1
Vraag
2
Reacties
Gerdien69

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Poorten openen voor zonnepanelen

Mijn zonnepanelen werkt niet, kan volgens leverancier niet de eenmalige verbinding maken met de server.
Hiervoor moeten poorten openstaan en firewall uit. Reeds meerdere malen met klantenservice aan de lijn geweest, maar probleem is helaas nog niet verholpen. Type zonnepanelen is SET.CIZ-9 Ichoosr GS6 Zwart.
Kan iemand me hiermee helpen.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
De leverancier van dit soort producten moet dit in eerde instantie zelf oplossen. Er zijn haast oneindig veel instelmogelijkheden. Ze vinden het wel makkelijk als de klant het voor hen doet.

Maar geef even aan hoe je situatie is. Welk modem, wifi ,bridge stand, ipv6/lite of dual stack, of alleen ipv4(deze instellingen kun je vinden in status pagina's van je router.) Welke server? Welke poorten?

Firewall niet uitschakelen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes
De leverancier van dit soort producten moet dit in eerde instantie zelf oplossen. Er zijn haast oneindig veel instelmogelijkheden. Ze vinden het wel makkelijk als de klant het voor hen doet.

Maar geef even aan hoe je situatie is. Welk modem, wifi ,bridge stand, ipv6/lite of dual stack, of alleen ipv4(deze instellingen kun je vinden in status pagina's van je router.) Welke server? Welke poorten?

Firewall niet uitschakelen.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Firewall uit is het slechtste advies wat je kunt krijgen, dan staat je hele interne netwerk open met 65536 mogelijke TCP- of UDP-poorten.

De leverancier zal eerst aan moeten geven met welke selectieve poorten op welke wijze open moeten staan in je modem.

Kijk even welk modem je hebt, dan kun je hier de gebruiksaanwijzing vinden van poorten openzetten in je modem: https://community.ziggo.nl/thuisnetwerk-software-101/alles-over-port-forwarding-bij-ziggo-16111

En de vragen van Steefb zijn ook zeer relevant, want met IPv6 kun je geen poorten openen.
Gerdien69
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Steef,

Dank voor je reactie
Pff dat zijn veel technische vragen, waar ik eerlijk gezegd niet zoveel verstand van heb.
Ik heb een connectbox en wifibooster van Ziggo en een ipv4. Server weet ik niet en welke poorten ook niet.

Gr Gerdien
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Gerdien69,
Gewoon de rekening pas betalen als ze de boel werkend opgeleverd hebben.
Uit Maasniel

Level 5
  • 104Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
Hallo @Gerdien69,

Mijn modem staat ipv6 mode, mijn ipv6 firewall staat op ON en mijn ipv4 firewall op Low.
Ikzelf heb ook zonnepanelen en maak via wifi verbinding met SolarEdge.
Wat je eenmalige verbinding betreft naar de site van de leverancier voor registratie van de zonnepanelen doet dit er niet toe hoe je firewall staat. Deze verbinding is nl. naar buiten toe. Het probleem licht dus niet aan de verbinding van jou maar aan die van de leverancier. Of maak je misschien via Wifi verbinding naar de site van de leverancier ?
Ik zou dan kiezen voor een vaste verbinding via een UTP kabel.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic