Vraag
Reacties
Oplossing
1962Erik1962
Level 2

Port Forwarding werkt niet op Connectbox Giga

Port forwarding werkt niet.

Volgens yougetsignal en portchecker staan poorten niet open.

Sterker nog, volgens beide staat geen enkele poort open.

Eveneens, kan geen telnet verbinding maken met router.

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Heb je al gevraagd of iemand anders in L4D2 met de server kan verbinden? Het is daarvoor namelijk geen vereiste dat de poorten naar TCP luisteren. Je kunt bijvoorbeeld Port Listener gebruiken om Windows op een willekeurige poort te laten luisteren en hiermee port forwarding testen.

Bij gebruik van een eigen router wordt inderdaad aanbevolen om het modem in bridge mode te laten configureren. Dit verandert echter niets aan de huidige situatie.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
11 Reacties 11
Meldingen
Aan Uit
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Om een advies te geven is meer informatie nodig.

• Waar wil je port forwarding voor gebruiken?
  • Kun je de port forwarding rules laten zien?
  • Heb je al gecontroleerd of de poorten binnen het LAN wel bereikbaar zijn? In Windows kun je hiervoor de Test-NetConnection cmdlet gebruiken in PowerShell.
  • Gebruik je andere netwerkapparatuur naast het modem?

Je kunt port scanners zoals de genoemde sites alleen gebruiken voor poorten welke naar TCP of TCP/UDP luisteren, niet alleen UDP. Verder is telnet op modemrouters van Ziggo niet beschikbaar, alleen HTTP.

1962Erik1962
Level 2
Topicstarter

1. opdat iemand anders direct mijn game kan joinen (l4d2)

2. zie file: router01

3. is dit ook goed? zie files: cmd01 en tm01

4. nee

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Poort 27015 luistert alleen naar UDP, dus je kunt niet vanaf een ander apparaat binnen het LAN of internet controleren of deze luistert naar inkomende verbindingen behalve door daadwerkelijk in L4D2 met de server te verbinden. Je zou met netstat ook op PID 21104 kunnen filteren om te kijken of een andere poort van de L4D2 server wel op TCP luistert en vervolgens die poort controleren op een test site.

0 Kudos
1962Erik1962
Level 2
Topicstarter

zie file: cmd02 (en l4d201)

helaas is de andere poort (27005) ook udp

Wat ik sowieso niet begrijp .. waarom staat geen enkele poort open (23/80/443/etc)?

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dan blijft alleen over om aan iemand anders te vragen om te verbinden met jouw L4D2 server, of je moet de configuratie van de server zo aanpassen dat poort 27005 en/of 27015 ook naar TCP luistert.

De poorten die je noemt staan alleen open als een telnet/web server actief is op de PC, wat ongebruikelijk is in een thuissituatie en ook niets te maken heeft met L4D2.

0 Kudos
1962Erik1962
Level 2
Topicstarter

Begrepen.

Well, je hebt je best gedaan.

Nog 1 vraag. In geval ik een (volledig zelf configureerbare) router aanschaf, dan volstaat het om de connectbox in bridge mode te zetten (modem mode)?

Het 'probleem' is namelijk dat wat ik probeer te bereiken zonder enig probleem feilloos werkte 10+ jaar geleden. Maar ja, dat was nog in de tijd dat je via telnet je router uitgebreid kon configureren en je doorverbonden werd met de technische dienst als de vraag 'te technisch' was voor de helpdesk 🙂

Times are not always changing for the better ...

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Heb je al gevraagd of iemand anders in L4D2 met de server kan verbinden? Het is daarvoor namelijk geen vereiste dat de poorten naar TCP luisteren. Je kunt bijvoorbeeld Port Listener gebruiken om Windows op een willekeurige poort te laten luisteren en hiermee port forwarding testen.

Bij gebruik van een eigen router wordt inderdaad aanbevolen om het modem in bridge mode te laten configureren. Dit verandert echter niets aan de huidige situatie.

0 Kudos
Ga naar reactie
1962Erik1962
Level 2
Topicstarter

OMG

Ik was portlistener helemaal vergeten 🙂

Dat was lang geleden dat ik die voor het laatst gebruikte.

Brilliant advies, thanks.

En ja, ik kan nu confirmeren dat de router werkt naar behoren.

Mijn probleem ligt dus ergens anders.

Nogmaals dank voor advies en zeer snelle reactie.

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Fijn om te lezen dat port forwarding i.i.g. naar behoren werkt. De vraag is of daadwerkelijk sprake is van een probleem, zie nogmaals mijn vorige reactie.

De firewall van Windows moet inkomende verbindingen naar L4D2 toestaan, heb je dit al zo geconfigureerd? Verder kun je het beste alle opties behalve 'Firewallbeveiliging' uitschakelen voor zowel IPv4 als IPv6 op de pagina Geavanceerde instellingen → Beveiliging → Firewall en UPnP uitschakelen op de pagina Geavanceerde instellingen → UPnP.

0 Kudos
1962Erik1962
Level 2
Topicstarter

Ik had in de router al alles 'correct' gezet (alleen firewall, geen Upnp).

Via Portlistener kon ik ondubbelzinnig vaststellen dat de router (en dus port forwarding) naar behoren werkt, dus dat was het beste advies wat je mij kon geven 🙂

Een andere firewall dat van de router heb ik niet draaien. Nooit gedaan trouwens en ik gebruik (en bouw)  al computers sinds de jaren 80. Gezond verstand heeft mij behouden van whatever andere mensen ooit overkomen is.

Het goede nieuws is zelfs dat ik de LAN sessie eindelijk werkend gekregen heb. Valve had sinds de laatste keer dat ik een LAN setup draaide 1 en ander aangepast. Dus na wat geklooi' met settings/variabelen en cfg files konden de andere personen eenvoudig via internet de game joinen.

Yay!!

Maar nogmaals heel hartelijk bedankt voor advies, goede raad en snelheid. Zie nergens waar je kudoos kunt geven maar als je virtueel bukt dan heb je hierbij een bos met veren 😛

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Fijn om te lezen en graag gedaan.

0 Kudos