1
Vraag
2
Reacties
Joffrey23

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Poorten openzetten voor alarm

goedemiddag,

 

ik heb een smart home alarm systeem van Gigaset die geen verbinding maakt met mijn connectbox.

Nu heb ik een reactie gehad van Gigaset met het antwoord dat ik poorten moet openen. Even rond gekeken, maar ik begrijp niet helemaal wat ik moet doen, dus wellicht is hier iemand die mij kan helpen?

 

Volgens gigaset moet ik de deze openen: UDP 123, TCP 443, TCP 80.

 

alvast bedankt.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Joffrey23
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Gigaset is er uit, het blijkt niet aan de connectbox te liggen ( wat je al dacht) maar er is een beveiligingsupdate niet uitgevoerd. Ik heb deze een tijd van het net gehad. ze gaan de base van een afstand resetten en dan zou het goed moeten komen.

 

toch bedankt voor je tijd en reacties! prettig weekend.

Bekijk in context

11 Reacties 11
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Ik heb geen ervaring met dit alarmsysteem maar zie dat het bestaat uit een aantal onderdelen die draadloos (via DECT) met elkaar communiceren (link). Heb je de handleiding al eens helemaal doorgelezen en de installatie opnieuw uitgevoerd? Tegen welk probleem loop je aan?

 

Het bassistation moet met een UTP-kabel worden verbonden met de Connect Box. De aangegeven poorten zijn alleen voor communicatie vanaf het basisstation naar internet, dit verkeer wordt standaard doorgelaten door de Connect Box en hiervoor zijn dus ook geen verdere instellingen nodig.

Joffrey23
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

bedankt voor je snelle reactie.

Het probleem is dat het basisstation van het alarm geen verbinding maakt met de connectbox dmv de utp kabel. Het lampje op de base blijft knipperen dat er geen verbinding is. Opnieuw op starten, resetten, andere utp kabel al reeds gedaan.

 

de reactie van Gigaset:

Als het middelste LEDje van de Smart Home base langzaam  knippert, kan deze geen verbinding met het internet maken.
Het blijkt dat de ene of andere poort in uw router (experiabox?) niet vrij geschakeld is.

Indien u de weg kent in uw router:
Poorten voor Smart Home base:  
UDP 123, TCP 443.  
TCP 80  wordt in feite niet gebruikt,toch een aanbeveling ook deze te openen. 
daar loop ik nu dus vast.
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Zie je bij het aansluiten van het basisstation, de LED boven de poort op de Connect Box oplichten en periodiek knipperen?

 

Zou je verder deze instellingen willen toepassen op de Connect Box en deze vervolgens opnieuw opstarten?

 

Alle apparaten die op de Connect Box worden aangesloten, hebben volledige internettoegang. Poorten openzetten, zoals aangegeven door Gigaset, is niet nodig.

Joffrey23
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

het lampje knippert inderdaad.

 

Ik heb je instellingen overgenomen en de stroom er een tijdje af, maar geen resultaat. Ik ga weer terug naar Gigaset voor een andere oplossing. Nogmaals dank.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Zou je eens willen controleren wat jouw publieke IP-adres is? Alleen de eerste helft is hierbij van belang. Als dit met 213.127 begint, dan zou dat problemen kunnen veroorzaken i.c.m. Gigaset. Technische details zal ik je verder besparen. 🙂

Joffrey23
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

dat is verschillend, wellicht is daar nog iets te winnen?

via mijn privé computer ( imac) kom ik op 2001, maar met deze kan ik niet inloggen op de modem.

Ik gebruik daarvoor een windows pc van de zaak, maar die heeft een IP van 94.215.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

De verschillende adressen zijn IPv6 (op de Mac) en IPv4 (op de PC). Beide zijn unieke adressen, IPv6 is per apparaat in het LAN verschillend, IPv4 is voor alle apparatuur hetzelfde. Het alarmsysteem moet hier prima mee kunnen werken.

 

Voor de zekerheid: in de DHCPv6-instellingen van de Connect Box had je ook de instelling 'stateful' toegepast?

 

Je zou aan Gigaset kunnen vragen of zij alleen IPv4 gebruiken op hun servers of zowel IPv4 als IPv6.

Joffrey23
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

klopt, had ik aangepast.

Ik ga verder met gigaset en zal deze vraag stellen. Zodra ik een reactie heb, meld ik me weer.

Joffrey23
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Gigaset is er uit, het blijkt niet aan de connectbox te liggen ( wat je al dacht) maar er is een beveiligingsupdate niet uitgevoerd. Ik heb deze een tijd van het net gehad. ze gaan de base van een afstand resetten en dan zou het goed moeten komen.

 

toch bedankt voor je tijd en reacties! prettig weekend.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31053Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15499Likes

Hopelijk komt het basisstation uiteindelijk online na de update. (Ik weet alleen niet hoe Gigaset het basisstation op afstand zou willen benaderen? Het heeft immers geen internetverbinding?)

Joffrey23
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

ze gaan mij telefonisch opdrachten geven om het een en ander te doen, dus ga ervan uit dat het goed komt.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic