Beste community leden,
Sinds een week kan ik geen mail meer verzenden vanaf mijn netwerkprinter (Lexmark MX511de) naar mijn eigen mailadres.
Na lang zoeken kwam ik erachter dat Ziggo hier een vinger in de pap heeft door poort 25 dicht te gooien, heb Ziggo hierover geïnformeerd en deze legt het ontstane probleem bij de consument neer.
Nu heb ik een uitdaging om mijn netwerkprinter zo ingesteld te krijgen dat ik weer documenten kan scannen en deze te mailen naar mijn e-mail account van Ziggo. Maar mijn kennis is hierin beperkt en ben op zoek naar een oplossing dat je in deze niet afhankelijk bent van Ziggo.
Ik heb denk ik 2 opties:
Ik denk dat een netwerkverbinding de beste optie is, maar heb geen idee hoe je een netwerkprinter hierop instelt.
Wie kan mij hierin verder helpen?
Alvast dank voor het lezen van mijn bericht en het meedenken voor een mogelijke oplossing.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hallo @Thingco gewoon een andere poort kiezen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hallo @Thingco gewoon een andere poort kiezen.
Hoi Gusto,
Dank voor je snelle reactie.
Deze optie is al geprobeerd, maar zonder resultaat helaas.
krijg het bericht “Fout bij de verbinding”.
Dan maar contact opnemen met Lexmark: 020 2036739
Poort 25 naar smtp.ziggo.nl staat gewoon open bij mij. Wat is je probleem nou precies?
Beste Gusto,
Dank voor de gegevens.
De SMTP gegevens die jij mij gaf zijn correct, deze heb ik nogmaals ingevoerd in mij netwerkprinter.
Ik heb de leverancier telefonisch benaderd, deze heeft beaamd dat de gegevens op de juiste plek staan.
Nu is het geval dat ik van de netwerkprinter wel naar andere accounts kan scannen/mailen maar niet naar mijn eigen account.
Ik heb Ziggo hierover telefonisch benaderd en deze adviseerde om een ticket aan te laten maken voor de afdeling IT om hierna te kijken.
Vreemd dat ik wel kan mailen en dergelijke met e-mail programma's met mijn eigen account (zelf je eigen een testmail sturen bijvoorbeeld) en dat de netwerkprinter wordt geblokkeerd voor je eigen Ziggo account.
Dit wordt vervolgd ……
Nogmaals dank voor je support en hou je bij deze op de hoogte.
Beste efok,
Ziggo heeft poort 25 geblokkeerd waardoor scannen/mailen via de netwerkprinter niet meer mogelijk is.
Ziggo heeft dit beaamd dat poort 25, voor mij, vanaf 26-12-2019 niet meer te gebruiken is.
Vandaar mijn vraagstelling voor andere opties om het scannen/mailen weer mogelijk te maken.
Thingco wrote:
Beste efok,
Ziggo heeft poort 25 geblokkeerd waardoor scannen/mailen via de netwerkprinter niet meer mogelijk is.
Ziggo heeft dit beaamd dat poort 25, voor mij, vanaf 26-12-2019 niet meer te gebruiken is.
Vandaar mijn vraagstelling voor andere opties om het scannen/mailen weer mogelijk te maken.
telnet smtp.ziggo.nl 25
Trying 212.54.42.9...
Connected to smtp.ziggo.nl.
Escape character is '^]'.
220-smtp12.tb.mail.iss.as9143.net ESMTP Mon, 23 Dec 2019 13:00:53 +0100
220-Sending spam or unsolicited commercial e-mail to this server is strictly
220-prohibited by our NO UBE / NO UCE policy. Abuse will be prosecuted and/or
220 charged per attempted recipient at international postal rates.
Geen blokkade. Waarom voor jou wel?
Hoi efok,
Dank voor je feedback.
Ziggo is vanaf 2011 bezig om poort 25 te blokkeren, dit i.v.m. spam mails die via poort 25 verzonden wordt.
Ziggo zet poort 25 niet meer open voor particulieren Ziggo klanten, zakelijke accounts hebben hier geen last van.
Het is lastig, maar er zijn hoop ik meer opties om het ontstane probleem op te lossen.
Dit meer voor de toekomst ...
kan je aangeven waar telnet voor staat?
@Thingco wie onderhoudt die printer?
Beste Gusto,
Waar nodig Lexmark zelf.
Men heeft de instellingen nagekeken en deze stonden goed.
Men heeft ook tests uitgevoerd waardoor de conclusie was dat Ziggo hiermee aan de slag moet.
ik ga dat verzoek ook bij Ziggo indienen, ben benieuwd wat daar uitkomt.
Thingco wrote:
Hoi efok,
Dank voor je feedback.
Ziggo is vanaf 2011 bezig om poort 25 te blokkeren, dit i.v.m. spam mails die via poort 25 verzonden wordt.
Ziggo zet poort 25 niet meer open voor particulieren Ziggo klanten, zakelijke accounts hebben hier geen last van.
Het is lastig, maar er zijn hoop ik meer opties om het ontstane probleem op te lossen.
Dit meer voor de toekomst ...
kan je aangeven waar telnet voor staat?
telnet is een commando vanaf de command prompt. Type cmd in de zoekbalk op Windows. En dan in het zwarte scherm telnet smtp.ziggo.nl
Je maakt hiermee zelf een verbinding met de smtp server van Ziggo op poort 25. Als dat lukt is poort 25 dus niet geblokkeerd, zoals bij mij. 25 was nooit geblokkeerd voor de ziggo smtp, wel naar andere smtp servers.
Thingco wrote:
Beste Gusto,
Waar nodig Lexmark zelf.
Men heeft de instellingen nagekeken en deze stonden goed.
Men heeft ook tests uitgevoerd waardoor de conclusie was dat Ziggo hiermee aan de slag moet.
ik ga dat verzoek ook bij Ziggo indienen, ben benieuwd wat daar uitkomt.
Vraag eens of ze de firmware willen updaten?
dat werkt hier ook niet, kan nog steeds geen mail verzenden via outlook.
doet het hier nu ook niet meer sinds eind mei 2022, kan op eens niet meer verzenden nummer 25 vernaderen in 587 helpt ook niet..
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.