje moeten zijn.

DHCP lease kan ik nu niet testen, dan moet ik op locatie instellingen wijzigen.

Als dit de oplossing is zou het wel heel sneu gesteld zijn met de software van de ziggo modemrouters....

Paulpit
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik kan op de ziggo connect box geen VPN instellen volgens mij. Op de nas wel maar dan moet ik hem eerst kunnen bereiken

Paulpit
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Beetje stom van mijn kant, de gateway op de NAS stond verkeerd ingesteld.

Nu werkt het

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 24198Posts
  • 1659Oplossingen
  • 11851Likes

Fijn om te lezen, ik vermoed dat dit ook de reden is waarom het in het andere topic niet lukte met een statisch IP-adres.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic