1
Vraag
2
Reacties
Dibasta

Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Poortnummer ip camera zoeken

Hallo,

Rare vraag, ik bezit al een paar jaar een axis camera voor beveiliging doeleinden, nu kan ik de weergave wel zien op mijn pc, maar niet meer op mijn tablet of mobiele telefoons heer vreemd dus...

Heb al een tijdje zitten zoeken in mijn smart wifi modem, naar het poortnummer van mijn camera maar kom niet verder, wie weet hoe en waar ik mijn poort nummer vindt? ip adres heb ik er wel van maar met geen mogelijkheid vind ik het poortnummer. voorheen werkte alles, op mijn pc  werkt alles ook, kan ook in de setup kijken van de axis camera, onder netwerk e.d. maar ook hier is vrijwel niets te vinden, heb al verschillende poortnummer geprobeerd, echter zonder resultaat.

Gebruikte vaak het programma OWLR voor weergave, maar op 1 of andere manier zie ik de camera niet meer.

Misschien dat iemand de oplossing heeft?

 

Vr. groet,

dibasta.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Oke, wat heb ik gedaan... was vandaag niet zo gek laat thuis, dus..... en dan ( wat me niet los liet) weer naar boven knoeien met de instellingen, enz.. maar wat was nu de oplossing??? Nou, ik Heb @Karel deels zijn advies ten einde raad opgevolgd!!! Ten eerste, heb ik Programma live view van Axis verwijdert van de pc, daarna mijn webcam internet kabel los gekoppeld, ook de cam zelf stroomloos gemaakt, daarna naar beneden, mijn wifi smart modem van ziggo, ( zit onder het bakje een reset knop) een reset gegeven, daarna rustig afwachten, vervolgens had ik weer internet en wifi. Toen heb ik mijn cam, aangesloten aan de stroom, zonder internetkabel, die via een drukknopje een reset gegeven, cam lampjes 1 en al geflikker, daarna ging het laatste lampje uit, vervolgens internet kabels weer aangesloten aan de cam ( via poi ), toen de internetkabel op de switch aangesloten, om daarna via ( zie foto) kijken als hij het deed, en waarachtig, weer op 192.168.178.44 , toen dacht ik van , Huh?? weer hetzelfde?? .44 ?? maar goed, bleek dus ook via live view te doen! Maar toen het grote moment........ mobiele apparaten... haha... BAM !!! op de samsung tablet, inlog gegevens van de cam ingevuld en VOILA !!!!! beeld !!! kon het niet geloven, daarna de IPAd en iphone!! en beide Perfect beeld !! en 't mooie is ook eigenlijk, dat mijn internet ook spontaan op 1 of andere manier vlotter is. vreemd ... maar blij toe!

Bij deze wil ik @ Karel, @ Puppie, En @ Richard fantastisch bedanken voor jullie eeuwig geduld!!! man man man.... wat een toestanden haha.... Jongens jullie zijn Toppers !!!!!

Bekijk in context

135 Reacties 135
Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Je schrijft dat je de weergave wel op je pc kunt zien. Hoe kijk je dan op je pc?

Als je namelijk gewoon in je browser kijkt op het ip adres, bijvoorbeeld 192.168.178.10 en verder niets, dan weet je dat het poort 80 is.

 

De meeste Axis camera's maken gewoon gebruik van poort 80.

Daarnaast is er nog de optie 443 maar die wordt normaliter niet gebruikt om te kijken.

Als je in de netwerk configuratie kunt komen daar moet je normaliter ook de poort kunnen zien bij mijn weten.

 

Hier is een overzichtje van Axis zelf met een boel poorten en hun verklaring.

https://www.axis.com/support/faq/FAQ116306

 

Mijn vermoeden is echter dat het gewoon poort 80 is maar misschien de forward voor een of andere reden niet werkt.

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Ik kijk dus via een browser , door het ip adres in te vullen, daarna heb ik gewoon beeld van de axis cam.

Heb op mijn tablet op mijn mobiel de app OWLR, voorheen was dat geen probleem, tot een aantal weken geleden...

Begrijp er niets van, vul in netwerk van die app ook het ip adres in van de camera, plus een poort nummer 80, zoals ik dat normaal ook altijd had, maar spontaan kan hij hem niet meer vinden, al een aantal weken niet.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Dat is dan vreemd te noemen. Want het is gewoon poort 80, dat is een ding wat zeker is anders moest je in de browser ook een poortnummer invullen.

 

Ik neem aan dat je in de app met lokaal ip dus dat 192.168.178.xx ip geprobeerd hebt eerst wat je ook in je browser gebruikt?

 

Probeer anders eens de app Ip Cam Viewer Basic of Net Eye Camera. Laatstgenoemde gebruik ik ook altijd.

Als het met Axis niet lukt als merk, dan kun je kiezen voor "Unknown Brand" en dan "IPCAM1, IPCAM2".

 

Dat ding werkt bij mij altijd met ip camera's.

Al is het maar dat je even probeert of het met die app wel werkt.

 

Voor IP Cam Viewer Basic kun je dezelfde instellingen gebruiken als jouw Axis model daar niet in staat of niet mee werkt.

 

puppie

Level 17
  • 2637Posts
  • 66Oplossingen
  • 1063Likes

maar als je beelden kunt zien op de laptop dan kun je toch ook in de instellingen van de camera.

Daar kijk je dan welke poort is ingeschakeld.

Of denk ik nu te simpel?

Wel het juiste externe ip adres in je tablet-mobiele staan?

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Ik kan momenteel,  gewoon kijken op de pc via 192.168.178.40  met het juiste poortnummer,  maar vul ik dit in op een browser van mijn ipad, tablet of mijn iPhone dan krijg ik de melding dat hij niet gevonden kan worden of kan geen verbinding maken! Terwijl voorheen er helemaal geen problemen waren.

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Trouwens, op de laptop lukt het overigens ook niet, denk dat ik de WiFi instellingen opnieuw moet bekijken in de setup van mijn axis cam , heb daar al eens eerder zitten zoeken maar zonder resultaat. 

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Nou, ben er wel klaar mee, ik ga alles resetten, en ga opnieuw de boel installeren, en zie dan wel waar het schip strand! 

Word vervolgd!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Algemene info over poorten.

In de instellingen van een apparaat zelf staat "nooit" via welke van de 65.536 TCP poorten of 65.536 UDP poorten je kunt gebruiken, om een apparaat vanuit buiten te kunnen benaderen, dat staat wel in de gebruiksaanwijzing van een apparaat.

TCP- en UDP-poorten - Wikipedia

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Na reset van de axis cam, wederom geen weergave op laptop mobiel tablet enzo..  middels verschillende apps basic LIGT, OWLR en nog een aantal. Alleen via live view van axis op de pc te zien! 

 

Schiet mij maar lek !

Gaat om , 192.168.178.41 met poort 80 , voorheen nooit problemen,  snap er werkelijk niets meer van.

 

 

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

"Alleen via live view van axis op de pc te zien!"

Daarmee bedoel je dus gewoon via de browser het ip in typen toch?

 

Je schrijft dat het op de laptop niet lukt. Kun je eens proberen de laptop bekabeld aan te sluiten en dan te proberen? Doet hij het dan wel?

Zoja, dan zit het wifi netwerk waarschijnlijk (zeg maar vrijwel zeker) op een andere ip range te kijken. Dat kan bijv. komen door gebruik van homepluggen en wifi extenders (ik noem maar iets als voorbeeld).

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes
 
Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Is dit iets?? zie fotos boven.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75174Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@Dibasta kun je omschrijven wat er allemaal aan apparatuur in je netwerk zit?

b.v. modem / router / switch / access point enz.

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Lijkt op een netwerk probleem.

Heb je geprobeerd met de netwerk kabel aan de laptop? Want ik zie daar geen voorbeeld van zo te zien.

En uiteraard even antwoord geven op vragen van @Bert want dat is ook handig om te weten.

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Zal zo snel mogelijk even kijken straks, moet nog even wat anders doen, kom er snel op terug.

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Poeh. nou, er zitten nog 3 buiten camera's aan, 2 switches, mini next , nextbox, chromecast, aantal tv, weerstation,...  maar met bekabelde laptop, wanneer ik dan 192.168.178.41 invoer krijg ik zoals is afgebeeld op 1 van die foto's! maar, alleen geeft hij een weergave weer wanneer ik het programma Live View van Axis gebruik, maar wat ik echt niet begrijp is, dat alles perfect liep, maar zoineens, kan ik de axis cam met geen mogelijkheid op 1 van de apps als weergave laten zien, terwijl het echt super was. Heb ip cam basis, ip cam lite, OWLR ( wat ik altijd gebruikte voor de axis cam) en nog stuk of wat apps geprobeert, maar vergeet het maar, terwijl mijn andere 3 buiten cam's vlekkeloos loopt !! ook die zijn met wifi verbonden. 

Heb al tig keer de axis gereset verwijdert opnieuw installeren, GEEN weergave, ja alleen op de pc met het programma live View van Axis zelf, maar verder kan ik de axis met geen mogelijkheid op apps de weergave tonen. 

 

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Poeh. nou, er zitten nog 3 buiten camera's aan, 2 switches, mini next , nextbox, chromecast, aantal tv, weerstation,...  maar met bekabelde laptop, wanneer ik dan 192.168.178.41 invoer krijg ik zoals is afgebeeld op 1 van die foto's! maar, alleen geeft hij een weergave weer wanneer ik het programma Live View van Axis gebruik, maar wat ik echt niet begrijp is, dat alles perfect liep, maar zoineens, kan ik de axis cam met geen mogelijkheid op 1 van de apps als weergave laten zien, terwijl het echt super was. Heb ip cam basis, ip cam lite, OWLR ( wat ik altijd gebruikte voor de axis cam) en nog stuk of wat apps geprobeert, maar vergeet het maar, terwijl mijn andere 3 buiten cam's vlekkeloos loopt !! ook die zijn met wifi verbonden. 

Heb al tig keer de axis gereset verwijdert opnieuw installeren, GEEN weergave, ja alleen op de pc met het programma live View van Axis zelf, maar verder kan ik de axis met geen mogelijkheid op apps de weergave tonen. 

Richard G.

Level 16
  • 1688Posts
  • 84Oplossingen
  • 857Likes

Het zou kunnen dat Live View van Axis via de Onvif poort werkt. Dat is poort 554 standaard normaliter.

Welk type Axis is het precies, misschien dat ik nog iets kan opzoeken.

 

Maar het is wel raar dat hij via ip adres niet bereikbaar is.

Reageert ie wel op ping (wil niet perse iets zeggen)? Dat is als je een command prompt opent en dan dit commando uitvoert en dan op enter drukt:

ping 192.168.178.41

 

Werkt de camera uitsluitend op wifi of kun je die ook via kabel laten werken?

Dibasta
Topicstarter
Level 6
  • 107Posts
  • 2Oplossingen
  • 28Likes

Type camera is: M3005.

Heb net een ping gedaan, waarvan 25% lost ??

De camera gaat via netwerkkabel, en wifi, maar was altijd wel gewoon te zien op tablet en mobiele telefoon met de app OWLR, hoefde alleen gebruikersnaam en wwoord te doen plus ip adres en poort, thats it !! 

Maar nu, wil het helemaal niet!! alles klopt qua gegevens, blijkt wel dat ik het proggie live view van Axis wel de weergave kan zien na wwoord en gebr.naam. zooo vreemd allemaal.

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic