1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
mbrv4ever

Level 3
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Poorten blijven gesloten i.c.m ASUS TUF-AX3000 router

Hoi, ik heb mijn modem in brug mode en de ASUS TUF-AX3000 router er op aangesloten.
Maar wat ik ook doe (handleiding) en internet afgezocht geen oplossing kunnen vinden waarom de poorten gesloten blijven.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
mbrv4ever
Topicstarter
Level 3
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi beste mensen als eerst nogmaals bedankt voor jullie tijd en moeite.
Het is me uiteindelijk gelukt om het probleem op te lossen.
Het was twee problemen eigenlijk een was het ethernet adopter waar een fout in zat.
Deze heb ik on geïnstalleerd en pc her opgestart.
Vervolgens na alles weer her opgestart te hebben (modem, router en pc) was het online.
De tweede probleem was dat de router poort 80 zelf in gebruik heeft voor de login /set-up pagina.s
En dus in conflict raakte met de HTML-server die ook dus op (normaal) 80 zit.
Dus de server interne poort 88 gegeven en de externe gewoon 80 en alles doet het nu.

Bekijk in context

57 Reacties 57
Meldingen
Aan Uit
anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10288Posts
  • 597Oplossingen
  • 2920Likes

heb je de router al opnieuw opgestart ?

welke kleur branden de lampjes voorop het modem

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34264Posts
  • 2507Oplossingen
  • 17277Likes

Dit is te weinig informatie. Bedoel je met 'poorten' de fysieke poorten op modem/router of poorten die je hebt opengezet d.m.v. port forwarding? Indien je het laatste bedoelt:

• Zijn de interne IP-adressen en poorten die je hebt opgegeven binnen het LAN bereikbaar?
  • Om welke poorten gaat het?
  • Wat geeft deze site aan voor jouw externe IPv4-adres (reeds ingevuld) en de externe poorten?
  • Is de gateway correct ingesteld op het apparaat of de apparaten waarvoor je port forwarding hebt ingesteld?
mbrv4ever
Topicstarter
Level 3
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hoi,
Ik bedoel inderdaad poort forwarden, met name poort 80 en 443.
De site yougetsignal geeft ook aan dat de poorten gesloten zijn.
Op de vraag interne IP-adressen en poorten die je hebt opgegeven binnen het LAN bereikbaar?
Geen idee als ik in de router virtuele host instel dan ziet ie automatisch de pc IP-adres.
En hoe kan ik de gateway inzien?

mbrv4ever
Topicstarter
Level 3
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ja en die staat op groen.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34264Posts
  • 2507Oplossingen
  • 17277Likes

De poorten 80 en 443 (HTTP en HTTPS) worden i.i.g. niet geblokkeerd binnen het Ziggo-netwerk. Als je het interne IP-adres opgeeft in de browser, dan moet de website getoond worden die actief is op jouw server. Indien de IP-configuratie van de netwerkadapter van jouw server op automatisch/DHCP is ingesteld, dan wordt de gateway automatisch toegewezen door de router, anders moet deze handmatig ingesteld worden. Als de server internettoegang heeft, dan is de gateway correct ingesteld.

Kun je eventueel een screenshot plaatsen van de port forwarding-regels?

mbrv4ever
Topicstarter
Level 3
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Als ik de lokale IP-adres van de pc zelf in een browser doe dan werkt het wel.
Kan je me meer uitleggen over handmatig instellen?
Want ik ben er niet zo in thuis helaas.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34264Posts
  • 2507Oplossingen
  • 17277Likes

Je hebt nog niet aangegeven welk soort webserver je gebruikt, waarop deze actief is en hoe e.e.a. is geconfigureerd. Zonder die informatie is het niet mogelijk om gericht advies te geven.

mbrv4ever
Topicstarter
Level 3
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Apache en ook met virtuele hosting.
In de windows firewall de poorten zijn gewoon open, anders kon ik de interne IP-adres ook niet bereiken.
Voor dat ik de modem in brug mode liet zetten deed alles het ook gewoon dus ook met de wan IP-adres.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34264Posts
  • 2507Oplossingen
  • 17277Likes
  • De webserver was dus wel extern bereikbaar toen de server nog op de modemrouter was aangesloten en port forwarding op de modemrouter was geconfigureerd?
  • Komt het IP-adres van de server (nog steeds) overeen met het IP-adres dat je hebt opgegeven in de port forwarding-regels?
  • Kun je een screenshot plaatsen van de port forwarding-regels?
  • Controleer of internettoegang via IPv4 beschikbaar is op de server, bijvoorbeeld door ping 1.1.1.1 uit te voeren in cmd.exe.
Random

Level 16
  • 2168Posts
  • 102Oplossingen
  • 1126Likes

Je moet ook zorgen dat je webserver een statisch (vast) lokaal ip adres heeft. Of op de DHCP server een mac/ip reservering voor je webserver.

Heb je de handleiding er al eens op nagekeken?

https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/wireless/TUF-AX3000/E16964_TUF-AX3000_UM_WEB.pdf?model=TUF-AX3000...

Je kan de (web)server ook in DMZ zetten maar dan zijn niet alleen poorten 80 & 443 naar het Internet blootgesteld maar de hele server (alle poorten). Dus dan moet je zorgen dat de firewall op de server zelf goed is ingesteld.

mbrv4ever
Topicstarter
Level 3
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hier de screenshot van de router.
port.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34264Posts
  • 2507Oplossingen
  • 17277Likes

(Zie mijn volgende reactie.)

mbrv4ever
Topicstarter
Level 3
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

En van de virtual server instellingen.
vs.jpg

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34264Posts
  • 2507Oplossingen
  • 17277Likes

Je moet port forwarding (tabblad 'Virtuele server / Poort doorsturen') gebruiken i.p.v. port triggering. De regel voor port triggering kun je verwijderen. Port forwarding is niet ingeschakeld. Tenslotte heb je nog geen regel voor poort 443 aangemaakt.

mbrv4ever
Topicstarter
Level 3
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Klopt dat ik nog niet de 443 poort heb ingesteld wilde eerst de server zelf instellen.
Want als die werkte dan is het om de 443 poort te maken dezelfde gebeuren.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34264Posts
  • 2507Oplossingen
  • 17277Likes

Als je port forwarding inschakelt, dan zou in theorie poort 80 al extern bereikbaar moeten zijn.

mbrv4ever
Topicstarter
Level 3
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

De router is ingesteld op statisch (vast) lokaal IP-adres.
DMZ staat ook aan.
En de firewall staat gewoon goed want die is niet veranderd na het omzetten naar brug mode.

mbrv4ever
Topicstarter
Level 3
  • 32Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Pinging 1.1.1.1 with 32 bytes of data:
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for 1.1.1.1:
Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 34264Posts
  • 2507Oplossingen
  • 17277Likes

Dat laatste is een probleem, dit geeft aan dat internettoegang niet beschikbaar is via IPv4. Hierdoor kan port forwarding naar de server ook niet werken. Heb je het IP-adres 192.168.50.74 statisch ingesteld op de server? Zo ja, is de gateway correct ingesteld op 192.168.50.1?