ik kan geen email meer verzenden sinds eind mei 2022 ongeveer, want poort 25 is dicht gedaan door ziggo, ziggo poeierd mij af aan de telesfoon, kreeg geen hulp. kan nog steeds geen mail verzenden... heeft het jaren goed gedaan... outlook.. moet nu naar gmail website om te kunnen mailen, of naat ziggo website, die zeer moeilijk te berijken is..wacht woorden die niet meer werken etc.. hoe krijg ik mijn email programma weer aan de praat, oudere versie van outlook.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Gebruik deze instellingen.
Gaat dat niet moet je overstappen op een moderner programma .
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen
Uitgaande serverinstellingen
server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Het klopt dat de uitgaande poort 25 is geblokkeerd. Hierover hebben we eerder al gecommuniceerd, maar de wijziging is pas later verwerkt. Vermoedelijk is hierdoor onduidelijkheid ontstaan.
Je kan de instellingen aanpassen naar de volgende informatie zodat je de e-mail weer ongestoord kan gebruiken:
Uitgaande serverinstellingen
server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Gebruik deze instellingen.
Gaat dat niet moet je overstappen op een moderner programma .
https://www.ziggo.nl/klantenservice/e-mail/serverinstellingen
Uitgaande serverinstellingen
server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord
werkt niet, ik gebruik al jaren outlook, heeft altijd goed gewerkt, nu opeens niet meer, ligt niet aan outlook, maar aan ziggo.
Oudere programma's voldoen niet altijd aan de huidige veiligheidsnormen, dat ligt niet aan ziggo maar aan het programma.
@wkv als je aan het beheren van 2 email adressen voldoende hebt is de gratis versie van eM Client een uitstekend gelijkwaardig alternatief voor Outlook en is de Nederlandse taal in te stellen.
eM Client | The Best Email Client for Windows and Mac
Get Free License | Free Email Client | eM Client
ik gebruik outlook, daar zit mijn adressen bestand in, en je kunt word gebruiken etc..
@wkv eM client heeft dezelfde mogelijkheden als outlook daar zit naast email ook een Agenda, Taken en Contactpersonen ingebakken. Je kan zo alles overzetten vanuit Outlook.
m.b.t. Office met o.a. Word, Excel etc. zijn er ook gratis alternatieven zoals LibreOffice die uitstekend werken.
Ik vermoed dat je nog werkt met Office 2013 of ouder en daar ondervinden wel meer mensen problemen met de email in Outlook. Zoek hier maar eens naar in dit Ziggo Community forum.
@Steefb heeft daar wel gelijk in om over te stappen op een modernere of jongere email / office programma.
@wkv schreef:ik gebruik outlook, daar zit mijn adressen bestand in, en je kunt word gebruiken etc..
Welke versie gebruik je van Outlook? Misschien niet onverstandig om te updaten.
Probeer het eens met poort 465 op SSL dat werkt bij sommige oudere Outlook versies wel.
ik heb alle onderstaande dingen geprobeerd,maar de toegang word geweigerd door de server
Kan evt. andere oorzaak zijn, afhankelijk van de foutmelding.
Beste is om even een eigen onderwerp daarover te maken en ook de foutmelding te vermelden, de gebruikte e-mail client ook.
En nee dat verhaal met die nieuwe nummertjes etc, dat WERKT NIET. En bedankt Ziggo...
werkt totaal niet, als ik dat invul ontvang ik ook geen mail meer..
Het klopt dat de uitgaande poort 25 is geblokkeerd. Hierover hebben we eerder al gecommuniceerd, maar de wijziging is pas later verwerkt. Vermoedelijk is hierdoor onduidelijkheid ontstaan.
Je kan de instellingen aanpassen naar de volgende informatie zodat je de e-mail weer ongestoord kan gebruiken:
Uitgaande serverinstellingen
server: smtp.ziggo.nl
serverpoort: 587
type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
verificatie vereist: ja
gebruikersnaam: volledig e-mailadres
wachtwoord: je e-mailwachtwoord
Bedankt het werkt weer,stond idd gebruikersnaam,maar @Home stond er niet bij.
Dit toegevoegd en toen werkte het weer
Fijn dat het hiermee is opgelost @MariavG
Wens ik je voor nu nog een mooie dag toe.
misschien moet je het emailadres er inzetten, vroeger was het alleen wat voor het @ stond en wachtwoord. en type versleuteling was bij mij ssl
Misschien werkt het bij jou daarmee ook.
Heb inkomende mailpoort gewoon op 110 laten staan
uitgaande mailpoort 587
Succes
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.