1
Vraag
2
Reacties
Carolien03

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Poort 25565 openzetten t.b.v. MineCraft server

Hallo,

 

Ik probeer voor mijn minecraft server een poort open te zetten doormiddel van port forwarding,

maar na dit gedaan te hebben volgens de handleiding van ziggo voor connectbox. 

Wil het nog steeds niet werken.

Ik weet niet wat er fout is zou iemand mij kunnen helpen?

portforward.jpg

 

afbeelding.png

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

In dit geval worden inkomende verbindingen inderdaad geblokkeerd door de firewall binnen Windows. Je kunt het beste het profiel van de ethernet- of Wi-Fi-verbinding wijzigen van Public naar Private. Public blokkeert hoe dan ook alle inkomende verbindingen. Er is mogelijk al een regel aanwezig voor Minecraft binnen Private.

Bekijk in context

Uitgelicht
Carolien03
topicstarter
Level 1
  • 4Reacties
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Top.

Inderdaad ik heb mijn ethernet verbinding op prive gezet en nu werkt de port forwarding.

toppper.JPG

17842.JPG

6 Reacties 6
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Kun je onderstaande PowerShell-commando's uitvoeren op de PC waarop de server actief is of een andere PC binnen het LAN en hiervan het resultaat plaatsen? Dit om na te gaan of Minecraft luistert op deze poorten en bereikbaar is binnen het LAN en moet worden gecontroleerd alvorens port forwarding te gebruiken. Vervang 192.168.178.123 door het juiste IP-adres. Interne IP-adressen hoef je niet af te schermen, deze zijn niet bereikbaar vanaf internet zonder jouw publieke IP-adres te weten.

 

  • Test-NetConnection -InformationLevel Detailed -ComputerName 192.168.178.123 -Port 25565
  • Test-NetConnection -InformationLevel Detailed -ComputerName 192.168.178.123 -Port 25566
Carolien03
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb beide uitgevoerd en hier het resultaat van port 25566, want 25565 werkt niet vermoedelijk omdat daarvoor geen server aan staat momenteel.

Hieronder het resultaat hiervan:

powershell resultaat2.JPG

 

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

Is hetzelfde IP-adres (192.168.178.10) vermeld in de port forwarding-regels? Wat geeft deze site aan voor poort 25566?

 

Kun je de firewall-instellingen van het modem zo aanpassen dat alleen de optie 'Firewall beveiliging' is ingeschakeld voor IPv4 en (indien beschikbaar) IPv6? Zie de pagina Geavanceerde instellingen, Beveiliging, Firewall.

Carolien03
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb dit geprobeerd en door de firewall in te stellen zoals u adviseerde dit veranderde niks. vervolgens heb ik geprobeerd de firewall uit te zetten op de PC waar de server op draait hierdoor zegt de website dat de poort open is. dit is een stap vooruit.

Ik heb geprobeerd een firewall exception te maken voor de port 25566 op de PC, maar dit werkt niet helemaal.

firewalltest11.JPG

firewalltest22.JPG

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31064Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15501Likes

In dit geval worden inkomende verbindingen inderdaad geblokkeerd door de firewall binnen Windows. Je kunt het beste het profiel van de ethernet- of Wi-Fi-verbinding wijzigen van Public naar Private. Public blokkeert hoe dan ook alle inkomende verbindingen. Er is mogelijk al een regel aanwezig voor Minecraft binnen Private.

Carolien03
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Top.

Inderdaad ik heb mijn ethernet verbinding op prive gezet en nu werkt de port forwarding.

toppper.JPG

17842.JPG

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic