yemigyty

Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Poortforwarding Hikvision problemen

Onlangs heb ik met veel moeite problemen ondervonden om mijn Hikvision NVR buiten mijn eigen netwerk te bereiken. Ik ben voorzien van een Ziggo Connect.

Onlangs kwam ik erachter dat ik mijn NVR niet via mijn eigen netwerk meer kon benaderen maar wel via de app van Hikvision. Ook middels een ander netwerk was mijn NVR niet te bereiken. Niet via mijn eigen ip-adres, niet via het ip-adres van de NVR en niet via mijn ddns-account.

Vervolgens alles gereset en opnieuw ingesteld, poortforwarding etc. Nu is mijn NVR alleen nog via mijn eigen netwerk te benaderen en niet meer van buiten af. Ik heb het idee dat er toch een poort niet goed staat of liever gezegd, ik zie iets over het hoofd in de router. Wie kan en wil mij helpen?

 

13 Reacties 13
Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes

IP 192.168.178.150 is statisch in de modem? 

 

Poortreeksen naar enkele poorten zetten 80-80 > 80, 554-554 > 554, etc.

 

Daarna even de modem herstarten, voor de zekerheid.

 

Ben benieuwd of je nu wel toegang hebt!

yemigyty
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Dag Marco,

Ik ben een leek op het gebied van poortforwarding. Jij schrijft dat de poortreeksen naar enkele poorten gezet moeten worden. Hoe doe ik dat?

Overigens heb ik de NVR met het ip-adres 192.168.178.150 op statisch gezet bij ‘DHCP’. Daar staat het ip-adres bij ‘recerved list’. Correct?

Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes

De NVR is dus intern te benaderen via de browser op http://192.168.178.150?

Staan de poorten in de webinterface goed bij 'Device parameters'?

 

Kun je testen of de poort (extern_ip:80) openstaat? https://www.canyouseeme.org/ 

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Let op. Sommige Connectboxes hebben geen NAT-Loopback.
Dan kun je je externe Ip niet bereiken vanuit je LAN. Dat kan een instinker zijn.
Test de toegang tot je NVR dus eerst voor alle zekerheid met een Phone die connectie heeft met het mobiele telefoonnetwerk.
Daarna kun je bekijken of het ook gaat via een Wifi verbinding van de Phone.
Lukt dat ook, dan weet je voortaan dat je Connectbox NAT-Loopback heeft.

yemigyty
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Alles gereset, alles opnieuw geïnstalleerd/ingesteld en alles opnieuw opgestart. En alles werkt weer.

Geen idee, zal wel een HIK in hebben gezeten 

 

Ik kan nu vanuit mijn eigen netwerk de NVR benaderen op extern en intern ip-adres. Nu werkt alles weer zoals het hoort of liever gezegd, zoals het werkte.

Marco1861

Level 3
  • 979Posts
  • 54Oplossingen
  • 278Likes
yemigyty wrote:

Alles gereset, alles opnieuw geïnstalleerd/ingesteld en alles opnieuw opgestart. En alles werkt weer.

Geen idee, zal wel een HIK in hebben gezeten 

 

Ik kan nu vanuit mijn eigen netwerk de NVR benaderen op extern en intern ip-adres. Nu werkt alles weer zoals het hoort of liever gezegd, zoals het werkte.

Goed bezig! ?

yemigyty
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Wederom problemen met de Connectbox afgelopen zondag, geen verbinding meer ook niet na harde reset. Dinsdag zou er een monteur komen. Vervolgens maandagmiddag alles weer werkend echter alle instelinngen weg. Nu probeer ik wederom de poorten te openen om mijn camera's te benaderen echter wil dit niet lukken (deze stappen weer doorlopen https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Port-forwarding-op-het-SmartWifi-modem-voorheen-Connect...).

 

Wat doe ik fout?

 

yemigyty_0-1705439711920.png

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes
  • Is de NVR binnen het LAN nog steeds op 192.168.178.150 bereikbaar?
  • Wat geeft deze site aan voor het externe IPv4-adres (reeds ingevuld) en de poorten 80, 443, 554 en 8000?
  • Kun je alle opties behalve 'Firewall beveiliging' uitschakelen voor zowel IPv4 als IPv6 op de pagina Geavanceerde instellingen → Beveiliging → Firewall en UPnP uitschakelen op de pagina Geavanceerde instellingen → UPnP?
yemigyty
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

NVR is bereikbaar in het netwerk. 

De site geeft aan dat de poorten gesloten zijn. 
Alle instellingen staan (stonden) zoals jij aangeeft. 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Aangenomen dat 192.168.178.150 een via DHCP toegewezen IP-adres is, al of niet een statische lease c.q. reservering, kun je proberen om een statisch IP-adres in te stellen op de NVR (bijvoorbeeld 192.168.178.2), de bestaande port forwarding rules aan te passen naar dit IP-adres en nogmaals de externe bereikbaarheid te testen. Belangrijk is dat de gateway ingesteld wordt op 192.168.178.1.

yemigyty
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

In de NVR staat dit ip adres 192.168.178.150 statisch ingesteld en deze staat statisch in de Connectbox. Maar begrijp ik jou nu goed om een ander adres te proberen?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Je zou het adres statisch moeten instellen op ófwel de NVR óf de modemrouter, niet op beide tegelijk. Je kunt de statische lease c.q. reservering verwijderen uit de DHCP-server (deze heeft geen nut in dit geval), .150 naar .2 aanpassen op de NVR en de port forwarding rules aanpassen. Statische IP-adressen moeten buiten de DHCP pool liggen.

yemigyty
Topicstarter
Level 3
  • 12Posts
  • 1Oplossingen
  • 1Likes

Het is helder: problemen buitenshuis. Daardoor geen stabiel internet. De straat moet open. 

Uitgelicht topic