1
Vraag
2
Reageer en help mee
RonaldJ

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Poort 25 mailserver geblokkeerd voor Ziggo

Ik zie dat Ziggo poort 25 blokkeert. Dit zal zijn om bedrijven naar een zakelijk account te sturen vermoed ik?
Maar is dit nog wel van deze tijd?? Steeds meer mensen willen thuis om veiligheid- en privacyredenen een eigen mailserver hebben voor hun persoonlijke mail.

Steeds meer zaken verlopen online en daar maakt de mail nog steeds een groot deel van uit. Uit de mail valt dus heel veel informatie te halen over iemand.
Bij Ziggo is het nu dus gewoon niet mogelijk om al die gevoelige persoonlijke gegevens privé te houden. Je bent genoodzaakt om deze onder te brengen bij een externe dienst, waarvan steeds vaker blijkt dat ze niet vertrouwelijk omgaan met de gegevens.

Kan dit worden aangepast, zodat particulieren vrij beschikking hebben over internet van a tot z??
5 Reacties 5
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Heeft u hier iets aan?
willemb2

Level 1
  • 107Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Ik draai Mail Server op mijn Synology NAS. Daarin kan je een SMTP-relay instellen en daar heb ik de Ziggo SMTP server zo ingesteld:
RonaldJ
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Bedankt! Dit lijkt me een prima alternatief. Wel vraag ik me dan nog af waarom Ziggo poort 25 blokkeert?
MrBullet

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dat poort 25 dicht staat is een goede reden voor:

Ter voorkoming dat er het Ziggo netwerk op de blacklist terecht komt.
Verspreiding van Spam mail.

Het alternatief dat hier boven beschreven staat is een goede oplossing. (Mail Relay)
Op die manier kan Ziggo namelijk nog ingrijpen op de hoeveelheid dat verstuurd word van 1 Ip adres.

Nu zullen hier vast mensen zijn, die weten wat ze doen, maar er zijn er bij die een mail server opzetten en worden gebruikt als open relay. Door kwaad willende personen gebruikt worden om Spam te versturen.
willemb2

Level 1
  • 107Posts
  • 4Oplossingen
  • 24Likes
Edit: oeps, ik postte iets dat voor een andere thread bedoeld was.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic