gratispils
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Port Forwarding (44158) lijkt niet te werken

Ik wil graag mijn port forwarding (TCP, 44158) op mijn TC7200 router open hebben. Dat heb ik netjes ingesteld in mijn router bij 'DHCP client devices', de port forwarding gekoppeld aan het ip-adres van het apparaat dat middels een LAN-verbinding is verbonden, maar de port geeft nog altijd problemen op mijn apparaat. Op https://www.ipfingerprints.com/portscan.php staat er ‘filtered’ ipv ‘open.’ Dit duidt er waarschijnlijk op dat mijn router verbonden is middels CG NAT. Hoe kom ik daarachter of dat klopt? En wat kan ik hieraan doen? Heb ik een public ip nodig van Ziggo om dit te verhelpen of zijn er andere (makkelijkere) oplossingen? Bij voorbaat veel dank. 

1 Geaccepteerde oplossing

Geaccepteerde oplossingen
gratispils
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Thanks Bert en Steef,

Inmiddels lijkt het probleem opgelost, mijn apparaat geeft geen problemen meer. Ik heb 44158 bij port triggers gezet, misschien kan dat het zijn? 

Bekijk in context

Uitgelicht
6 Reacties 6
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47011Reacties
  • 2842Oplossingen
  • 10284Likes

Heb je deze stappen gevolgd?

Technicolor TC7200 - Port forwarding - Ziggo Community

 

Daarnaast heb je een verouderd modem, Ziggo kan je een nieuwe sturen.

Mogelijk heb je ook nog oud aansluitmateriaal, Ziggo kan je gratis hedendaags aansluitmateriaal toesturen.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Dan kan Ziggo de juiste aansluitmaterialen sturen.

gratispils
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Beste Bert,

Dank voor je reactie. Ik heb zojuist Ziggo aan de lijn gehad en ze gaan me een Connect Box opsturen. Bij deze de foto's, hopelijk is alles duidelijk:

 

20210724_104354.jpg20210724_104421.jpg20210724_104439.jpg20210724_104710.jpg

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47011Reacties
  • 2842Oplossingen
  • 10284Likes

Ik zie een modem achter een versterker aangesloten, dat kan op allerlei wijzen al problemen opleveren.

 

Ik zie geen eerste wandcontactdoos waar Ziggo je huis binnenkomt, kun je een foto plaatsen waar deze kabel vandaan komt en / of op aangesloten zit?

 

Bert_0-1627129157098.png

 

Steefb
Expert
Expert
  • 9624Reacties
  • 1756Oplossingen
  • 2935Likes

 

Ik vind dit bochtje wel erg krap.

Steefb_0-1627129529045.png

 

gratispils
topicstarter
Ontdekker
  • 3Reacties
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Thanks Bert en Steef,

Inmiddels lijkt het probleem opgelost, mijn apparaat geeft geen problemen meer. Ik heb 44158 bij port triggers gezet, misschien kan dat het zijn? 

Bekijk in context

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 47011Reacties
  • 2842Oplossingen
  • 10284Likes

@gratispils Triggers is een beetje een vreemde eend in de bijt, er is niet helemaal goed bekend wat de precies doet en niet doet, maar als het werkt? TOP

Dit kan anderen ook weer op weg helpen.

Uitgelicht topic