Hi,
https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Pokerstars-Hops-Ports-packet-loss/m-p/172855
Dit is een oud topic van mijzelf. Ik heb geen toegang meer tot dat e-mail adres dus heb ik een nieuw account aangemaakt hier. (kort samengevat, een vrij technisch mailtje van Pokerstars waarin tips staan om te voorkomen dat mijn internet uitvalt tijdens het pokeren)
Ik heb nu exact hetzelfde probleem als ik in dat topic heb gepost. Ook kreeg ik exact dezelfde e-mail van Pokerstars. In de eerste reactie op het topic stond een berichtje van een moderator die het een en ander aanpaste:
(Je modem staat ingesteld op IPv6 instellingen en dan is dit niet mogelijk. Ik heb dit voor je aangepast naar IPv6. Test even of het wel lukt zodra je in de gelegenheid bent)
Is het mogelijk dat dit weer aangepast wordt? Of moet ik ergens anders wat aanpassen ? Ik kom er weer niet uit. Wederom kan ik inloggen op de routerpagina van mijn connectbox maar weet ik niet wat ik dan moet doen.
Alvast bedankt,
Jeroen
Mail Pokerstars:
(The Network Status Report (NSR) you provided shows data packets are being lost at the first hop for all traced sites.
Hop #1 belongs to your router, which means that it may be blocking our software from connecting properly as sometimes the default firewall that routers have can interfere with our software's connection. Most routers are fine pieces of equipment but sometimes they need to be updated and configured for online gaming software.
Set the trigger (automatic port forwarding) for the following ports: 26002, 443 and 22.
Using a web browser, bring up your router's configuration page. By default, the URL is 192.168.0.1 (or similar), the user name is 'admin', and the password is blank. You should find this information on the printed sticker on the router or in the user manual. Once you have accessed the router configuration page, follow these instructions as a guideline (exact instructions may vary depending on your router model), go to:
Advanced tab → Applications → Enable
After 'Name', enter the name of our software (or anything you wish to label this setting) and fill in the fields as follows:
- Trigger Port → 26002
- Trigger Type → TCP
- Public Port → 26002
- Public Type → TCP
Select 'Apply' and repeat these instructions for ports 443 and 22.)