1
Vraag
2
Reacties
rogierswabediss

Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Port forwarden lukt niet na het uitzetten van IPv4

Beste,
Ik heb nu 3x contact gehad met een medewerker via de chat om te zorgen dat het IPv6 wordt uitgeschakeld zodat ik port-forwarding kan instellen. Nu is dat tot op heden nog niet gelukt en ben ik doorverwezen naar de community.

Wat ze hebben gedaan:

  • IPv6 uitgeschakeld op 26 maart en aangegeven dat dit 24 uur kan duren
  • Modem enkele keren herstart (ook door een medewerker)
  • Vandaag, 28 maart, is de knop "Voeg nieuwe regel toe" nog steeds grayed-out.

Wat kan hier nog aan worden gedaan?

Alvast bedankt.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3459Likes
Staan er Forwarding regels in de lijst tgv UPnP?
Dan kan de lijst vollopen en kun je geen regels meer aanmaken.
Gooi er een paar weg.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 657Oplossingen
  • 2122Likes
Hoi Rogier, als ik je modem nu uitlees zie ik dat hij weer op IPv4 only draait. Portforwarding moet nu dus weer in te stellen zijn!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3459Likes
Staan er Forwarding regels in de lijst tgv UPnP?
Dan kan de lijst vollopen en kun je geen regels meer aanmaken.
Gooi er een paar weg.
rogierswabediss
topicstarter
Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Mark Ziggo wrote:
Hoi Rogier, als ik je modem nu uitlees zie ik dat hij weer op IPv4 only draait. Portforwarding moet nu dus weer in te stellen zijn!

Dag Mark,
Dat deed het modem al na de help van de medewerkers via de chat.
Naar aanleiding van het bericht van hanh: dat was inderdaad het probleem... nooit gedacht dat dat het probleem zou kunnen veroorzaken:sweat_smile:

In ieder geval bedankt voor het meedenken!
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3459Likes
Voor verder onderzoek.

  • zet UPnP uit op je Ziggo Modem/Router - een ConnectBox denk ik- & geef een Reset van je Modem/Router voor een frisse Forward lijst.
  • bekijk wat niet meer werkt
  • Geef systemen die van UPnP gebruik maken een vast IP
Dat kan schelen bij de UPnP claims die worden gemaakt en kunnen blijven hangen.

Vast Ip geven is iets wat met omzichtigheid moet worden gedaan.
Het kan op twee manieren.

  • instellen op het systeem zelf buiten de DHCP Range van de DHCP Server van je Modem/Router ofwel
  • op je Modem/Router met een MAC address reservation voor het systeem binnen de DHCP Range van de DHCP Server.
Ben ik te volgen? Zo nee: stel een vraag.
Han
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic