Ik heb twee pods geïnstalleerd en heb twee problemen.
Bedankt voor alle hulp, aanwijzingen, enz
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bedankt voor het starten van je topic en uitgebreide informatie.
Goed dat je één van de 2 pods al bekabeld hebt aangesloten. Daarmee heb je in ieder geval voor één van de twee de meest ideale oplossing.
De draadloze pod is inderdaad slecht online en verbonden met een 2,4GHz backhaul connectie. Dit moet beter kunnen. Ik merk op dat je een Android mobiele telefoon bezit en je kan misschien het volgende proberen.
1: Download de 'Wifiman' app van Ubuquity in de PlayStore.
2: Maak verbinding met je eigen wifi-netwerk en ga naar het tabblad 'draadloos'. (schakel evt. locatiegegevens in)
3: Klik op je eigen netwerknaam (waarmee je verbonden bent)
Je krijgt een overzicht te zien van alle draadloze apparaten met hetzelfde SSID. Je krijgt alle draadloze wifi-signalen van dit netwerk te zien en ook met de sterkte. (Zowel 2,4 als 5GHz staat in het overzicht).
Probeer de pod te plaatsen op een locatie waar de RSSI van het modem (of de bekabelde pod) zo goed mogelijk is. Met een RSSI waarde tot +/- -65, moet de pod wel in staat kunnen zijn om een goede verbinding tot stand te brengen.
Mocht je nog vragen hebben over de plaatsing van de pod, dan zien we je reactie tegemoet.
p.s. De iOS versie van de Wifiman app heeft deze functie helaas niet
Voor wat betreft de thuisscan: Het is echt de bedoeling dat je op het wifi-netwerk van het modem online bent om de thuisscan uit te voeren. Als je met een pod of een ander accespoint verbonden bent, werkt het niet. De thuisscan is ook meer bedoeld om een scan uit te voeren voordat je de pods plaatst, om de locatie van de pod te bepalen. (Ik vind de bovenste uitgeschreven methode persoonlijk beter)
Is er een manier om het TP-Link apparaat te laten werken met SmartWifi, of op zijn minst gezien te worden als onderdeel van het Huis Netwerk, bijvoorbeeld dezelfde SSID gebruiken als de modem voor beide frequenties?
Nee, helaas. Ik raad je eigenlijk ook aan om de TP-Link repeater uit je netwerk te verwijderen om te voorkomen dat het ook nog onnodig interferentie veroorzaakt..
Mesh wifi werkt echt het beste als je alles met dezelfde type producten hebt ingesteld. Of het nou een mesh netwerk van de SmartWifi pods of een ander mesh-netwerk is, maakt verder niet zoveel uit.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Helaas, dat is niet mogelijk.
De SmartWifi app werkt alleen met een Connect box en de zeshoekige pods als mesh systeem.
Bedankt voor het starten van je topic en uitgebreide informatie.
Goed dat je één van de 2 pods al bekabeld hebt aangesloten. Daarmee heb je in ieder geval voor één van de twee de meest ideale oplossing.
De draadloze pod is inderdaad slecht online en verbonden met een 2,4GHz backhaul connectie. Dit moet beter kunnen. Ik merk op dat je een Android mobiele telefoon bezit en je kan misschien het volgende proberen.
1: Download de 'Wifiman' app van Ubuquity in de PlayStore.
2: Maak verbinding met je eigen wifi-netwerk en ga naar het tabblad 'draadloos'. (schakel evt. locatiegegevens in)
3: Klik op je eigen netwerknaam (waarmee je verbonden bent)
Je krijgt een overzicht te zien van alle draadloze apparaten met hetzelfde SSID. Je krijgt alle draadloze wifi-signalen van dit netwerk te zien en ook met de sterkte. (Zowel 2,4 als 5GHz staat in het overzicht).
Probeer de pod te plaatsen op een locatie waar de RSSI van het modem (of de bekabelde pod) zo goed mogelijk is. Met een RSSI waarde tot +/- -65, moet de pod wel in staat kunnen zijn om een goede verbinding tot stand te brengen.
Mocht je nog vragen hebben over de plaatsing van de pod, dan zien we je reactie tegemoet.
p.s. De iOS versie van de Wifiman app heeft deze functie helaas niet
Voor wat betreft de thuisscan: Het is echt de bedoeling dat je op het wifi-netwerk van het modem online bent om de thuisscan uit te voeren. Als je met een pod of een ander accespoint verbonden bent, werkt het niet. De thuisscan is ook meer bedoeld om een scan uit te voeren voordat je de pods plaatst, om de locatie van de pod te bepalen. (Ik vind de bovenste uitgeschreven methode persoonlijk beter)
Is er een manier om het TP-Link apparaat te laten werken met SmartWifi, of op zijn minst gezien te worden als onderdeel van het Huis Netwerk, bijvoorbeeld dezelfde SSID gebruiken als de modem voor beide frequenties?
Nee, helaas. Ik raad je eigenlijk ook aan om de TP-Link repeater uit je netwerk te verwijderen om te voorkomen dat het ook nog onnodig interferentie veroorzaakt..
Mesh wifi werkt echt het beste als je alles met dezelfde type producten hebt ingesteld. Of het nou een mesh netwerk van de SmartWifi pods of een ander mesh-netwerk is, maakt verder niet zoveel uit.
@Serkan, @Bert,
Dank u beiden voor uw nuttige antwoorden. De WiFiman app is geweldig!
Helaas is er nergens in mijn werkplaats waar het signaal van mijn ConnectBox of de andere Pod meer dan -77 is. MAAR! Dat is OK, want de pod in de werkplaats is verder geoptimaliseerd, en ik heb een downloadsnelheid van ongeveer 27mb (van 75mb) wat genoeg is voor die locatie.
Ik zal overwegen om mijn TP Link access point te vervangen door een andere pod... maar daarvoor is er geen urgentie.
Dus voor nu is alles goed.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.