1
Vraag
2
Reacties
Dibasta

Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Poortnummer ip camera zoeken

Hallo,

Rare vraag, ik bezit al een paar jaar een axis camera voor beveiliging doeleinden, nu kan ik de weergave wel zien op mijn pc, maar niet meer op mijn tablet of mobiele telefoons heer vreemd dus...

Heb al een tijdje zitten zoeken in mijn smart wifi modem, naar het poortnummer van mijn camera maar kom niet verder, wie weet hoe en waar ik mijn poort nummer vindt? ip adres heb ik er wel van maar met geen mogelijkheid vind ik het poortnummer. voorheen werkte alles, op mijn pc  werkt alles ook, kan ook in de setup kijken van de axis camera, onder netwerk e.d. maar ook hier is vrijwel niets te vinden, heb al verschillende poortnummer geprobeerd, echter zonder resultaat.

Gebruikte vaak het programma OWLR voor weergave, maar op 1 of andere manier zie ik de camera niet meer.

Misschien dat iemand de oplossing heeft?

 

Vr. groet,

dibasta.

 

135 Reacties 135
Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

EUREKA !!!!!!!!!!!!!!!!! Het werkt !!!!tsjonge jonge jonge jonge.....

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

Ah geweldig, maar wat was nu de oplossing? Waar heb je het mee aan de praat gekregen?

 

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Oke, wat heb ik gedaan... was vandaag niet zo gek laat thuis, dus..... en dan ( wat me niet los liet) weer naar boven knoeien met de instellingen, enz.. maar wat was nu de oplossing??? Nou, ik Heb @Karel deels zijn advies ten einde raad opgevolgd!!! Ten eerste, heb ik Programma live view van Axis verwijdert van de pc, daarna mijn webcam internet kabel los gekoppeld, ook de cam zelf stroomloos gemaakt, daarna naar beneden, mijn wifi smart modem van ziggo, ( zit onder het bakje een reset knop) een reset gegeven, daarna rustig afwachten, vervolgens had ik weer internet en wifi. Toen heb ik mijn cam, aangesloten aan de stroom, zonder internetkabel, die via een drukknopje een reset gegeven, cam lampjes 1 en al geflikker, daarna ging het laatste lampje uit, vervolgens internet kabels weer aangesloten aan de cam ( via poi ), toen de internetkabel op de switch aangesloten, om daarna via ( zie foto) kijken als hij het deed, en waarachtig, weer op 192.168.178.44 , toen dacht ik van , Huh?? weer hetzelfde?? .44 ?? maar goed, bleek dus ook via live view te doen! Maar toen het grote moment........ mobiele apparaten... haha... BAM !!! op de samsung tablet, inlog gegevens van de cam ingevuld en VOILA !!!!! beeld !!! kon het niet geloven, daarna de IPAd en iphone!! en beide Perfect beeld !! en 't mooie is ook eigenlijk, dat mijn internet ook spontaan op 1 of andere manier vlotter is. vreemd ... maar blij toe!

Bij deze wil ik @ Karel, @ Puppie, En @ Richard fantastisch bedanken voor jullie eeuwig geduld!!! man man man.... wat een toestanden haha.... Jongens jullie zijn Toppers !!!!!

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

Oh .44 nu, eerst was het .43 als ik me dat goed herinner, maar dat mag de pret niet drukken.

Ik blijf het vreemd vinden dat ie het deels wel deed. Maar in elk geval is het mooi om te horen dat een complete reset van alles het gewenste resultaat heeft gegeven, hopelijk blijft dat nu zo.

Ik zou de ping flood op ipv4 in het modem uit laten.

Goede tip van @Karel. geweest dus!

Mooi dat ie 't weer doet, zoals je ziet, de volhouder wint. 🙂

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Maar… moet op den duur toch ook es uitzoeken wat het ip adres en poort zijn wanneer ik niet thuis ben, dus ergens anders ben, maar das voor latere zorg, ben allang blij dat het weer werkt, en idd was allemaal wel wat vreemd!

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

Dan zal er wel een forward moeten zijn van buiten naar dat .44 ip intern.

Je kunt zien welk ip je nodig hebt door naar deze site te gaan:

https://watismijnip.nl of als je daar alleen ipv6 ziet dan naar de https://watzijnmijnips.nl site.

Dat ipv4 moet je dan van buitenaf gebruiken.

 

Wat je ook kunt doen is een service als no-ip gebruiken. Via https://www.noip.com/sign-up kun je middels een free account 1 gratis naam aan maken bijvoorbeeld  (ik noem maar iets) dibasta.hopto.org maar er zijn vele andere mogelijkheden.

Dat kun je zelfs in het modem zetten als het goed is, zodat gelijk dat ip daar veranderd als jouw Ziggo ip veranderd.

Het enige wat je moet doen is 1x per maand gratis even op een link klikken om het account actief te houden. Je ziet dan wel wat reclame om een betaalde optie te nemen, maar dat hoef je niet te nemen.

Er zijn ook soortgelijke diensten die dit aanbieden, maar no-ip wordt door veel modems en routers ondersteund.

 

Poorten zullen 80 en 443 zijn, maar een echt certificaat zul je niet nemen dus gewoon op poort 80 houden.

Of als je hem wilt verbergen van buitenaf bijv. poort 2030 en dan forwarden naar intern poort 80. Dat is ook een mogelijkheid.

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

@Richard G.  ik zal er het weekend eens mee gaan stoeien, want zo leuk zijn dat ik buitenshuis ook de beelden kan verkrijgen!

 

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Oke !! nou, mijn 1e vraag is om mee te beginnen, hoe in de godsnaam vind ik het externe IP adres plus poort die ik moet gaan gebruiken voor mijn cam??? 

2e vraag is dan, hoe moet ik dat ( waarschijnlijk) gaan portforwarden??? in de smart wifi modem ( die zwarte) van ziggo, heb daar echt geen kaas van gegeten om eerlijk te zijn, ja wel wat maar das dan ook echt alles.

Maar ben benieuwd hoe ik nu achter het externe IP adres van de cam kom plus de dan bijbehorende poort.

Want zou ook graag beelden willen zien, wanneer ik ergens anders ben i.p.v. thuis.

 

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

1.) Ik heb je twee links gestuurd waar je jouw externe ip adres kunt vinden. Als je die bezoekt dan zie je jouw externe ip adres.
Kijk maar eens naar mijn vorige bericht, dat begint zelfs met "Je kunt zien welk ip je nodig hebt...". 🙂

Als het goed is staat het trouwens ook het modem bij de status.

 

2.) Ik heb geen zwart modem van Ziggo dus ik weet niet hoe dat er uit ziet of welk modem dat is.

Normaliter is er wel een optie die poort-forwarding heeft of externe toegang, soms onder beveiliging.

 

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Klopt helemaal, maar zal toch ook poortnummer bij moeten? Toch? Of zie ik dat niet goed?

puppie

Level 17
  • 2636Posts
  • 66Oplossingen
  • 1062Likes

Mooi om te lezen dat het nu werkt.

Jouw camera zal geen extern ip adres krijgen maar een ip adres in de vorm van 192.168.178.44 en deze gebruikt poort 80.

De tweede link, die @Richard G. geeft gaat naar jouw externe ip adres daar zie je dan jouw externe ipv4 adres die heb je nodig om in jouw app te plaatsen van de camera., daar staat nu het 192 adres. vervang daar dat 192 nummer voor jouw externe ipv4 nummer en als er om een poort gevraagd wordt dan is dat 80

wil je het uitproberen zonder alles te veranderen dan ga je buiten jouw netwerk naar https://externeipadres:80 en dan kom je in jouw camera. Gebruik daar een laptop of pc voor.Daar heb je dan wel jouw naam en ww voor nodig.

Vragen stel ze......

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

Er staat een hele uitleg in dat bericht incl. poortnummer.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

Je hoeft niet eens https://externeipadres:80 te doen want 80 is standaard, ook moet je in deze vorm geen https gebruiken want https zit op poort 443.

Beide mijn links verwijzen naar het externe ip adres.

Poort 80 is standaard op de camera. Stel jouw externe ip adres is 84.30.12.12 dan doe je in de browser:

http://84.30.12.12 en als de forward goed is (of uPnP aan staat, wat niet aan te raden is) dan kun je de inlogpagina van je camera zien.


Bij de forwarding moet je dat externe ip adres niet gebruiken overigens, maar je kunt daar wel externe poort en interne poort gebruiken, dat is beiden 80, tenzij je dus zoals uitgelegd vanaf een andere poort (extern) wilt inloggen ter beveiliging.

Intern blijft het gewoon dat 192.168 ip adres van de camera.

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Zo!! Das nog een super reactie van jullie beide, ik moet zometeen even weg, hopelijk niet te laat thuis, hoop dat ik eraan toe kom, anders morgenavond!! Mannen, super bedankt ( alweer ) !!

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

heb net dat adres ingevoerd in de browser, mijn extern ip adres, alleen krijg ik dan : kan pagina niet weergeven??

 

en bij deze:  https://externeipadres:80 krijg ik hetzelfde, kan pagina niet weergeven.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

Heb je wel de poort forward al gemaakt?

 

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

uuuhmm... nee? daar zit ik dus mee, zo niet weten waar te beginnen, mwa, weet alleen waar ik zijn moet... maar dat instellen, poortenreeks enz enz... geen idee allemaal...

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

Als je een screenshot kunt plaatsen van hoe dat er bij jouw modem uit ziet dan kan ik wel zeggen hoe je verder moet.

Let op, niet port-triggering, maar poort-forward moet je hebben, mochten beiden aanwezig zijn.

 

Kijk anders even hierzo, daar kun je op jouw merk/type modem klikken en dan staat het ook uitgelegd met afbeeldingen, misschien kom je er dan ook wel uit.

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Port-forwarding-Alles-over-port-forwarding-bij-Ziggo/ba...

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 856Likes

Ah Karel reageerde net 1 sec. na mij met dezelfde link. 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic