Nou...
Inmiddels abonnee van Ziggo, maar het gaat nog niet helemaal zoals bedacht en gewenst...
Ik heb GigaNet (1000Mbit down / 50 Mbit up) in combinatie met de ConnectBox Giga.
Deze was alleen voorzien van DSLite profiel in het modem, waardoor ik geen eigen IPv4 adres had.
Mijn hele netwerk is ongewijzigd gebleven.
De FritzBox welke ik voorheen bij XS4ALL in gebruik had, is ook nog steeds aanwezig, echter losgekoppeld van de DSL lijn en via de WAN poort verbonden met de ConnectBox.
Ik heb contact opgenomen met Ziggo en gevraagd om een IPv4 profiel.
Deze hebben ze ingesteld. Vervolgens herstartte het modem na een aantal minuten, waarna ik geen IPv6 meer op de verbinding heb, maar wel IPv4.
Hierna heb ik de Connectbox in Bride mode gezet.
Mijn FritzBox kreeg vervolgens het publieke IP-adres en DNS-servers etc. gepushed.
Hierna functioneerde internet zoals vanouds...
Echter...
Ondanks dat er aan de router (mijn Fritzbox instellingen zijn verder niet gewijzigd, alleen DSL naar WAN, portforwards zijn ongewijzigd) niets is gewijzigd, komen niet alle poorten binnen...
Waaronder poort TCP/25 (SMTP) , UDP/1194 (OpenVPN) en poort TCP/28900 (Game server) zijn vanaf internet NIET bereikbaar.
Andere portforwards werken wel...
Denk wel dat ik in een oud UPC gebied zit, aangezien mijn verbinding eindigd op "dynamic.upc.nl".
Iemand enig idee?