1
Vraag
2
Reacties
DrBoo

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Poort 25 inkomend geblokkeerd

Hallo,

Sinds 2 dagen  (15 februari 2023) wordt poort 25 niet meer doorgelaten naar mijn mail servertje.

Ik heb de hele configuratie gecontroleerd en alles lijkt in orde. Zet ik poort 26 open met een luisterend proces aan de binnenkant dan werkt dat zoals het hoort.

 

Er is iets mis met poort 25 inkomend en het Ziggo modem (EPC3925).

 

Onderstaande link kreeg ik van de Ziggo helpdesk en lijkt er erg sterk op. Echter modem uit, minuut wachten en weer aan lost het probleem niet op.

 

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/poort-25-inkomend-in-bridge-op-ipv4/td-p/1121772

 

Enig idee?

 

Berto

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Het gaat niet om uitgaand, maar inkomend. In bridge werkt dit gewoon. Bij de connectboxen in router modus niet. Geen idee hoe dat voor die oudere Cisco’s is. Overweeg bridge modus voor dit soort zaken.

Bekijk in context

6 Reacties 6
puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

@DrBoo heb jij het modem in bridge staan ?

DrBoo
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nee, gewoon modem in port-forwarding. Is er sinds twee dagen mee gestopt op poort 25.

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1067Likes

is de mail server van synology? Je weet dat ziggo poort 25 uitgaand door ziggo is geblokt.

efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes

Het gaat niet om uitgaand, maar inkomend. In bridge werkt dit gewoon. Bij de connectboxen in router modus niet. Geen idee hoe dat voor die oudere Cisco’s is. Overweeg bridge modus voor dit soort zaken.

DrBoo
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wat ik ook doe, inkomend blijft poort 25 geblokkeerd inderdaad. Komt gewoon niet door het modem heen. (poort 26 opengezet, die werkt wel).

Het is inderdaad een 'oud' cisco modem, maar heeft altijd prima gewerkt.

In bridge mode zetten, dat kan ik niet zelf zo te zien. Moet je dat ergens laten doen? (Er staat altijd al een tweede router achter).

DrBoo
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

- Bridge-mode formulier gevonden en ingevuld.

- Helpdesk komt niets nuttig uit.

- Formulier overstappen naar T-mobile ingevuld. (Scheelt een hoop geld). Jammer Ziggo, na meer dan 15 jaar is het genoeg geweest...

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic