Ottie

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Port forward nodig voor hek-opener?

Hallo
ik heb een hekopener met een wifi module, deze zit in het wifi netwerk. Nu moet deze via de TMT chow app communiceren en naar een server van tmt.
Voorheen werkte dit primo met kpn. Nu met Ziggo niet. Kan het zijn dat er een poort forward ingesteld moet worden in de ziggo router. Ip adres weet ik. Maar welke poort nummer moet ik gebruiken. Hoe werkt dit.

4 Reacties 4
puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

het poort nummer zou jij uit de handleiding van het apparaat moeten halen.

Daarna zou je in jouw modem een portforwarding moeten doen.

Maar dan is het wel belangrijk om te weten welk modem jij gebruikt. 

 

hebben we het over deze app https://www.tmt-automation.com/pages.php?pa=chowapp

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31062Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Port forwarding heeft alleen betrekking op inkomende verbindingen (WAN naar LAN). De hekopener moet een uitgaande verbinding opbouwen naar de server, welke intact moet blijven zodat de verzoeken vanuit de app via de server bij de hekopener aankomen.

 

Kun je aangeven wat er precies misgaat en/of welke foutmelding wordt getoond? Kun je de hekopener eventueel opnieuw installeren via de app, volgens deze instructies?

 

Kun je de eerste helft van je WAN IPv4-adres vermelden?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14026Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Ottie. Kunnen we je nog helpen? 🙂 

Pronline

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ben je voor je mobile provider ook overgestapt naar ziggo/Vodafone?

 

Ik heb zelf de garagedeur opener en daarmee problemen op t mobiele netwerk. Thuis op wifi/ziggo werkt de app prima.

Op Vodafone (zakelijk) en Hollandse nieuwe (prive) werkt de app niet. 

Zet ik vond aan op mn mobiel werkt t wel.

Vermoedt zelf dat Vodafone een Chinese iprange waar tmt chow clouddienst in zit geblokt wordt.

Uitgelicht topic