1
Vraag
2
Reacties
Ad59

Level 3
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Port Forward - waarom kan ik geen poort open zetten op mijn ziggo modem?

Hallo,

Ik heb misschien een simpele vraag, waarom kan ik geen poort open zetten op mijn ziggo modem?

Ik heb de connectbox van ziggo en wil poort 443 open zetten gekoppeld aan een statisch IP adres.

hiervoor moet ik 2 locale en 2 externe poorten invullen. Wat ik hier ook doe ik krijg elke keer de melding dat er iets niet goed is, of ik moet de locale en externe poorten een ander nummer geven. Wat ik niet wil.Ziggo.jpg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

In theorie moet het gewoon mogelijk zijn, maar probeer eens poort 8443 bij externe. 

 

Of maak een backup van je instellingen of maak screenshots en daarna herstel je connectbox naar standaard instellingen. Kijk dan of het wel mogelijk is om de port forward regel aan te maken. Backup en terugzetten van instelling kan via het menu Beheer en opnieuw opstarten. Als de port forward regel na het terugzetten naar standaard instellingen ook niet lukt kan je in ieder geval eenvoudig terug naar je huidige instellingen door de backup terug te zetten.

 

Bekijk in context

8 Reacties 8
puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

met welk modem wil je dit doen?
Heb jij al ipv6 ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Mogelijke oplossing.

Zet UPnP eens uit en sla de instelling op. (UPnP en handmatig port forward gaat niet goed samen.)

Haal daarna het modem 30 seconden van de stroom.

Ga nu verder met port forward instellingen.

Ad59
Topicstarter
Level 3
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ziggo connectbox:

 

Conform standaard specificaties:DOCSIS 3.0
Hardware versie:5.01
Software versie:CH7465LG-NCIP-6.15.32p3-NOSH
MAC-adres:34:2C:C4:45:5D:E3
Serienummer Connect Box:DEAP823605DC
Ad59
Topicstarter
Level 3
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Geprobeerd, helaas zonder verschil. Krijg het nog steeds niet voor elkaar zonder storing melding

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Bestaat er misschien al een regel met 443 als externe poort?

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

In theorie moet het gewoon mogelijk zijn, maar probeer eens poort 8443 bij externe. 

 

Of maak een backup van je instellingen of maak screenshots en daarna herstel je connectbox naar standaard instellingen. Kijk dan of het wel mogelijk is om de port forward regel aan te maken. Backup en terugzetten van instelling kan via het menu Beheer en opnieuw opstarten. Als de port forward regel na het terugzetten naar standaard instellingen ook niet lukt kan je in ieder geval eenvoudig terug naar je huidige instellingen door de backup terug te zetten.

 

Ad59
Topicstarter
Level 3
  • 44Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Jij ben de beste!!!!

Ja er was al een regel met 443. (wist niet dat dit een probleem kon zijn) Regel weg gehaald en hoppa gelukt 🙂

Dank je weer wat geleerd.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15500Likes

Fijn dat het gelukt is. Extern c.q. op de WAN-interface is er slechts een IP-adres en kan een bepaalde poort dus ook maar een keer gebruikt worden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic