1
Vraag
2
Reacties
thecircus

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Port Forwarding inschakelen voor NAS

Hoe schakel ik port forwarding in op connectbox. Ik wil port forwarden voor mijn NAS, maar de optie om nieuwe regels toe te voegen is grijs weergegeven.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Mogelijk is het maximale aantal regels bereikt doordat er eerder regels zijn aangemaakt via UPnP. Kun je UPnP uitschakelen, eventuele automatisch aangemaakte regels verwijderen en het opnieuw proberen?

Bekijk in context

9 Reacties 9
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Mogelijk is het maximale aantal regels bereikt doordat er eerder regels zijn aangemaakt via UPnP. Kun je UPnP uitschakelen, eventuele automatisch aangemaakte regels verwijderen en het opnieuw proberen?

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Als dit een Synology is dan beter niet poort 500(0)(1) forwarden. Hackers vinden dit harstikke leuk.

Beter vpn  gebruiken en die poort forwarden.

thecircus
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ah ok - ik gebruik een Synology NAS. Ik gebruik Plex op een docker-container en de server lijkt (soms) niet te verschijnen wanneer ik verbinding maak via (geen directe verbinding) clients zoals een PS5. Als ik via mijn browser rechtstreeks verbinding maak met de IP+poort, werkt het normaal. Het lijkt gewoon inconsistent te zijn, soms werkt het, soms niet.

Ik heb gelezen dat het doorsturen van mijn Plex-exemplaaradres (bijv. - ([ip-adres]:32400) via de router dit probleem zal oplossen, maar misschien is er een betere manier?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Port forwarding is noodzakelijk om inkomende verbindingen vanaf internet door te sturen c.q. te vertalen naar interne IP-adressen en poorten. Als je binnen het LAN een probleem ervaart, dan kan port forwarding daar niets aan veranderen.

S4R

Level 16
  • 2035Posts
  • 71Oplossingen
  • 1271Likes

Omdat ik veel met Synology werk doe ik altijd dit voor remote toegang.

En gebruik dan alleen de OpenVPN configuratie. Die andere 2 zijn minder veilig (tegenwoordig).

 

https://kb.synology.com/nl-nl/DSM/tutorial/How_do_I_set_up_my_Synology_NAS_as_a_VPN_server

thecircus
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja, ik wil inkomende verbindingen van buiten het netwerk handmatig kunnen doorsturen naar mijn Plex-instantie.

 

Ik wil geen volledige VPN instellen, ik wil alleen het gedeelte "Remote Access" van de plex-server voor internet inschakelen. U kunt meer details bekijken in dit Plex-kennisbankartikel. https://support.plex.tv/articles/200931138-troubleshooting-remote-access/?utm_campaign=Plex%20Apps&u...

 

Wanneer ik momenteel toegang heb tot plex buiten mijn netwerk, gebruikt het de "Relay" -functie van Plex, die verkeer omleidt via hun servers en het verkeer beperkt tot 2 Mbps (~ 720p).

In de meeste helpartikelen lijken ze aan te bevelen om port forwarding in mijn router te configureren.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

In dat geval, zie mijn eerste reactie in dit topic.

thecircus
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ah, dit heeft het opgelost en ik kan regels voor port forwarding toevoegen. Sorry mijn fout! Ik maakte me zorgen over de andere post van S4R.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Fijn om te lezen. Op deze pagina worden enkele tips gegeven m.b.t. de beveiliging.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic