1
Vraag
2
Reageer en help mee
Dansas

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Poort forwarding tbv Zonnepanelen

sinds ik bij ziggo zit, werken mijn zonnepanelen niet meer. Ik moet nu een aantal poorten open zetten. Ik heb een link gekregen waar ik dat kan doen, echter staan er geen poorten die ik open of dicht kan zetten. Hoe los ik (of ziggo) dit op? 

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 72707Posts
  • 5015Oplossingen
  • 20861Likes

Heb je deze link gekregen? Port forwarding op het SmartWifi modem (voorheen C... - Ziggo Community

En zie je in je modem geen Poort-forwarding zoals daar te zien is?

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 4964Posts
  • 463Oplossingen
  • 1520Likes

Hi @Dansas,

Dit moet natuurlijk zo snel mogelijk weer werken allemaal. Is dat inmiddels gelukt? Heb je de link hierboven bekeken?

puppie

Level 16
  • 2350Posts
  • 61Oplossingen
  • 937Likes

wel vreemd dat ziggo de zonnepanelen uit kan zetten.

Jouw zonnepanelen doen het nog wel maar je wilt waarschijnlijk de app weer aan het werk zetten.

Welk modem heb jij en welke poorten wil jij open zetten.

Dansas
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee ik krijg het niet voor elkaar. Het IP adres schijnt niet te kloppen alsmede het mac adres. Vind dit erg omslachtig worden voor een digibeet. Waarom kan ziggo dit zelf niet oplossen? 

Dansas
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja ik vind het ook vreemd dat ziggo poorten gesloten houdt. Mijn app staat los van ziggo dus dat heeft er niks mee te maken. Er moeten poorten open gezet worden zodat hij connect met mn panelen en dat lukt dus niet. 

puppie

Level 16
  • 2350Posts
  • 61Oplossingen
  • 937Likes

Ziggo is niet de leverancier van de zonnepanelen dus die zijn niet verantwoordelijk om dat te regelen.

Maar je geeft geen reactie op de gestelde vragen dus wordt het hier op het klant helpt klant forum wel erg moeilijk om jou te willen helpen (gratis)

Dansas
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Je hebt gelijk, er was enige frustratie vanuit mijn kant. Excuses daarvoor. Ik heb de link geopend en de stappen gevolgd die @Bert heeft gestuurd. Echter zie ik bij 'verbonden apparaten' de zonnepanelen niet staan. Wel zie ik op het scherm van mijn zonnepanelen een IP en MAC adres. Deze kan ik niet toevoegen bij 'nieuwe regel toevoegen' onder het kopje 'geavanceerde instellingen-> beveiliging'. Er staat dat het IP adres niet bestaat en het MAC adres niet kan beginnen met een nul. 

Ik heb een witte modem. (Als dat het juiste antwoord op je vraag is?) 

Wat kan ik elders doen om het toe te voegen? 

sebas14

Level 11
  • 578Posts
  • 16Oplossingen
  • 297Likes

@Dansas staat je omvormer van de zonnepanelen op een vast ip adres? Je kan al uitlezen welke dat is op de omvormer zoals je aangeeft?

Misschien wat meer info welke omvormer je hebt? Merk? Type? Kunnen we meekijken 😊

Ik denk mee met de rest.

BAM

Level 13
  • 824Posts
  • 53Oplossingen
  • 212Likes

@Dansas

Ik gok erop dat je een WiFi aansluiting hebt op je Omvormer.

Die heeft een eigen SSID ( WiFi netwerknaam ) en inlog code.

Maak eens daarmee verbinding en wijzig daar de SSID naar je eigen ( modem ) SSID en bijbehorend Wachtwoord.

Succes,

Bam

Dansas
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja deze heeft een vast ip adres. Hij is van Solar edge. Type weet ik helaas niet. Ik heb wel fotos die ik toe zal voegen, wellicht heb je daar wat aan. 

IMG20230430121550.jpg

IMG20230430121533.jpg

IMG20230430121529.jpg

IMG20230430121524.jpg

sebas14

Level 11
  • 578Posts
  • 16Oplossingen
  • 297Likes

@Dansas bij Solar Edge hoef je geen poorten open te zetten. Kan je in de omvormer DHCP aanzetten/automatisch zetten? Hij gaat al via een LAN (vaste kabel) verbinding zie ik.

Anders eens IP veranderen:

IP: 192.168.178.200

GW: 192.168.178.1

BAM

Level 13
  • 824Posts
  • 53Oplossingen
  • 212Likes

@Dansas ,

Hierbij de handleiding even lezen en het krengding op DHCP zetten 

Succes,

Bam

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic