1
Vraag
2
Reacties
Dibasta

Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Poortnummer ip camera zoeken

Hallo,

Rare vraag, ik bezit al een paar jaar een axis camera voor beveiliging doeleinden, nu kan ik de weergave wel zien op mijn pc, maar niet meer op mijn tablet of mobiele telefoons heer vreemd dus...

Heb al een tijdje zitten zoeken in mijn smart wifi modem, naar het poortnummer van mijn camera maar kom niet verder, wie weet hoe en waar ik mijn poort nummer vindt? ip adres heb ik er wel van maar met geen mogelijkheid vind ik het poortnummer. voorheen werkte alles, op mijn pc  werkt alles ook, kan ook in de setup kijken van de axis camera, onder netwerk e.d. maar ook hier is vrijwel niets te vinden, heb al verschillende poortnummer geprobeerd, echter zonder resultaat.

Gebruikte vaak het programma OWLR voor weergave, maar op 1 of andere manier zie ik de camera niet meer.

Misschien dat iemand de oplossing heeft?

 

Vr. groet,

dibasta.

 

135 Reacties 135
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Zo... 25% lost? Dan zit daar je probleem lijkt me.

 

"De camera gaat via netwerkkabel, en wifi,"

Neen, de camera kan ofwel via netwerkkabel ofwel via wifi werken, maar zal niet beiden tegelijk gebruiken als het goed is.

Edit: Ja via bezoekende apparatuur. Maar ik zie in de handleiding dat ie zelf alleen via lan kabel werkt.

 

Ja dat met die Live View is wel een verhaaltje apart, maar goed, daar kunnen we verder weinig mee.

 

Heb je al eens een andere kabel op de camera geprobeerd en een andere poort als het even kan?
Ik neem aan dat hij ingesteld staat om via DHCP zijn ip adres te krijgen?

 

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Nou, hij is de aangesloten met een netwerkkabel idd, en geen wifi, krijg dus thuis alleen via de app weergave (normaal gesproken) nu dus niet meer.

Hij staat ingesteld via DHCP.

Ik heb net ook al geprobeerd om port forwarding te doen, dat wilde wel , alleen zonder resultaat! op het de smart wifi modem van ziggo, ook in gebruik pas een paar maandjes, toen is het gedoe ook begonnen volgens mij.

Zal morgen, (op vrije dag) eens een andere kabel proberen, het lijkt me stug maar kan geen kwaad, alleen heb ik wel dus gewoon beeld op de pc , via dat Live view gebeuren.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Portforwarding hoef je pas aan te gaan denken op het moment dat het lokaal goed werkt anders heeft dat inderdaad geen enkele zin.

Je zou eens kunnen proberen hem statisch in te stellen op dat ip (met juiste subnetmasker en gateway en DNS, dat kun je van de pc overnemen) en dan zien of dat helpt.

Een andere kabel kan geen kwaad, of zoals ik al schreef, even proberen in een andere poort op de switch.

Die ping reply's moeten in elk geval constant en goed zijn.

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

tsjah... wat ik morgen ga doen , eerst die kabel eens vervangen, en in een andere poort doen van de switch, maar uuhh.. zou er iets kunnen zijn in het modem van ziggo? die nieuwe smart wifi modem? die heb ik gekregen, en daarna is deze ellende begonnen.. zou zoiets nog kunnen? voordat ik begin te prutsen met subnetmasker enz.. want oh oh... ik ken mezelf 😉 

Morgen maar eens zien... eerst maar es in de rust! 

Alvast super bedankt voor het meedenken, wat ook geld voor de anderen uiteraard!!

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Eerst de simpele dingen proberen, andere poort op de switch, dan pas kabel vervangen.

En pas als laatste statische instellingen proberen.

 

Zou het met dat nieuwe modem te maken kunnen hebben? Als de rest op het netwerk wel werkt lijkt me dat twijfelachtig. Maar ik ga niet zeggen dat het niet zou kunnen, soms gebeuren heel gekke dingen.

 

V.w.b. het meedenken graag gedaan, fijne nacht en morgen rustig verder kijken!
Succes alvast!

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Nou, heb inmiddels kabel vervangen, ook in een andere poort van de switch gedaan, maar niets lukt om verbinding te krijgen via een app op de tablet, mobiel ipad, of laptop (wifi), wel zie ik weergave in het programma van live view van Axis,  op mijn vaste PC, daar geeft hij ook weer in een ander programma ( axis camera management) status is OKE, nu met op het eind een ander nummer bij het ip adres, 192.168.178.43 i.p.v. 41 op het eind. maar het poortnummer 80, wat ik altijd al gebruikte bij deze cam, kan daar misschien nog iets mee?? ander poortnummer? of maakt dat niet uit, en hoe verander ik dat eventueel?

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes
 
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Oke dus de camera heeft nu een ander ip gekregen, met 43 op het einde.

Het kan handig zijn om dit in DHCP in het modem te reserveren zodat deze camera altijd dat ip krijgt.

Daarvoor moet je dan even in het modem inloggen, dan kijken waar dit ip staat met dit mac adres, dan die even aanvinken en dan iets later klikken op "voeg reservering toe".

 

Kun je via de laptop op http://192.168.178.43 wel beeld krijgen of nog steeds niet?

 

Ander poortnummer zou je kunnen proberen maar dat gaat geen oplossing bieden, dan zou je dan in de instellingen van de camera zelf moeten wijzigen.

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Ik heb nu programma live view van axis op de laptop gezet, die installeert een 3 tal programmas, o.a. voor zoeken op het netwerk om axis camera te vinden, ook heb ik dat es een keer handmatig ingevoerd, en je raad het al!!! zonder succes, ik vind het werkelijk onbegrijpelijk!!

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Het kan toch nooit eigenlijk, mijn axis zit in het netwerk, als ik kijk in verbonden apparaten op het smart wifi modem, staat hij er keurig tussen en ? als verbonden !!! pfffffff.....

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Ik begrijp er niets van. Dus hij staat er gewoon tussen in het modem, met het genoemde ip adres en toch is hij daar niet op te bereiken, behalve op de pc. Inderdaad, pfffff.

 

Kun je eens even het volgende commando op de laptop geven:

ipconfig

en dan weer enter drukken.

En dan hier even weergeven wat er als uitkomst komt.

Ook even weer een ping doen vanaf de laptop en het resultaat vermelden.

 

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

een ping waarvan?  oh.. van 192......?

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes
 
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Tja nu ben ik ook even door mijn opties heen. Je modem ziet de camera op ip met op het eind .43 en ziet het apparaat.

Je laptop zit in dezelfde range en ziet hem niet, camera reageert ook niet op ping.

Op de PC is de camera alleen in die Axis tool te zien en op een ping reply krijgt hij 25% loss.

En dan vraag ik me af of dat beeld op die Axis op de pc nog wel actief beeld is of een cache beeld.

 

Andere kabel en andere poort op de switch is al geprobeerd, andere camera's hebben geen last behalve deze ene.

Je zou nog statische instelling kunnen proberen, maar ik denk niet dat dit veel zoden aan de dijk gaat zetten. Ik begin toch de indruk te krijgen dat deze camera niet meer lekker is.

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Tsjah.... allemaal zeer vreemd, rare is dat ik voorheen, dus voor het nieuwe smart wifi modem van ziggo, nooit last heb gehad, deze axis cam was altijd het makkelijkste, ip invullen en poortnummer, en viola !!! beeld !!!! maar nu??? snap er ook niks meer van.

Beeld/weergave is op de pc actueel hoor, dus dat zit wel goed! alleen..... mobiel,laptop en tablets lukken niet, wat eerder altijd een appeltje eitje was... heb ook de firewall bekeken, niets  bijzonders.

naja, ik kijk wel ff verder op internet, misschien is er wat te vinden, of axis eens contacteren, niet geschoten is altijd mis.

 

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

Vraag: meerdere camera's, ik lees drie zijn die op een NVR aangesloten? een recorder dus.

Scan je netwerk eens met dit tooltje en kijk dan of je de camera ziet staan met een groen bolletje 9rood is fout)

> klik <

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

Nog een probeersel.

ga in je modem eens naar de firewall instellingen en zet daar alles uit behalve firewallbeveiliging die laat je aan.

plaatje is van een connectbox > klik <

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

oke, zal zo even kijken !! wat moet ik hierin veranderen? afbeelding van mijn firewall in de smart wifi modem.

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

nee niet op een NVR, gewoon wifi verbinding.

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Axis staat er tussen, dit is ge scand vanaf mijn laptop!

en de andere is van mijn vaste PC.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic