Vraag
Reacties
Oplossing
wkv
Level 2

Poort 25 dicht gedaan door Ziggo?

ik kan geen email meer verzenden sinds eind mei 2022 ongeveer,  want poort 25 is  dicht gedaan door ziggo, ziggo poeierd mij af aan de telesfoon, kreeg geen hulp. kan nog steeds geen mail verzenden...   heeft het jaren goed gedaan... outlook..   moet nu naar gmail website om te kunnen mailen, of naat ziggo website, die zeer moeilijk te berijken is..wacht woorden die niet meer werken etc..  hoe krijg ik mijn email programma weer aan de praat, oudere versie van outlook.

e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Level 20

Gebruik deze instellingen.

Gaat dat niet moet je overstappen op een moderner programma .

https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen

 

Uitgaande serverinstellingen

 

server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Bekijk in context

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @wkv en @MariavG

 

Het klopt dat de uitgaande poort 25 is geblokkeerd. Hierover hebben we eerder al gecommuniceerd, maar de wijziging is pas later verwerkt. Vermoedelijk is hierdoor onduidelijkheid ontstaan.

Je kan de instellingen aanpassen naar de volgende informatie zodat je de e-mail weer ongestoord kan gebruiken:
Uitgaande serverinstellingen
server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord

Bekijk in context

16 Reacties 16
Steefb
Level 20

Gebruik deze instellingen.

Gaat dat niet moet je overstappen op een moderner programma .

https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen

 

Uitgaande serverinstellingen

 

server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord

0 Kudos
wkv
Level 2
Topicstarter

werkt niet, ik gebruik al jaren outlook, heeft altijd goed gewerkt, nu opeens niet meer, ligt niet aan outlook, maar aan ziggo.

0 Kudos
Steefb
Level 20

Oudere programma's voldoen niet altijd aan de huidige veiligheidsnormen, dat ligt niet aan ziggo maar aan het programma.

0 Kudos
Buurman
Level 15

@wkv  als je aan het beheren van 2 email adressen voldoende hebt is de gratis versie van eM Client  een uitstekend gelijkwaardig alternatief voor Outlook en is  de Nederlandse taal in te stellen. 

eM Client | The Best Email Client for Windows and Mac

Get Free License | Free Email Client | eM Client

 

0 Kudos
wkv
Level 2
Topicstarter

ik gebruik outlook, daar zit mijn adressen bestand in, en je kunt word gebruiken etc..

0 Kudos
Buurman
Level 15

@wkv eM client heeft dezelfde mogelijkheden als outlook daar zit naast email ook een Agenda, Taken en Contactpersonen ingebakken.  Je kan zo alles overzetten vanuit Outlook.

m.b.t. Office met o.a. Word, Excel etc. zijn er ook  gratis alternatieven zoals LibreOffice die uitstekend werken.

Ik vermoed dat je nog werkt met Office 2013 of ouder en daar ondervinden wel meer mensen problemen met de email in Outlook.  Zoek hier maar eens naar in dit Ziggo Community forum.

@Steefb heeft daar wel gelijk in om over te stappen op een modernere of jongere email / office programma.

 

0 Kudos
bburgg
Level 14

@wkv  schreef:

ik gebruik outlook, daar zit mijn adressen bestand in, en je kunt word gebruiken etc..


Welke versie gebruik je van Outlook? Misschien niet onverstandig om te updaten.

Richard G.
Level 16

Probeer het eens met poort 465 op SSL dat werkt bij sommige oudere Outlook versies wel.

 

0 Kudos
MariavG
Level 2

ik heb alle onderstaande dingen geprobeerd,maar de toegang word geweigerd door de server

0 Kudos
Richard G.
Level 16

Kan evt. andere oorzaak zijn, afhankelijk van de foutmelding.
Beste is om even een eigen onderwerp daarover te maken en ook de foutmelding te vermelden, de gebruikte e-mail client ook.

0 Kudos
wkv
Level 2
Topicstarter

En nee  dat verhaal met die nieuwe nummertjes etc, dat WERKT NIET.  En bedankt Ziggo...

0 Kudos
wkv
Level 2
Topicstarter

werkt totaal niet, als ik dat invul ontvang ik ook geen mail meer..

 

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @wkv en @MariavG

 

Het klopt dat de uitgaande poort 25 is geblokkeerd. Hierover hebben we eerder al gecommuniceerd, maar de wijziging is pas later verwerkt. Vermoedelijk is hierdoor onduidelijkheid ontstaan.

Je kan de instellingen aanpassen naar de volgende informatie zodat je de e-mail weer ongestoord kan gebruiken:
Uitgaande serverinstellingen
server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord

MariavG
Level 2

Bedankt het werkt weer,stond idd gebruikersnaam,maar @Home stond er niet bij.

Dit toegevoegd en toen werkte het weer

 

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Fijn dat het hiermee is opgelost @MariavG

Wens ik je voor nu nog een mooie dag toe.

MariavG
Level 2

misschien moet je het emailadres er inzetten, vroeger was het alleen wat voor het @ stond en wachtwoord. en type versleuteling was bij mij ssl

Misschien werkt het bij jou daarmee ook.

Heb inkomende mailpoort gewoon op 110 laten staan 

uitgaande mailpoort 587

Succes

 

0 Kudos