1
Vraag
2
Reacties
Anarcho

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Port forward Connectbox | Full duplex?

Hallo,

 

Ik probeer nu al een week om poorten open te zetten in mijn modem. 

Voor een event die ik wil gaan live streamen moet ik bij mijn locale pc kunnen komen vanaf een buiten netwerk.

 

Voor deze applicatie moet ik poort 1935 open zetten. Echter krijg ik het niet voor elkaar.

IPV6 werkt niet met deze applicatie, en zal mijn modem op ipv4 only gezet moeten worden. 

Hier heb ik ook over gebeld met Ziggo, maar krijg verschillende antwoorden na meerdere keren gebeld te hebben met zowel dealer desk, als klantenservice.

 

Het zou over gezet zijn naar IPV 4, maar via ADT (if you know, you know) staat mijn modem nog op ipv4 en ipv6.Echter als ik mijn ip check zie ik dat ipv6 wel uit staat.

 

Hoe kan ik er voor zorgen dat ik wel poorten in mijn netwerk kan open zetten.

Het zou toch raar zijn dat ik moet overstappen naar een andere provider als ik poorten wil open zetten?

De computer die ik benader is bekabeld aangesloten, en heb de modem al geconfigureerd met port forwarding, port-triggering/filtering, UPnP uitgeschakeld,  etc. In verschillende combinatie. Niets lijkt te werken.

 

Heeft iemand hier een snelle oplossing voor?

 

Met vriendelijke groet

Danny

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Je Test-Netconnection geeft aan dat TCP is gelukt. Echter streamen is meestal over UDP. Dus deze test lijkt niet toereikend. Je Portforward regel zou er uit moeten zien als in de afbeelding waarbij protocol alleen UDP of Both.

De Firewall moet actief zijn anders werkt portforwarding niet, UPnP uit en het is verstanding om DMZ uit te zetten indien deze aanstaat.

 

Schermafbeelding 2022-06-28 om 16.42.37.png

 

Bij IPv6 moet je gebruik maken van IP- en Poortfiltering.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Starck

Level 5
  • 50Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Als je via een andere computer op jouw netwerk probeert die poort 1935 te benaderen, dat lukt dan wel?

Anarcho
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

lokaal kan ik inderdaad wel op mijn computer komen

Anarcho
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

PS C:\Users\Beardo> Test-NetConnection -ComputerName 192.168.178.241 -Port 1935

 

Als ik deze regel in powershell uitvoer krijg ik onderstaande:

Test-NetConnection -ComputerName 192.168.178.241 -Port 1935

ComputerName : 192.168.178.241
RemoteAddress : 192.168.178.241
RemotePort : 1935
InterfaceAlias : Ethernet
SourceAddress : 192.168.178.241
TcpTestSucceeded : True

 

 

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

Welke modem heb je?

 

Lukt het wel om andere poorten open te zetten? Eventueel tijdelijk.

Anarcho
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik heb de connectbox. Ik kan geen enkele poort open zetten. In het verleden redelijk wat ervaring gehad met poorten open zetten, DMZ ook geprobeerd maar tevergeefs. Wat ik overal lees is dat ik een IPV4 only instelling/firmware moet hebben.

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

Dat lees ik ook overal.

Het gaat dan wel over het voormalige UPC gebied. Dat krijg je IPV6 "light" d.w.z. alleen IPv6 in en Ziggo zet IPV4 uit om in IPv4 naar WAN. Dus geen IPv4 IN!

Dat is geen echte "dual Stack IPV4/IPv6".

 

Ik heb de Connectbox Giga (model melkpak)

 

Ik zou vragen om:

1 - dual stack IPV6/IPv4

2 - bijbehorend modem, ben je ook gelijk van de Puma 6 chipset af. Het giga modem heeft een Puma 7 chipset met dezelfde problemen, maar wel minder.

Anarcho
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik had/heb dual stack (ipv4 en ipv6) . Ip opgevraagd, kreeg een ipv4 en 6 adres.

Na het laten "uit" zetten van ipv6, heb ik nu alleen nog een ipv4 adres, maar nog geen toegang tot poorten binnen mijn netwerk. De connectbox, werkt in principe prima, ik heb ook geen giga, alleen internet max.

dus de giga modem is niet nodig in mijn optiek. Ik zit overigens in Ziggo gebied, Geen voormalig UPC.

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

Je werkt met windows 10?

 

Heb je de windows firewall opengezet voor poort 1935?

 

Zoiets? Linkje 

 

Zal vast wel, maar je weet maar nooit.........  

Anarcho
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ja, had ik al gedaan.

Marinus

Level 14
  • 917Posts
  • 30Oplossingen
  • 318Likes

Dacht ik wel, maar ......

 

2e poging:

Test je vanuit je eigen netwerk of vanuit een ander (mobiel) netwerk?  

 

Als vanuit eigen netwerk, test vanuit ander netwerk.

 

Als vanuit ander netwerk (mobiel?), staat dit netwerk access op poort 1935 toe? 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Je Test-Netconnection geeft aan dat TCP is gelukt. Echter streamen is meestal over UDP. Dus deze test lijkt niet toereikend. Je Portforward regel zou er uit moeten zien als in de afbeelding waarbij protocol alleen UDP of Both.

De Firewall moet actief zijn anders werkt portforwarding niet, UPnP uit en het is verstanding om DMZ uit te zetten indien deze aanstaat.

 

Schermafbeelding 2022-06-28 om 16.42.37.png

 

Bij IPv6 moet je gebruik maken van IP- en Poortfiltering.

Anarcho
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ok, DMZ staat uit, firewall staat weer aan. Protocol staat in port forward op both.

Anarcho
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

ik heb een ander protocol gebruikt, srt. Deze lijkt te werken en vanaf buiten te benaderen. Ik kan nu wat ik wil. Bedankt voor je reacties!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic