niels288
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Port Forwarding niet mogelijk

Hallo, 

Ik krijg op dit moment niet de optie om te port forwarden in mijn Connectbox Giga. Ik heb in andere topics gelezen dat dit te maken heeft met ipv6 uitschakelen en/of andere firmware op mijn Connectbox.

Kan een moderator mij hierbij helpen?

Alvast bedankt!

Niels

2 Geaccepteerde oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4438Posts
  • 233Oplossingen
  • 1462Likes

Het configuratieprofiel van het modem moet worden omgezet van IPv6 DS-Lite naar IPv4 Only, daarna zijn port forwarding en DMZ beschikbaar.

Een moderator kan bovenstaande regelen en komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Bekijk in context

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2427Posts
  • 379Oplossingen
  • 390Likes

Opmerkelijk @niels288, je staat vanuit hier echt op een IPV4 profiel. Nu je toch wat anders lijkt te zien, verwijderen we deze even. Ik voeg hem later deze middag weer toe. Kun je dan ook het modem even resetten en daarna laten weten of port forwarding wel is in te stellen? We horen graag!

Bekijk in context

11 Reacties 11
tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4438Posts
  • 233Oplossingen
  • 1462Likes

Het configuratieprofiel van het modem moet worden omgezet van IPv6 DS-Lite naar IPv4 Only, daarna zijn port forwarding en DMZ beschikbaar.

Een moderator kan bovenstaande regelen en komt binnen 2-3 dagen langs in dit topic.

Zou je jouw adresgegevens willen invullen op deze pagina? Deze gegevens zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Bekijk in context

niels288
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor je reactie. Gegevens heb ik al ingevuld.

Maud
Community Moderator
Community Moderator
  • 1242Posts
  • 110Oplossingen
  • 170Likes

Hoi @niels288! Een warm welkom op de Ziggo Community! 

Ik zie dat je al een IPv4 adres hebt. Heb je dit gister geregeld? Je kunt nu wel port forwarding instellen! 

niels288
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik zal het vanavond even checken als ik thuis ben. Ik heb gisteren wel met de helpdesk gebeld maar daar kreeg ik te horen dat ze niks voor me konden doen.

niels288
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Helaas heb ik nog steeds niet de mogelijkheid om te port forwarden. Zie afbeelding. Ik heb inderdaad IPv4, maar ook nog steeds IPv6.

niels288_0-1628177041216.png

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4438Posts
  • 233Oplossingen
  • 1462Likes

Dat zou erop moeten duiden dat het modem nog steeds DS-Lite als configuratieprofiel gebruikt.

Voor de zekerheid: zou je eens via bijvoorbeeld ipinfo.io jouw IPv4-adres willen controleren? Je hoef niet het volledige adres te plaatsen. Als het adres begint met 213.127 dan is er sprake van DS-Lite.

niels288
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ja mijn ip begint inderdaad met 213.127.x.x

tobiastheebe
Super Expert
Super Expert
  • 4438Posts
  • 233Oplossingen
  • 1462Likes

In dat geval zou @Maud nog even opnieuw moeten meekijken.

Erik P
Community Moderator
Community Moderator
  • 2427Posts
  • 379Oplossingen
  • 390Likes

Opmerkelijk @niels288, je staat vanuit hier echt op een IPV4 profiel. Nu je toch wat anders lijkt te zien, verwijderen we deze even. Ik voeg hem later deze middag weer toe. Kun je dan ook het modem even resetten en daarna laten weten of port forwarding wel is in te stellen? We horen graag!

Bekijk in context

niels288
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Erik,

Zondag ben ik weer thuis dus dan laat ik het even weten.

Bedankt alvast.

niels288
topicstarter
Gedreven Ontdekker
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Het is inmiddels gefixt. Ik kan nu port forwarden. Bedankt allemaal!

Uitgelicht topic