1
Vraag
2
Reacties
Ivo 1981

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Port forward lukt niet

Hi!

 

sinds kort heb ik een apparaat in mijn netwerk waarvoor een poort open gezet moet worden. Mijn netwerk bestaat uit een ziggo connect box waarop een Netgear Orbi router en 2 satellieten zijn aangesloten. Wanneer ik de stappen voor mijn Orbi router volg om de benodigde poort open te zetten (inclusief statisch IP), dan blijft de poort gesloten. Nu vermoed ik dat dit iets te maken heeft met een instelling op de connect box. Wie kan mij helpen om deze kant te controleren op de juiste instellingen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@Ivo 1981 Jammer dat het nog niet gelukt is! Mogelijk dat het je lukt om de gewenste portforwardregels in te stellen met de informatie op deze pagina.Let op: zorg ervoor dat je of alleen UPnP gebruikt of handmatige portforwarding als je beide tegelijk gebruikt kan het zijn dat e.e.a. niet goed werkt. 

Bekijk in context

7 Reacties 7
Steefb

Level 20
  • 15865Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Staat de connect box in bridge?

 

Zo niet wordt het nat achter nat en een ingewikkeld verhaal. Waar wat netwerk kennis voor nodig is.

 

https://www.google.nl/search?q=nat+achter+nat

 

How to: router als DHCP server achter modem-router - Ziggo Community

Ivo 1981
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik denk dat ik begrijp dat dit de oplossing is, maar is voor mij als simpele gebruiker nagenoeg onmogelijk. Ik ga ziggo anders wel bellen of zij dit kunnen regelen. 

Ivo 1981
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo heet inmiddels ipv6 uitgeschakeld en de router gereset en in Bridge modus gezet.  Helaas kan het apparaat nog steeds niet verbinden met mijn netwerk ondank dat deze nu informatie mag ontvangen.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9761Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

heb je het modem al 30 seconde van de stroom gehad ?

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedenavond @Ivo 1981 , fijn dat je onze Community hebt gevonden als je deze specifieke hulp nodig hebt bij het aanpassen van je instellingen.
Ik zie dat je zaterdag ook contact hebt gehad met onze helpdesk. Is het inmiddels gelukt of kun je de hulp van onder andere @Steefb en @anoniemforum nog hierbij gebruiken? 

Ivo 1981
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hi Meindert,

 


Het is helaas nog niet opgelost. Al ben ik wel een stuk verder. Ik heb 1 van de poorten open kunnen zetten. Er blijven echter 2 poorten gesloten. Dit betreffen 22 en 443. Nu heb ik gehoord dat sommige ISP’s niet toestaan dat sommige poorten geopend worden (of ondanks forwarding toch blokkeren). Is dat bij deze poorten wellicht het geval?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19172Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@Ivo 1981 Jammer dat het nog niet gelukt is! Mogelijk dat het je lukt om de gewenste portforwardregels in te stellen met de informatie op deze pagina.Let op: zorg ervoor dat je of alleen UPnP gebruikt of handmatige portforwarding als je beide tegelijk gebruikt kan het zijn dat e.e.a. niet goed werkt. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic