Met de functie voor automatische suggesties kun je je zoekresultaten snel verfijnen doordat mogelijke overeenkomsten wordt voorgesteld terwijl je typt.
Onlangs heb ik met veel moeite problemen ondervonden om mijn Hikvision NVR buiten mijn eigen netwerk te bereiken. Ik ben voorzien van een Ziggo Connect.
Onlangs kwam ik erachter dat ik mijn NVR niet via mijn eigen netwerk meer kon benaderen maar wel via de app van Hikvision. Ook middels een ander netwerk was mijn NVR niet te bereiken. Niet via mijn eigen ip-adres, niet via het ip-adres van de NVR en niet via mijn ddns-account.
Vervolgens alles gereset en opnieuw ingesteld, poortforwarding etc. Nu is mijn NVR alleen nog via mijn eigen netwerk te benaderen en niet meer van buiten af. Ik heb het idee dat er toch een poort niet goed staat of liever gezegd, ik zie iets over het hoofd in de router. Wie kan en wil mij helpen?
Let op. Sommige Connectboxes hebben geen NAT-Loopback. Dan kun je je externe Ip niet bereiken vanuit je LAN. Dat kan een instinker zijn. Test de toegang tot je NVR dus eerst voor alle zekerheid met een Phone die connectie heeft met het mobiele telefoonnetwerk. Daarna kun je bekijken of het ook gaat via een Wifi verbinding van de Phone. Lukt dat ook, dan weet je voortaan dat je Connectbox NAT-Loopback heeft.
Alles gereset, alles opnieuw geïnstalleerd/ingesteld en alles opnieuw opgestart. En alles werkt weer.
Geen idee, zal wel een HIK in hebben gezeten
Ik kan nu vanuit mijn eigen netwerk de NVR benaderen op extern en intern ip-adres. Nu werkt alles weer zoals het hoort of liever gezegd, zoals het werkte.
Alles gereset, alles opnieuw geïnstalleerd/ingesteld en alles opnieuw opgestart. En alles werkt weer.
Geen idee, zal wel een HIK in hebben gezeten
Ik kan nu vanuit mijn eigen netwerk de NVR benaderen op extern en intern ip-adres. Nu werkt alles weer zoals het hoort of liever gezegd, zoals het werkte.
Wederom problemen met de Connectbox afgelopen zondag, geen verbinding meer ook niet na harde reset. Dinsdag zou er een monteur komen. Vervolgens maandagmiddag alles weer werkend echter alle instelinngen weg. Nu probeer ik wederom de poorten te openen om mijn camera's te benaderen echter wil dit niet lukken (deze stappen weer doorlopen https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Port-forwarding-op-het-SmartWifi-modem-voorheen-Connect...).
Is de NVR binnen het LAN nog steeds op 192.168.178.150 bereikbaar?
Wat geeft deze site aan voor het externe IPv4-adres (reeds ingevuld) en de poorten 80, 443, 554 en 8000?
Kun je alle opties behalve 'Firewall beveiliging' uitschakelen voor zowel IPv4 als IPv6 op de pagina Geavanceerde instellingen → Beveiliging → Firewall en UPnP uitschakelen op de pagina Geavanceerde instellingen → UPnP?
Aangenomen dat 192.168.178.150 een via DHCP toegewezen IP-adres is, al of niet een statische lease c.q. reservering, kun je proberen om een statisch IP-adres in te stellen op de NVR (bijvoorbeeld 192.168.178.2), de bestaande port forwarding rules aan te passen naar dit IP-adres en nogmaals de externe bereikbaarheid te testen. Belangrijk is dat de gateway ingesteld wordt op 192.168.178.1.
In de NVR staat dit ip adres 192.168.178.150 statisch ingesteld en deze staat statisch in de Connectbox. Maar begrijp ik jou nu goed om een ander adres te proberen?
Je zou het adres statisch moeten instellen op ófwel de NVR óf de modemrouter, niet op beide tegelijk. Je kunt de statische lease c.q. reservering verwijderen uit de DHCP-server (deze heeft geen nut in dit geval), .150 naar .2 aanpassen op de NVR en de port forwarding rules aanpassen. Statische IP-adressen moeten buiten de DHCP pool liggen.
Via Marktplaats en andere tweedehands platformen worden de zeshoekige
SmartWifi pods van Ziggo regelmatig aangeboden. Wat op het eerste
gezicht een mooie deal lijkt, blijkt het toch vaak een spreekwoo...