Goededag,
momenteel ben ik bezig met een Test-Setup van een Audiocdes Session Border Controller (SBC) die ik middels Hyper-V op Windows Server 2022 als VM run.
De SBC wil ik verbinden met Teams Direct Routing.
Voor zover ik weet heb ik aan alle prerequisites voldaan om e.e.a. te laten werken, echter lijk ik geen signaal op mijn SBC te ontvangen van inkomende en uitgaande oproepen.
Mijn vermoeden is dat het aan de Port Forwarding binnen mijn modem (Connectbox Giga) ligt. Hoewel Port Forwarding niet lastig is om te configureren doet dit (denk ik) niet wat het zal moeten doen. Het idee is om een intern IP-Adres 192.xxx.xxx.xx te forwarden naar aanbevolen poort 5061 (volgens de Audiocodes handleiding, tevens een veelgebruikte poort voor overige SBC's.
Dient er iets bij Ziggo op de achtergrond aangepast te worden waardoor dit evt. werkt? Van andere providers weet ik dat IP-Adressen worden gedeeld door gebruikers door bepaalde rules. Hoe dit exact werkt weet ik helaas niet.
Heeft iemand anders een dergelijke setup of forward wel eens geconfigureerd en werkend gekregen?
Alvast bedankt voor de hulp!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bedankt voor de reactie, het probleem is verholpen en de configuratie op de SBC werkt. De poorten heb ok gecontroleerd maar stonden correct in de Ziggo router. Nogmaals de poortinstellingen op de SBC nagelopen. Dit stond ook correct ingesteld. Echter kwam ik erachter dat de SIP-Trunk nog niet volledig geconfigureerd was binnen de SBC en niet geregistreerd was. Nogmaals dank voor de reacties!
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Bij Ziggo beschik je over een eigen IPv4-adres dat niet gedeeld wordt met andere klanten. Er is ook geen aanvullende configuratie op de achtergrond nodig. Ik heb geen ervaring met de AudioCodes SBC, Hyper-V of Teams Direct Routing, dus hieronder een aantal algemene vragen:
Hoe staat jouw firewal ingesteld.
Kun je een plaatje laten zien?
Controleer of je VM ook deel uitmaakt van je LAN, anders heb je mogelijk wel een portforward naar je Hyper-V server, maar niet naar je VM. Dat zou ergens ingesteld moeten worden voor je VM middels een virtuele switch en het delen met je NIC van de Hyper-V server.
Bedankt voor je reactie! Was een goede tip om te controleren of poort 5061 bereikt kon worden op m'n publieke IP.
Weet je misschien of er ook iets is om een UDP poort te controleren (5061 betreft TCP)?
Hi Puppie,
de fitewall staat (nog) standaard ingesteld zoals Ziggo aangeleverd heeft. Bedankt voor de tip om dit te checken.
Hi Karel,
goede tip, dit heb ik nagelopen en stond correct ingesteld!
Bedankt voor de reactie, het probleem is verholpen en de configuratie op de SBC werkt. De poorten heb ok gecontroleerd maar stonden correct in de Ziggo router. Nogmaals de poortinstellingen op de SBC nagelopen. Dit stond ook correct ingesteld. Echter kwam ik erachter dat de SIP-Trunk nog niet volledig geconfigureerd was binnen de SBC en niet geregistreerd was. Nogmaals dank voor de reacties!
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.