1
Vraag
2
Reageer en help mee
hound83

Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Poorten openzetten lukt niet

Ik krijg het niet voor elkaar om poorten te forwarden op mijn Connectbox. Specifiek gaat het om 2 problemen die ik ervaar.

1: Ik kan geen poorten openen voor devices die op de connectbox aangesloten zijn (in dit geval 192.168.178.19).

2: Ook devices die aangesloten zijn op de router (die aangesloten is op de connectbox) is het niet meer mogelijk om poorten te openen (via de Asus interface van mijn router dan).

Voor heen (voor de wissel naar de connectbox) werkte het wel. 

 

Een aantal zaken die ik zelf gedaan heb (niet perse in deze volgorde), allemaal zonder succes:

- Port forwarding op de Connectbox ingesteld voor een specifiek device (192.168.178.19)

- UPnP ingeschakeld/uitgeschakeld (en daarna reboot) maakt geen verschil

- ik heb de 3 devices die aangesloten zijn een vast ip adres gegeven (daarna ook reboot)

- de handleiding gevolgd om poorten te forwarden

- IP v4 aan laten zetten, deze stond op IP v6

- Connectbox in Bridge mode plaatsen (ook dan is het niet mogelijk om de poorten open te krijgen)

- DHCP uit/aan gezet (daarna reboot) maakt geen verschil

- mijn eigen router losgekoppeld en alleen het 192.168.178.19 device geprobeerd te forwarden

- mijn eigen router (192.168.178.211) in DMZ geplaatst, ook devices die daarop aangesloten zijn ben ik de port forward (die via de Asus interface heb ingesteld kwijt, voorheen werkte dit wel) -> bijvoorbeeld de Xbox en mijn game-pc zijn hierop aangesloten, voorheen kon ik naar beide devices poorten openen door in de Asus interface te openen en de DMZ instelling op de Connectbox deed de rest(?)

 

Het probleem is ontstaan vanaf het moment dat ik de connectbox heb, daarna is er aan de configuratie erachter niks veranderd en ik heb ook geen probleem wat het nog kan zijn, behalve dat het erop lijkt dat de Connectbox alle poorten blijft verbergen, zowel voor devices die direct aangesloten zijn als devices die aangesloten zijn op de router erachter.

 

Is er nog iets dat ik over het hoofd gezien heb of zit er wellicht een probleem in mijn Connectbox?

 

 

Uitgelicht
TheNoice01

Level 2
  • 6Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

mij is het inmiddels gelukt door eerst poort 22 open tezetten en dan poort 44158 

de bobcat 300(helium miner) werk nu naar behoren 

34 Reacties 34
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Gebruik je op dit moment bridge mode of router mode op de modemrouter? Kun je hier de port forwarding-regels plaatsen?

hound83
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de connectbox momenteel ingesteld als modemrouter.
Echter in bridge modus had ik hetzelfde probleem. 

 

Ik heb de port forwarding regels in de 3 bijlages bij de originele post gedaan.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Als port forwarding ook niet werkt op de eigen router, met het modem in bridge mode, dan blijven alleen de eigen router en de miner nog over. DMZ (1:1 NAT) werkt niet altijd naar behoren in router mode, maar in bridge mode is het modem geen router meer en ligt de taak van port forwarding volledig bij de eigen router.

 

Met de PowerShell-test werd al duidelijk dat deze niet luistert op TCP 44158 terwijl dat volgens de documentatie wel het geval moet zijn.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Het loopt nog niet op rolletjes zo te zien @hound83. Nu ben ik totaal geen specialist op dit gebied, dus een goed tip heb ik eigenlijk niet. Is er nog iets veranderd t.o.v. zaterdag?

hound83
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik snap dat je naar deze conlcusie neigt.

Echter voordat ik de connectbox had werkte alles wel. Ook bijvoorbeeld de poorten voor xbox live werden gewoon geopend. Nu is dat ook niet meer het geval.

 

Voorheen werkten:

- xbox

- miner

- gaming pc (voor DCS)

- de router dus, want de devices hierboven werden geforward

Sinds ik de Connectbox heb werkt geen van deze devices meer (qua port forwarding) en eerlijk gezegd lijkt het mij HEEL sterk dat deze devices allemaal plotseling hetzelfde probleem hebben gekregen. (je zou nog kunnen wijzen naar mijn eigen router, maar ook direct op de connectbox aangesloten heb ik dezelfde issues met de 3 devices).

 

De enige variabele is de Connectbox...

hound83
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nog steeds hetzelfde helaas....

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Jammer dat het nog niet lukt @hound83. Ik vraag @tobiastheebe of hij nog eens naar je laatste update wilt kijken. 

TheNoice01

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

mij is het inmiddels gelukt door eerst poort 22 open tezetten en dan poort 44158 

de bobcat 300(helium miner) werk nu naar behoren 

hound83
Topicstarter
Level 1
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik krijg geen enkele poort opengezet helaas.... 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

@Bert of @tobiastheebe Hebben jullie nog tips voor @hound83 ?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Geen idee wat betreft miners.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

 @Bert Maar voor wat betreft de rest? 🙂

nmiddel

Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 18Likes

Mocht je de Ziggo modem uit willen sluiten, dan adviseer ik het volgende:

Let op!:

- Het wat netwerk technische kunde, vooral voor het uitlezen van de logging.

- Ook heb je een PC of Laptop nodig welke je aan kunt sluiten op LAN1 van de Ziggo modem.

- Deze test zet het hele internet open naar jou PC of Laptop gedurende de test, zorg dat dit tijdelijk is aangezien dit een onveilige configuratie betreft.

- In de test wordt gebruik gemaakt van Wireshark, wellicht wil je hier eerst bekend mee raken voordat je de onderstaande stappen uitvoert. @tobiastheebe heeft je al wat powershell voorbeelden gegeven hoe je binnen je eigen LAN een TCP test kunt uitvoeren.

 

De Stappen (zie ook bijgevoegde schema)

1) Je PC of Laptop aansluiten op LAN1 van je Ziggo Modem

2) Wireshark downloaden en installeren op de PC of Laptop en zorg dat deze je PC of Laptop LAN aansluiting monitort. (dit is een packet capturetool)

3) Alle portforwarding regels van je Ziggo modem verwijderen

4) Het LAN IP-Adres  van je PC of Laptop instellen als de DMZ host op de Ziggo Modem.

5) Via een ander apparaat de online TCP test uit laten voeren naar een gewenste poort (bijvoorbeeld TCP/443). Je externe adres kun je vinden op www.whatismyip.com

6) In theorie zou je nu in Wireshark logging voorbij moeten zien komen op de gekozen TCP poort. Het kan zijn dat je gedurende de test ook de firewall van je PC of Laptop moet uitschakelen om het verkeer binnen te zien komen.

 

Disclaimer: Nogmaals wil ik je op het hart drukken dat dit een "hoog risico" test is omdat je de hele wereld open zet naar jou test pc/laptop. Daarnaast zet je wellicht ook nog de firewall van je PC/laptop uit, wat het risico verhoogt. Dus als je dit wilt proberen, doe dat vooral van korte duur.

 

Via whireshark kun je een PCAP bestand genereren voor analyse, echter zal deze dan ook persoonlijke gegevens bevatten. Dus ik raad het af om dit bestand te uploaden naar deze site 🙂

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Jiri  schreef:

 @Bert Maar voor wat betreft de rest? 🙂


Als er dergelijke problemen zijn en ik zou op locatie zijn, dan zou ik de Connectbox resetten met de router uit en als het modem is opgestart de router resetten en dan geheel opnieuw beginnen, er is nu zoveel gewijzigd dat er met dit soort apparatuur van alles kan blijven hangen.

Madelon
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 996Posts
  • 122Oplossingen
  • 418Likes

Hoi @hound83 heb je iets gehad aan het bericht van @nmiddel ?

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic