1
Vraag
2
Reacties
JVV11

Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Pokerstars ports hops TCP

Hi,

 

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Pokerstars-Hops-Ports-packet-loss/m-p/172855

 

Dit is een oud topic van mijzelf. Ik heb geen toegang meer tot dat e-mail adres dus heb ik een nieuw account aangemaakt hier. (kort samengevat, een vrij technisch mailtje van Pokerstars waarin tips staan om te voorkomen dat mijn internet uitvalt tijdens het pokeren)

 

Ik heb nu exact hetzelfde probleem als ik in dat topic heb gepost. Ook kreeg ik exact dezelfde e-mail van Pokerstars. In de eerste reactie op het topic stond een berichtje van een moderator die het een en ander aanpaste:

 

(Je modem staat ingesteld op IPv6 instellingen en dan is dit niet mogelijk. Ik heb dit voor je aangepast naar IPv6. Test even of het wel lukt zodra je in de gelegenheid bent)

 

Is het mogelijk dat dit weer aangepast wordt? Of moet ik ergens anders wat aanpassen ? Ik kom er weer niet uit. Wederom kan ik inloggen op de routerpagina van mijn connectbox maar weet ik niet wat ik dan moet doen.

 

Alvast bedankt,


Jeroen

 

 

Mail Pokerstars:

 

(The Network Status Report (NSR) you provided shows data packets are being lost at the first hop for all traced sites.

Hop #1 belongs to your router, which means that it may be blocking our software from connecting properly as sometimes the default firewall that routers have can interfere with our software's connection. Most routers are fine pieces of equipment but sometimes they need to be updated and configured for online gaming software.

 

Set the trigger (automatic port forwarding) for the following ports: 26002, 443 and 22.

Using a web browser, bring up your router's configuration page. By default, the URL is 192.168.0.1 (or similar), the user name is 'admin', and the password is blank. You should find this information on the printed sticker on the router or in the user manual. Once you have accessed the router configuration page, follow these instructions as a guideline (exact instructions may vary depending on your router model), go to:

Advanced tab → Applications → Enable

After 'Name', enter the name of our software (or anything you wish to label this setting) and fill in the fields as follows:

  • Trigger Port → 26002
  • Trigger Type → TCP
  • Public Port → 26002
  • Public Type → TCP

Select 'Apply' and repeat these instructions for ports 443 and 22.)

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
JVV11
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hi, 

 

Wellicht inderdaad beter om t voorlopig hierbij te laten. Ik heb geen problemen meer gehad maar zoals gezegd, t kon geen kwaad om Pokerstars' advies proberen op te volgen.

(firewall heb ik maar een paar seconden uitgezet, die staat wel weer aan)

 

Bedankt voor de snelle reacties allemaal. Hopelijk krijg ik niet weer problemen maar anders weet ik jullie te vinden haha.

 

Gr Jeroen

 

 

 

Bekijk in context

16 Reacties 16
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Haal het modem eens 30 seconden van de stroom, kun je dan wel inloggen?

 

In je oude topic staat verderop dat je op IPv4 zit, het eerste bericht was foutief getypt.

JVV11
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hoi Bert, bedankt voor de reactie. Ik kan wel inloggen maar weet niet wat ik vervolgens moet doen. Dus hoe ik de instellingen kan veranderen. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@JVV11 Volg stap voor stap deze gebruiksaanwijzing om de port forward toe te passen, voor ieder poort nummer alle stappen volgen: Port forwarding op de Connectbox - Ziggo Community

 

Mocht je hier niet uitkomen is het heel lastig om je verder stap voor stap te leiden in de hele gebruiksaanwijzing.

Kijk dan in je omgeving of je iemand kent die dit voor je uit kan voeren.

JVV11
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hi Bert, bedankt weer. Ik ben wat aan het proberen:

 

JVV11_0-1629559447476.png

Zal dit m moeten zijn ? ( bij het beginscherm zag ik mijn desktop 2 maal staan met 2 verschillende IP adressen. Eentje was verbonden met 'other' en degene die ik gekozen heb met 'Ethernet 4'. )

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@JVV11 En zet UPnP uit en haal dan het modem 30 seconden van de stroom.

UPnP en port forward werken niet goed samen met allerlei verbindingsproblemen tot gevolg.

JVV11
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Bedankt voor de snelle reacties steeds Bert, ik heb de UPnP uitgezet. Ik zal Pokerstars eens vragen wat ze er van vinden.

JVV11
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hi, 

 

Inmiddels reactie van Pokerstars. Eerst heb ik wat aanpassingen moeten doen bij mijn firewall. En momenteel moet ik weer op de Ziggo routerpagina aan de slag, zie hun mailtje hieronder.

 

Op de routerpagina zie ik wel ''icmp flood detection' maar 'allow incoming ICM ping'' zie ik nergens staan. 

Iemand hier die een idee heeft ?

 

Thank wederom

 

However, the Network Status Report you sent does not show the connection quality between your computer and your router. This is because your router is not set to allow incoming Internet Control Message Protocol (ICMP) pings.

We ask you to change this setting so we can help you further. This can usually be done by logging into your router's configuration page via a web browser. By default, the IP address you enter into your web browser to reach the configuration page is usually 192.168.0.1 (or similar). Unless you have changed the password, it is usually printed on the back of the router. Check with the manufacturer to get the exact IP address and password for your router model if you are unable to access your router's configuration page.

Once you have accessed the page, use these instructions as a guideline:

Advanced → Advanced Security

Select the option 'Allow Incoming ICMP Ping' (or similar) then, 'Apply'.

If you have trouble finding this setting, check all the sections related to your firewall/security settings.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK, dat is wel duidelijk, alleen dit is niet te vinden in de instellingen van de Connect box, maar mogelijk kan een Ziggo moderator meer instellen of uitleg hierover geven.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

 

Ik vraag ook even @Jonathan-458 er even bij, mogelijk weet hij hier meer van.

Hij komt langs als / zodra hij online is.

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Goede avond @JVV11,

 

Pokerstarts is nog steeds niet over op "Web Only", heeft u uw (Windows) Firewall instellingen aangepast zodat de app toegang tot het internet krijgt?

 

MVG

JVV11
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Bedankt voor de reacties allebei.

Ik heb mn postcode en huisnummer in mn profiel staan. 

 

@Jonathan-458 Ik moest bij Windows Defender Firewall een bestandje toevoegen en dus toestaan in de Pokerstars map, genaamd 'tracer.exe'

Dit heb ik gedaan en Pokerstars gemaild, ze zeiden dat dat goed gelukt was maar stuurden ze dus bovenstaand mailtje terug over de ICMP Pings op de routerpagina. 

 

Ik ben de hele routerpagina bij langs gegaan maar kon dit niet vinden, ook heb ik ICM flood detection even aan en- uit gezet en ondertussen een networkreport gestuurd naar Pokerstars, dit hielp niet. 

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Goede middag @JVV11,

 

Okey, ICMP pings staan volgens mij standaard aan op de connectboxen.

 

Flood detection & Fragmented IP packets mogen uitgeschakeld zijn, werkt toch niet optimaal omdat deze waardes niet aangepast kunnen worden.

 

Weet u overigens zeker dat het modem het probleem is? als de firewall uitstaat of de pc in DMZ modus is opgenomen, werkt het dan wel naar behoren?

 

MVG

JVV11
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hi @Jonathan-458 

 

Het pokeren lukt over t algemeen wel, laatst deed ie het een paar minuten niet(ivm disconnections), toen heb ik eens geinformeerd wat er aan de hand was. Op dat moment werkten internet en andere poker-rooms het wel gewoon. Ook heb ik toen een Hotspot aangemaakt met mijn telefoon en heb ik Pokerstars op mijn laptop(wifi) geprobeeerd. 

Zowel bedraad, Wifi als via mijn Hotspot deed alles het behalve Pokerstars. 

 

Mijn conclusie was dan ook dat het aan Pokerstars lag, maar volgens hun was dat niet het geval. En in zulke gevallen kan de oorzaak alsnog bij mij liggen(ondanks dat de rest gewoon werkt dus)

 

En toen kwamen ze dus met dit verhaal. Ik heb geen disconnections weer gehad maar wil het voor de zekerheid toch even proberen te fixen. Vandaar ook dat ik hun tips probeer op te volgen. 

 

Ik heb zojuist de firewall uitgezet en een nieuw rapport verzonden naar Pokerstars, ik krijg net dit antwoord:

Unfortunately the NSR (networkstatusreport) is still hiding the quality connection with the router.

 

DMZ modus zegt mij zo niets. Hoe doe ik dat precies ? En is het wel raadzaam om zonder firewall te internetten/pokeren ?

 

Bedankt weer !

 

Gr Jeroen

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@JVV11  schreef:

...DMZ modus zegt mij zo niets. Hoe doe ik dat precies ? En is het wel raadzaam om zonder firewall te internetten/pokeren ?


De DMZ is een netwerk 'omgeving' waarin u apparatuur kan zetten. Alles wat in de DMZ staat ( = aangesloten ), is rechtstreeks verbonden met internet, zonder dat daar b.v. een firewall en/of andere beveiligingen tussen zit.

Het is beslist niet aan te raden om zonder firewall het internet op te gaan. Uw computer en alles op uw netwerk, staan dan onbeveiligd bloot aan alles wat op het internet rond dwaalt. Als u virussen, spy-ware en/of andere 'gespuis' op uw computer niet erg vindt, dan is dat ( geen firewall ) wel de beste manier om deze z.s.m. wel op uw apparatuur te krijgen.

Dat is misschien dan nog niet zo erg ( kuch ), want van een goed virus merkt je helemaal niets!!! Maar als u ook uw bankzaken op diezelfde computer doet, dan kunnen er spontaan vreemde 'verschijnselen' optreden! Die uw bank, zodra zij vernemen dat u ooit/eens geen firewall hebt gebruikt, niet vergoeden.


Ergo : aangezien DMZ u niets zegt >> nooit uw firewall uitzetten !!!

Jonathan-458

Level 16
  • 2489Posts
  • 168Oplossingen
  • 498Likes

Beste @JVV11,

 

Dan zou ik op dit moment hier niks verder mee doen als het weer werkt, firewall gewoon weer inschakelen en DMZ gewoon laten voor wat het is.

 

Als u via het hotspot van uw mobiele telefoon ook geen connectie krijgt dan ligt het aan de computer of toch echt bij pokerstar zelf.

 

MVG

 

@Pasi,

Je hebt helemaal gelijk, moest beter uitleggen hoe dit veilig uit te voeren.

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemorgen @JVV11

Wat fijn om te lezen dat je door de andere leden zo goed geholpen en geadviseerd wordt! Hoe gaat het nu met online pokeren en heb je inmiddels je firewall weer aan?

JVV11
Topicstarter
Level 3
  • 17Posts
  • 2Oplossingen
  • 7Likes

Hi, 

 

Wellicht inderdaad beter om t voorlopig hierbij te laten. Ik heb geen problemen meer gehad maar zoals gezegd, t kon geen kwaad om Pokerstars' advies proberen op te volgen.

(firewall heb ik maar een paar seconden uitgezet, die staat wel weer aan)

 

Bedankt voor de snelle reacties allemaal. Hopelijk krijg ik niet weer problemen maar anders weet ik jullie te vinden haha.

 

Gr Jeroen

 

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic