Vraag
Reacties
Oplossing
Ad59
Level 3

Port Forward - waarom kan ik geen poort open zetten op mijn ziggo modem?

Hallo,

Ik heb misschien een simpele vraag, waarom kan ik geen poort open zetten op mijn ziggo modem?

Ik heb de connectbox van ziggo en wil poort 443 open zetten gekoppeld aan een statisch IP adres.

hiervoor moet ik 2 locale en 2 externe poorten invullen. Wat ik hier ook doe ik krijg elke keer de melding dat er iets niet goed is, of ik moet de locale en externe poorten een ander nummer geven. Wat ik niet wil.Ziggo.jpg

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.
Level 17

In theorie moet het gewoon mogelijk zijn, maar probeer eens poort 8443 bij externe. 

 

Of maak een backup van je instellingen of maak screenshots en daarna herstel je connectbox naar standaard instellingen. Kijk dan of het wel mogelijk is om de port forward regel aan te maken. Backup en terugzetten van instelling kan via het menu Beheer en opnieuw opstarten. Als de port forward regel na het terugzetten naar standaard instellingen ook niet lukt kan je in ieder geval eenvoudig terug naar je huidige instellingen door de backup terug te zetten.

 

Bekijk in context

0 Kudos
8 Reacties 8
puppie
Level 17

met welk modem wil je dit doen?
Heb jij al ipv6 ?

0 Kudos
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Mogelijke oplossing.

Zet UPnP eens uit en sla de instelling op. (UPnP en handmatig port forward gaat niet goed samen.)

Haal daarna het modem 30 seconden van de stroom.

Ga nu verder met port forward instellingen.

0 Kudos
Ad59
Level 3
Topicstarter

Ziggo connectbox:

 

Conform standaard specificaties:DOCSIS 3.0
Hardware versie:5.01
Software versie:CH7465LG-NCIP-6.15.32p3-NOSH
MAC-adres:34:2C:C4:45:5D:E3
Serienummer Connect Box:DEAP823605DC
0 Kudos
Ad59
Level 3
Topicstarter

Geprobeerd, helaas zonder verschil. Krijg het nog steeds niet voor elkaar zonder storing melding

 

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Bestaat er misschien al een regel met 443 als externe poort?

Karel.
Level 17

In theorie moet het gewoon mogelijk zijn, maar probeer eens poort 8443 bij externe. 

 

Of maak een backup van je instellingen of maak screenshots en daarna herstel je connectbox naar standaard instellingen. Kijk dan of het wel mogelijk is om de port forward regel aan te maken. Backup en terugzetten van instelling kan via het menu Beheer en opnieuw opstarten. Als de port forward regel na het terugzetten naar standaard instellingen ook niet lukt kan je in ieder geval eenvoudig terug naar je huidige instellingen door de backup terug te zetten.

 

0 Kudos
Ad59
Level 3
Topicstarter

Jij ben de beste!!!!

Ja er was al een regel met 443. (wist niet dat dit een probleem kon zijn) Regel weg gehaald en hoppa gelukt 🙂

Dank je weer wat geleerd.

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Fijn dat het gelukt is. Extern c.q. op de WAN-interface is er slechts een IP-adres en kan een bepaalde poort dus ook maar een keer gebruikt worden.