Hoi, ik heb mijn modem in brug mode en de ASUS TUF-AX3000 router er op aangesloten.
Maar wat ik ook doe (handleiding) en internet afgezocht geen oplossing kunnen vinden waarom de poorten gesloten blijven.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hoi beste mensen als eerst nogmaals bedankt voor jullie tijd en moeite.
Het is me uiteindelijk gelukt om het probleem op te lossen.
Het was twee problemen eigenlijk een was het ethernet adopter waar een fout in zat.
Deze heb ik on geïnstalleerd en pc her opgestart.
Vervolgens na alles weer her opgestart te hebben (modem, router en pc) was het online.
De tweede probleem was dat de router poort 80 zelf in gebruik heeft voor de login /set-up pagina.s
En dus in conflict raakte met de HTML-server die ook dus op (normaal) 80 zit.
Dus de server interne poort 88 gegeven en de externe gewoon 80 en alles doet het nu.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
heb je de router al opnieuw opgestart ?
welke kleur branden de lampjes voorop het modem
Dit is te weinig informatie. Bedoel je met 'poorten' de fysieke poorten op modem/router of poorten die je hebt opengezet d.m.v. port forwarding? Indien je het laatste bedoelt:
Hoi,
Ik bedoel inderdaad poort forwarden, met name poort 80 en 443.
De site yougetsignal geeft ook aan dat de poorten gesloten zijn.
Op de vraag interne IP-adressen en poorten die je hebt opgegeven binnen het LAN bereikbaar?
Geen idee als ik in de router virtuele host instel dan ziet ie automatisch de pc IP-adres.
En hoe kan ik de gateway inzien?
Ja en die staat op groen.
De poorten 80 en 443 (HTTP en HTTPS) worden i.i.g. niet geblokkeerd binnen het Ziggo-netwerk. Als je het interne IP-adres opgeeft in de browser, dan moet de website getoond worden die actief is op jouw server. Indien de IP-configuratie van de netwerkadapter van jouw server op automatisch/DHCP is ingesteld, dan wordt de gateway automatisch toegewezen door de router, anders moet deze handmatig ingesteld worden. Als de server internettoegang heeft, dan is de gateway correct ingesteld.
Kun je eventueel een screenshot plaatsen van de port forwarding-regels?
Als ik de lokale IP-adres van de pc zelf in een browser doe dan werkt het wel.
Kan je me meer uitleggen over handmatig instellen?
Want ik ben er niet zo in thuis helaas.
Je hebt nog niet aangegeven welk soort webserver je gebruikt, waarop deze actief is en hoe e.e.a. is geconfigureerd. Zonder die informatie is het niet mogelijk om gericht advies te geven.
Apache en ook met virtuele hosting.
In de windows firewall de poorten zijn gewoon open, anders kon ik de interne IP-adres ook niet bereiken.
Voor dat ik de modem in brug mode liet zetten deed alles het ook gewoon dus ook met de wan IP-adres.
Je moet ook zorgen dat je webserver een statisch (vast) lokaal ip adres heeft. Of op de DHCP server een mac/ip reservering voor je webserver.
Heb je de handleiding er al eens op nagekeken?
Je kan de (web)server ook in DMZ zetten maar dan zijn niet alleen poorten 80 & 443 naar het Internet blootgesteld maar de hele server (alle poorten). Dus dan moet je zorgen dat de firewall op de server zelf goed is ingesteld.
Hier de screenshot van de router.
(Zie mijn volgende reactie.)
En van de virtual server instellingen.
Je moet port forwarding (tabblad 'Virtuele server / Poort doorsturen') gebruiken i.p.v. port triggering. De regel voor port triggering kun je verwijderen. Port forwarding is niet ingeschakeld. Tenslotte heb je nog geen regel voor poort 443 aangemaakt.
Klopt dat ik nog niet de 443 poort heb ingesteld wilde eerst de server zelf instellen.
Want als die werkte dan is het om de 443 poort te maken dezelfde gebeuren.
Als je port forwarding inschakelt, dan zou in theorie poort 80 al extern bereikbaar moeten zijn.
De router is ingesteld op statisch (vast) lokaal IP-adres.
DMZ staat ook aan.
En de firewall staat gewoon goed want die is niet veranderd na het omzetten naar brug mode.
Pinging 1.1.1.1 with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Ping statistics for 1.1.1.1:
Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),
Dat laatste is een probleem, dit geeft aan dat internettoegang niet beschikbaar is via IPv4. Hierdoor kan port forwarding naar de server ook niet werken. Heb je het IP-adres 192.168.50.74 statisch ingesteld op de server? Zo ja, is de gateway correct ingesteld op 192.168.50.1?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.