1
Vraag
2
Reageer en help mee
DeNnuZz

Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Poort-forwarding : Geen geldig IP

Hi,

Ik heb iets vreemds, ik heb altijd poort-forwards kunnen maken in mijn modem (Connectbox Giga), en staan er ook nog genoeg in, maar sinds kort krijg ik bij elke nieuwe poort-forward die ik wil maken de melding 192.168.178.x is geen geldig IP-adres.

Eerst dacht ik dat er wellicht een maximum aan poort forwards mogelijk was, dus ik heb een oude verwijderd maar helaas daarna nog steeds dezelfde melding. Ik heb ook al gekeken of ik echt geen extra spatie getypt had, ook al eindcijfer met een extra 0 (zelfs 2). Maar dat hielp ook niet.

Ik vroeg mij of iemand al ooit iets soortgelijks heeft gehad en vooral hoe dat dat opgelost is 🙂

Thx

3 Reacties 3
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 61537Posts
  • 4193Oplossingen
  • 15662Likes

Heb je het modem al een keer 30 seconden van de stroom gehad?

Soms helpt dat bij vreemde problemen.

DeNnuZz
topicstarter
Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi @Bert ,

Dank dat je de moeite hebt genomen om te reageren. Ik ga dit zeker binnenkort uitproberen.

Het is ook geen dringende noodzaak, dus kan nog wel even duren voordat ik weet of het werkt.

Dennis

Dennis

DennyW
Expert
Expert
  • 3027Posts
  • 247Oplossingen
  • 855Likes

@DeNnuZz 

Hoewel enigszins off topic:
z.g. voorloopnullen kun je bij (IPv4) IP-adressen beter niet gebruiken; afhankelijk van de applicatie (hier internet browser) kan het IP-adres (of het betreffende octet) aangezien worden voor een in octale-notatie (8-tallig stelsel). Er rolt dan vaak een heel ander IP-adres uit dan je bedoeling is.

voorbeeld:

ping 8.8.8.8 en ping 010.010.010.010

geven beide hetzelfde resultaat. nl.:

Pinging 8.8.8.8 with 32 bytes of data:
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=14ms TTL=116
Reply from 8.8.8.8: bytes=32 time=13ms TTL=116

N.B.: Ook ander vormen van notatie zijn mogelijk / bruikbaar. Op de achtergrond worden er n.l. alleen maar bitjes verzonden. Er vindt altijd een omzetting plaats. Zelfs een notatie als binaire reeks moet mogelijk zijn.

Zo maken b.v. virussen en malware vaak gebruik die alternatie notie-vormen om minder snel herkend te worden.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic