1
Vraag
2
Reacties
nlangenk069

Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Poersmart gateway komt niet tot stand

Het lukt me niet meer om mijn PoerSmart netwerk via mijn modem tot stand te brengen. Vorige winter werkte alles nog wel. Op dit moment kan ik de gateway wel via een hotspot van een telefoon tot stand brengen maar niet via mijn TC7200 U modem van Ziggo.

Mijn draadloze thermostaat van PoerSmart werkt gewoon (signaal gaat niet via de gateway); het op afstand bedienen van de thermostaat met mijn telefoon lukt niet meer omdat de gateway niet meer werkt.

 

Graag tips om de gateway weer via de TC7200 U modem operationeel te krijgen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
nlangenk069
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het is me gelukt het op te lossen. Ik heb een instelling van de modem aangepast. Zie screenshot. Toen deed de gateway het weer

Daarna de thermostaat gereset door de batterijen er even uit te halen. Toen kon ik deze ook weer verbinden.

 

Dank voor jullie hulp

Bekijk in context

19 Reacties 19
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik vermoed dat het modem aan het einde van zijn werkzaamheid is gekomen, gezien de leeftijd.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

Mogelijk moeten ook de eerste aansluitmaterialen vervangen worden.

 

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators/medewerkers, zij hebben Ziggo voor hun naam staan, meestal binnen een werkdag (ma-vr) langskomen in ieder topic.

Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

nlangenk069
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank voor je reactie; zie de foto's

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

OK, duidelijk, dat moet een nieuw modem worden met een nieuwe splitter en een nieuwe kabel naar je modem.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemorgen @nlangenk069 en een warm welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat de internetverbinding via het Technicolor TC7200 modem het momenteel laat afweten! Goed dat je dus even aan de bel trekt d.m.v. dit tpoic! Zo te zien is onze expert @Bert al met je aan het analyseren geslagen. Wat hij aangeeft klopt, het modem wat je hebt is inmiddels al een oud model en daarnaast zijn de aansluitkabel en splitter verouderd. Ik heb daarom meteen een nieuw Connectbox modem toegestuurd en een setje met een nieuwe POA1- B splitter + coaxkabel ter vervanging v.d. MCP-03 verdeler. De nieuwe aansluitmaterialen en modem ontvang je binnen uiterlijk 3 dagen in huis. Het oude modem hoeft niet retour en mag je inleveren bij de milieustraat in jouw gemeente. Laat je weten wat jouw bevindingen zijn nadat je de nieuwe aansluitmaterialen en het modem aan hebt gesloten?

nlangenk069
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb een nieuwe modem ontvangen.  Helaas geen POA1- B splitter + coaxkabel. Ik heb de nieuwe modem geïnstalleerd en deze werkt.

Helaas lukt het nog steeds niet om de Poersmart gateway te realiseren. 

 

Hebben jullie nog tips?

nlangenk069
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb ook de splitter en kabel ontvangen. Helaas nog steeds geen resultaat. De stappen lijken goed te worden doorlopen tor stap 7 zie bijlage. Dan ga ik weer terug naar af.

BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes

Goedendag,

 

Lijkt mij dat je de receiver even opnieuw dient te koppelen aan je wifi & thermostaat.

Of heb je ook de oude SSID ( Wifinaam ) en wachtwoord ingesteld op het nieuwe modem?

 

Gr, Bam 

Meindert
Community Moderator
Community Moderator
  • 1437Posts
  • 217Oplossingen
  • 585Likes

Goedemorgen @nlangenk069 , had je de laatste tip van @BAM nog geprobeerd? 

nlangenk069
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ja. Ik gebruik de nieuwe SSID. Dit werkt niet. Nog even via de hotspot van een andere mobiele telefoon geprobeerd.  Dit lukt wel.

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het gaat dus om het aansturen van de thermostaat via het mobiele netwerk, als je buitenshuis bent?

Is het opnieuw pairen al uitgevoerd?

https://www.poersmart.com/video/manual-pairing-thermostat-and-gateway.html

 

 

 

nlangenk069
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ja zie mijn bericht en screenshot van zondag 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@nlangenk069  schreef:

Ja zie mijn bericht en screenshot van zondag 


Bij stap 7 adding device vind de daadwerkelijke pairing plaats? Of moet dan die handeling plaatsvinden? De afbeelding is van de Poersmart app?

nlangenk069
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ja schermafdruk is van de Poersmart app. Ik weet niet of de pairing bij stap 7 tot stand komt. Daar lijkt het wel op. Bij de verbinding via hotspot loopt de app alle stappen door; via de modem kom ik niet door stap 7

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De pairing is tussen de gateway en de thermostaat zover ik mij hierin heb verdiept.

 

Ik ben benieuwd wat er sinds vorige winter is veranderd in je thuis systeem, of in het Ziggo systeem. De update naar Smart Wifi zou mee kunnen spelen. Hoewel de TC7200 U, heeft zover ik weet die update niet gekregen. Zelf verwacht ik eerlijk gezegd niet direct dat de modem zelf het probleem was.

nlangenk069
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bij mij thuis is niets veranderd.

 

kan het zijn dat het b.v. firewall of zoiets in de modem de connectie tegen houdt?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Inderdaad een fierwall regel of een portforward.

nlangenk069
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Dank je wel

Hoe kan ik controleren of het de firewall of de portforward is?

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@RoWi. heb jij nog een suggestie of tip voor @nlangenk069?

nlangenk069
Topicstarter
Level 2
  • 10Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Het is me gelukt het op te lossen. Ik heb een instelling van de modem aangepast. Zie screenshot. Toen deed de gateway het weer

Daarna de thermostaat gereset door de batterijen er even uit te halen. Toen kon ik deze ook weer verbinden.

 

Dank voor jullie hulp

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic