ik zie niet de optie port forwarding, las op het forum dat dit komt vanwege oude firmware, graag zou ik dan een firmware update willen zodat port forwarding wel een optie is.
Mijn huidige Software versie is CH7465LG-NCIP-6.12.18.26-3p6-GA-NOSH
Alvast bedankt
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @ssuijker
Een warm welkom op de Ziggo Community.
Als je forwards wilt instellen dan is het natuurlijk wel zo handig dat deze optie in je modem ook zichtbaar is. Zoals @Jan F. al aangaf heeft dit niet te maken met de firmware van het modem, maar met IPv6 DS Lite. Simpelgezegd zijn IPv4 en IPv6 technieken onder de motorkap voor het leveren van internet. Jouw modem staat momenteel ingesteld op IPv6 DS Lite en hierdoor is de optie tot portforwarding niet beschikbaar in je modem. Ten behoeve van het instellen van forwards kunnen wij dit profiel op je modem wijzigen naar IPv4 Only.
Bij deze wil ik je laten weten dat ik het profiel op je modem heb aangepast naar IPv4 Only. Dit is binnen 24 uur verwerkt en je hebt dan ook de mogelijkheid om de betreffende forwards in te stellen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik weet niet waar u dat gelezen heeft, een link zou handig zijn geweest, maar ik vermoed dat de reden dat u niet kunt forwarden gelegen is in het feit dat u DS light heeft. Voor forwarden is dan een IPv4 only adres nodig.
Het kan kloppen wat u zegt, er werd steeds gesproken over IPv6 en IPv4, ik dacht te lezen dat dat door een update of iets omgezet kon worden. Kan er alleen niet op een directe manier ziggo een bericht sturen (of ze hebben hjet goed verstopt) dus doe ik het maar zo.
https://community.ziggo.nl/internetverbinding-102/port-forwarding-menu-ontbreekt-46104
Op de contactpagina zijn alle mogelijkheden vermeld om met Ziggo te communiceren. Het eenvoudigst is bellen. Met uw vasteZiggolijn 1200 en anders 09001884. Hier kijken wel moderators mee die iets kunnen doen, maar door de grote drukte kan dat wel enige dagen duren.
Hi @ssuijker
Een warm welkom op de Ziggo Community.
Als je forwards wilt instellen dan is het natuurlijk wel zo handig dat deze optie in je modem ook zichtbaar is. Zoals @Jan F. al aangaf heeft dit niet te maken met de firmware van het modem, maar met IPv6 DS Lite. Simpelgezegd zijn IPv4 en IPv6 technieken onder de motorkap voor het leveren van internet. Jouw modem staat momenteel ingesteld op IPv6 DS Lite en hierdoor is de optie tot portforwarding niet beschikbaar in je modem. Ten behoeve van het instellen van forwards kunnen wij dit profiel op je modem wijzigen naar IPv4 Only.
Bij deze wil ik je laten weten dat ik het profiel op je modem heb aangepast naar IPv4 Only. Dit is binnen 24 uur verwerkt en je hebt dan ook de mogelijkheid om de betreffende forwards in te stellen.
@Cecilia Ziggo Bedankt voor het omzetten, forwarden is niet meer nodig, het omzetten naar IPv4 zorgde al voor wat ik wilde. Vrijdag deed mijn internet het niet, ik vermoed dat dit kwam vanwege het omzetten naar IPv4, na een telefoontje naar Ziggo bleek de oplossing terugzetten naar fabrieksinstellingen te zijn. Alles doet het nu.
Bedankt.
Goedemorgen @ssuijker,
Super om te lezen dat het is gelukt! Als er in de toekomst nog andere vragen zijn weet je ons te vinden!
Beste @Cecilia,
Zouden jullie mijn profiel ook aan kunnen passen zodat ik gebruik kan maken van IP4 port forwarding.
Alvast Bedankt.
Marcel Harberink
Hoi @mharberink,
De optie staat nu voor je aan 🙂 Je kunt gebruik maken van port forwarding.
Beste Ziggo.
Zouden jullie voor mij de optie Port Fortwarding ook aankunnen zetten?
Ik wil graag bepaalde poorten kunnen openen, maar helaas kan ik dat nog niet ...
Groet,
Dick Klein Geltink
Ik heb het zojuist aangezet in je profiel @Dkleingeltink Je zult nu snel gebruik moeten kunnen maken van port forwarding!
Top, bedankt.
Ik krijg nu wel de heletijd een melding dat er iemand is ingelogd, Zouden jullie hem/haar kunnen uitloggen?
Er is niet nog iemand ingelogd, dit is een foutieve melding. Je kunt dit oplossen door het modem even uit en aan te zetten met de schakelaar achterop.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.