Schoonzoon1

Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Pods op verkeerde wifi signaal

Ik heb de pods bij mijn schoonouders geïnstalleerd maar deze zitten op een ander wifi signaal dan waar alle apparaten op werken. Hoe kan ik dit wijzigen?  Het signaal waar alle apparaten op zitten is sterker. Heb ik 2 wifisignalen in de router?

21 Reacties 21
RoWi.
Expert
Expert
  • 10037Posts
  • 436Oplossingen
  • 2605Likes

Welke pods helaas worden twee compleet verschillende merken/modellen zo genoemd.

Zijn het de Deco M4 modellen dan van de Connectbox de Wifi uit en de Deco units instellen als accespoints.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51180Posts
  • 3212Oplossingen
  • 11660Likes

Als het goed is, is het modem ook nog een wifipunt en hebben de Connectbox en de wifipods allemaal dezelfde wifinaam.

Dus ook 2,4 en 5 GHz, alles heeft maar 1 naam en er is maar 1 naam te zien als wifi verbinding.

Maar om alles even uit te sluiten, zijn dat de pods die je in het stopcontact steekt of zijn dat de Deco TP-Link staande wifipunten?

Schoonzoon1
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Die je in het stopcontact steekt.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51180Posts
  • 3212Oplossingen
  • 11660Likes

Als het goed is dan hebben het modem en de pods met 2,4 en 5 GHz allemaal dezelfde naam en is er geen andere wifi naam in je netwerk.

Heb je SmartWifi aangezet bij de eerste stap tijdens het het installeren van de pods via de app?

Schoonzoon1
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Smartwifi Aangezet??????? Geen idee, kan ik dat controleren?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51180Posts
  • 3212Oplossingen
  • 11660Likes

Heb je alle stappen gevolgd bij het installeren met de SmartWifi app?

Dan is de eerste stap in de app, dat via de app in het modem de SmartWifi aangezet wordt.

Schoonzoon1
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Zal ik wel niet gedaan hebben. En nu?

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51180Posts
  • 3212Oplossingen
  • 11660Likes

Heb je de app wel gebruikt bij het installeren van de pods?

Er zijn verschillende stappen nodig, maar die zijn afhankelijk van wat je al of niet gedaan hebt.

Schoonzoon1
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb de app wel gebruikt maar de pods zitten op een ander signaal dan de gebruikers.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51180Posts
  • 3212Oplossingen
  • 11660Likes

Wat bedoel je met een ander signaal?

Kun je omschrijven wat je precies ziet en wat het andere signaal is?

RoWi.
Expert
Expert
  • 10037Posts
  • 436Oplossingen
  • 2605Likes

@Schoonzoon1  schreef:

Ik heb de app wel gebruikt maar de pods zitten op een ander signaal dan de gebruikers.

Ik ben ook heel benieuwd wat hiermee wordt bedoeld, de pods gebruiken 2 banden met één naam zoals is gemeld. Als de gebruikers op een ander signaaal zitten is dit zelf ingesteld, dan moeten alle gebruikers opnieuw worden verbonden. Als er geen eigen router is voor toegang tot wifi, kan dit bijna niet.

Schoonzoon1
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Nou 2 signalen heb ik bijv. Thuis ook .  Signaal Ziggo en signaal Ziggo met cijfers er achter. Dat hebben hun ook. Wat moet ik doen om alles weer bij elkaar te krijgen?

RoWi.
Expert
Expert
  • 10037Posts
  • 436Oplossingen
  • 2605Likes

Het ssid met alleen Ziggo zijn de WifiSpots, feitelijk is dat via de Connectbox van de buren. Dat zijn inderdaad twee verschillende signalen te noemen voor het gemak. 

Wat ik aangaf de boel opnieuw verbinden, en bij de verbinding zonder cijfers automatisch verbinden uitzetten.

Jiri
Community Moderator
Community Moderator
  • 1242Posts
  • 128Oplossingen
  • 321Likes

Hey @Schoonzoon1
Is het nog gelukt met de tips van @RoWi. ?

Schoonzoon1
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Wie helpt mij uit de brand. Ik snap er geen zak meer van. 

Smart wifi pod niet gevonden zegt de app. Ik heb er 2 maar het lukt niet. Kan je die pods niet resetten?

Schoonzoon1
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

1 pod ziet hij nu wel. Maar de andere wil niet. Blijft wit knipperen. Maar de app Egt dat deze al is geïnstalleerd.  En nu???

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 51180Posts
  • 3212Oplossingen
  • 11660Likes

Stop hem eens in een stopcontact dicht bij het modem.

Schoonzoon1
topicstarter
Gedreven Meedenker
  • 23Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb ze alle 2 geïnstalleerd

Alleen blijven alle gebruikers op verbonden met de modem maar niet met de pods in de keuken of woonkamer. Is dit normaal?

RoWi.
Expert
Expert
  • 10037Posts
  • 436Oplossingen
  • 2605Likes

Nee, maar dat hangt van diverse zaken af, het mesh protocol bepaald wat de beste verbinding is dat kan heel goed de Connectbox zelf zijn.  

Als de Pod in de woonkamer niet is bedraad heeft deze net zoveel verbindings sterkte als de andere apparaten in die ruimte. Datzelfde kan ook opgaan voor de keuken.  Mogelijk is het signaal van de Connectbox zelf sterk genoeg waardoor de Pods weinig nut hebben.

Uitgelicht topic