Schouten1991

Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Port Forwarden op Techicolor TC7120Z

Hallo,

Ik wil graag een poort open zetten op mijn modem (poort 11753 TCP).

Ik heb deze handleiding gevolgd en stap voor stap uitgevoerd. Ik heb ook geprobeerd met een statisch IP adres een poort open te zetten. Dit alles zonder resultaat.

Ik heb het volgende geprobeerd:


  • Herstart modem
  • Uitschakeling Firewall
  • Toevoegen van uitzonderingsregel aan de firewall.

En via http://www.canyouseeme.org/ gekeken of de port nu wel open staat. Dit was niet het geval. Overigens lijkt het of al mijn poorten dicht staan want ik krijg nergens een positief resultaat op (?)


Ik heb zojuist gebeld met de klantenservice waarin mij gevraagd werd om een topic aan te maken.

Hopelijk kunt u mij zsm helpen.
1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Schouten1991
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dag Danny & Steef,

Het is inmiddels gelukt om de poort te forwarden. Ik heb mijn PC een vast IP adres toegekend in de router. Daarna opnieuw een regel ingesteld voor dat IP adres en het modem en PC herstart.

canyouseeme.org gaf nog steeds aan dat de poort gesloten was (met DannyW's uitleg erbij is dat logisch) maar de poort was bereikbaar voor anderen.

Bedankt voor de hulp.

Bekijk in context

3 Reacties 3
DennyW
Expert
Expert
  • 2815Posts
  • 238Oplossingen
  • 719Likes
Hallo Schouten1991 ,

Canyouseeme en alle ander test-sites kunnen alleen een open poort ontdekken als er ook daadwerkelijk een actieve server "aan de andere kant" reageert.

De server moet dus aan staan op hetzelfde IP-adres dat in de portforward regel staat. Het is dus ook handig om die server een vast IP-adres te geven (statische DHCP toekenning van een IP-adres dat valt binnen de DHCP-range).

Groet,
DennyW
Steefb
Expert
Expert
  • 10468Posts
  • 1948Oplossingen
  • 3390Likes
Er moet een service draaien op de poorten, anders zie je ze niet.
Schouten1991
topicstarter
Ontdekker
  • 2Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Dag Danny & Steef,

Het is inmiddels gelukt om de poort te forwarden. Ik heb mijn PC een vast IP adres toegekend in de router. Daarna opnieuw een regel ingesteld voor dat IP adres en het modem en PC herstart.

canyouseeme.org gaf nog steeds aan dat de poort gesloten was (met DannyW's uitleg erbij is dat logisch) maar de poort was bereikbaar voor anderen.

Bedankt voor de hulp.

Bekijk in context

Uitgelicht topic