1
Vraag
2
Reacties
PeterB59

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Poort 25 SMTP KPNmail probleem

Uitgaande KNPmail (planet) werkt recentelijk niet meer via de Ziggo SMTP server poort 25.

Inmiddels (chat)  contact met Ziggo support gehad maar die sturen mij naar deze community. Ik heb een Planet account oftewel KPNmail. Uitgaande e-mail werkt niet via poort 465 of 587 met SSL  (ook niet met verificatie van mijn Ziggo account). Mijn laatste uitgaande e-mail via poort 25 smtp.ziggo.nl was 12 april jl.

Inkomende e-mails via pop.kpnmail.nl op poort 110 werkt prima. Ik gebruik Office Outlook.

In- en uitgaande e-mails via mijn smartphone werken prima maar daar heb ik dan ook geen Ziggo SMTP server voor nodig.

Dus ... waarom blokkeert Ziggo mijn uitgaande e-mails?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ziggo sluit een aantal poorten en begrenst diverse vormen van verzenden van mail, om spam verzending te voorkomen.

Zo ook als een mail van een ander domein verzonden wordt via Ziggo.

b.v. @Konijn.nl verzenden via smtp.ziggo.nl en planet.nl via smtp.ziggo.nl

 

Voor Planet mail zul je deze instellingen moeten gaan gebruiken: Hoe stel ik e-mail in op laptop of PC | KPN

Bekijk in context

2 Reacties 2
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Ziggo sluit een aantal poorten en begrenst diverse vormen van verzenden van mail, om spam verzending te voorkomen.

Zo ook als een mail van een ander domein verzonden wordt via Ziggo.

b.v. @Konijn.nl verzenden via smtp.ziggo.nl en planet.nl via smtp.ziggo.nl

 

Voor Planet mail zul je deze instellingen moeten gaan gebruiken: Hoe stel ik e-mail in op laptop of PC | KPN

PeterB59
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Het lijkt te werken. Dank voor de oplossing.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic