1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Thingco

Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Poort 25 geblokkeerd door Ziggo, omwegen?

Beste community leden,

Sinds een week kan ik geen mail meer verzenden vanaf mijn netwerkprinter (Lexmark MX511de) naar mijn eigen mailadres. 

Na lang zoeken kwam ik erachter dat Ziggo hier een vinger in de pap heeft door poort 25 dicht te gooien, heb Ziggo hierover geïnformeerd en deze legt het ontstane probleem bij de consument neer. 

Nu heb ik een uitdaging om mijn netwerkprinter zo ingesteld te krijgen dat ik weer documenten kan scannen en deze te mailen naar mijn e-mail account van Ziggo. Maar mijn kennis is hierin beperkt en ben op zoek naar een oplossing dat je in deze niet afhankelijk bent van Ziggo.

Ik heb denk ik 2 opties:

  • een omleiding te creëren voor SMTP;
  • scannen via een netwerk verbinding.

Ik denk dat een netwerkverbinding de beste optie is, maar heb geen idee hoe je een netwerkprinter hierop instelt.

Wie kan mij hierin verder helpen?

Alvast dank voor het lezen van mijn bericht en het meedenken voor een mogelijke oplossing.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes

Hallo @Thingco gewoon een andere poort kiezen.

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Bekijk in context

14 Reacties 14
Meldingen
Aan Uit
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes

Hallo @Thingco gewoon een andere poort kiezen.

Uitgaande serverinstellingen

  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Thingco
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Gusto,

Dank voor je snelle reactie.

Deze optie is al geprobeerd, maar zonder resultaat helaas.

krijg het bericht “Fout bij de verbinding”.

Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
efok

Level 17
  • 4082Posts
  • 221Oplossingen
  • 1622Likes

Poort 25 naar smtp.ziggo.nl staat gewoon open bij mij. Wat is je probleem nou precies?

Thingco
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Gusto,

Dank voor de gegevens.

De SMTP gegevens die jij mij gaf zijn correct, deze heb ik nogmaals ingevoerd in mij netwerkprinter.

Ik heb de leverancier telefonisch benaderd, deze heeft beaamd dat de gegevens op de juiste plek staan.

Nu is het geval dat ik van de netwerkprinter wel naar andere accounts kan scannen/mailen maar niet naar mijn eigen account.

Ik heb Ziggo hierover telefonisch benaderd en deze adviseerde om een ticket aan te laten maken voor de afdeling IT om hierna te kijken.

Vreemd dat ik wel kan mailen en dergelijke met e-mail programma's met mijn eigen account (zelf je eigen een testmail sturen bijvoorbeeld) en dat de netwerkprinter wordt geblokkeerd voor je eigen Ziggo account.

Dit wordt vervolgd ……

Nogmaals dank voor je support en hou je bij deze op de hoogte.

Thingco
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste efok,

Ziggo heeft poort 25 geblokkeerd waardoor scannen/mailen via de netwerkprinter niet meer mogelijk is.

Ziggo heeft dit beaamd dat poort 25, voor mij, vanaf 26-12-2019 niet meer te gebruiken is.

Vandaar mijn vraagstelling voor andere opties om het scannen/mailen weer mogelijk te maken.

efok

Level 17
  • 4082Posts
  • 221Oplossingen
  • 1622Likes
Thingco wrote:

Beste efok,

Ziggo heeft poort 25 geblokkeerd waardoor scannen/mailen via de netwerkprinter niet meer mogelijk is.

Ziggo heeft dit beaamd dat poort 25, voor mij, vanaf 26-12-2019 niet meer te gebruiken is.

Vandaar mijn vraagstelling voor andere opties om het scannen/mailen weer mogelijk te maken.

telnet smtp.ziggo.nl 25
Trying 212.54.42.9...
Connected to smtp.ziggo.nl.
Escape character is '^]'.
220-smtp12.tb.mail.iss.as9143.net ESMTP Mon, 23 Dec 2019 13:00:53 +0100
220-Sending spam or unsolicited commercial e-mail to this server is strictly
220-prohibited by our NO UBE / NO UCE policy. Abuse will be prosecuted and/or
220 charged per attempted recipient at international postal rates.

Geen blokkade. Waarom voor jou wel?

Thingco
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi efok,

Dank voor je feedback.

Ziggo is vanaf 2011 bezig om poort 25 te blokkeren, dit i.v.m. spam mails die via poort 25 verzonden wordt.

Ziggo zet poort 25 niet meer open voor particulieren Ziggo klanten, zakelijke accounts hebben hier geen last van.

Het is lastig, maar er zijn hoop ik meer opties om het ontstane probleem op te lossen.

Dit meer voor de toekomst ...

kan je aangeven waar telnet voor staat?

 

Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes

@Thingco wie onderhoudt die printer?

Thingco
Topicstarter
Level 1
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Gusto,

Waar nodig Lexmark zelf.

Men heeft de instellingen nagekeken en deze stonden goed.

Men heeft ook tests uitgevoerd waardoor de conclusie was dat Ziggo hiermee aan de slag moet.

ik ga dat verzoek ook bij Ziggo indienen, ben benieuwd wat daar uitkomt.

 

efok

Level 17
  • 4082Posts
  • 221Oplossingen
  • 1622Likes
Thingco wrote:

Hoi efok,

Dank voor je feedback.

Ziggo is vanaf 2011 bezig om poort 25 te blokkeren, dit i.v.m. spam mails die via poort 25 verzonden wordt.

Ziggo zet poort 25 niet meer open voor particulieren Ziggo klanten, zakelijke accounts hebben hier geen last van.

Het is lastig, maar er zijn hoop ik meer opties om het ontstane probleem op te lossen.

Dit meer voor de toekomst ...

kan je aangeven waar telnet voor staat?

 

telnet is een commando vanaf de command prompt. Type cmd in de zoekbalk op Windows. En dan in het zwarte scherm telnet smtp.ziggo.nl 

Je maakt hiermee zelf een verbinding met de smtp server van Ziggo op poort 25. Als dat lukt is poort 25 dus niet geblokkeerd, zoals bij mij. 25 was nooit geblokkeerd voor de ziggo smtp, wel naar andere smtp servers.

Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Thingco wrote:

Beste Gusto,

Waar nodig Lexmark zelf.

Men heeft de instellingen nagekeken en deze stonden goed.

Men heeft ook tests uitgevoerd waardoor de conclusie was dat Ziggo hiermee aan de slag moet.

ik ga dat verzoek ook bij Ziggo indienen, ben benieuwd wat daar uitkomt.

 


Vraag eens of ze de firmware willen updaten?

wkv

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

dat werkt hier ook niet, kan nog steeds geen mail verzenden via outlook.

wkv

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

doet het hier nu ook niet meer sinds eind mei 2022, kan op eens niet meer verzenden nummer 25 vernaderen in 587 helpt ook niet..