Uitgaande KNPmail (planet) werkt recentelijk niet meer via de Ziggo SMTP server poort 25.
Inmiddels (chat) contact met Ziggo support gehad maar die sturen mij naar deze community. Ik heb een Planet account oftewel KPNmail. Uitgaande e-mail werkt niet via poort 465 of 587 met SSL (ook niet met verificatie van mijn Ziggo account). Mijn laatste uitgaande e-mail via poort 25 smtp.ziggo.nl was 12 april jl.
Inkomende e-mails via pop.kpnmail.nl op poort 110 werkt prima. Ik gebruik Office Outlook.
In- en uitgaande e-mails via mijn smartphone werken prima maar daar heb ik dan ook geen Ziggo SMTP server voor nodig.
Dus ... waarom blokkeert Ziggo mijn uitgaande e-mails?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ziggo sluit een aantal poorten en begrenst diverse vormen van verzenden van mail, om spam verzending te voorkomen.
Zo ook als een mail van een ander domein verzonden wordt via Ziggo.
b.v. @Konijn.nl verzenden via smtp.ziggo.nl en planet.nl via smtp.ziggo.nl
Voor Planet mail zul je deze instellingen moeten gaan gebruiken: Hoe stel ik e-mail in op laptop of PC | KPN
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ziggo sluit een aantal poorten en begrenst diverse vormen van verzenden van mail, om spam verzending te voorkomen.
Zo ook als een mail van een ander domein verzonden wordt via Ziggo.
b.v. @Konijn.nl verzenden via smtp.ziggo.nl en planet.nl via smtp.ziggo.nl
Voor Planet mail zul je deze instellingen moeten gaan gebruiken: Hoe stel ik e-mail in op laptop of PC | KPN
Het lijkt te werken. Dank voor de oplossing.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.