1
Vraag
2
Reacties
Grant837

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Pods en TP-Link access point en SmartWifi

Ik heb twee pods geïnstalleerd en heb twee problemen.

  1. Ze bevinden zich op plaatsen waar een zeer zwak signaal was.  Beide zijn waarschijnlijk afgeschermd door folie op de vloer of muurisolatie.  Ze lijken de zaken na 48 uur niet te hebben verbeterd.  Ik heb er een aangesloten op een ethernetkabel en ik denk dat het nu beter werkt.  De andere kan ik niet en ik kan hem niet dichter bij het modem krijgen (het is waarschijnlijk afgeschermd door de folie op isolatie onder de vloer of in de muur)
    • Hoe kan ik de snelheid van een specifieke pod testen? 
    • Eventuele suggesties of ik beter kan verwachten als ik geen ethernetkabel gebruik?
  2. Ik deed een huisscan.  Ook heb ik een Ziggo TP-Link extender via ethernet geïnstalleerd.  Het SmartWife App ziet het.  Het maakt gebruik van zijn eigen 5Ghz en aparte 2.4Ghz SSID.  Bij het doen van de test, mijn telefoon, schakelt een S20 +  niet naar deze wanneer het signaal zwak is.  Wanneer ik handmatig schakel, zegt de huisscan-app dat ik niet verbonden ben met het huisnetwerk ...
    • Is er een manier om het TP-Link apparaat te laten werken met SmartWifi, of op zijn minst gezien te worden als onderdeel van het Huis Netwerk, bijvoorbeeld dezelfde SSID gebruiken als de modem voor beide frequenties?

Bedankt voor alle hulp, aanwijzingen, enz

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

@Grant837

 

Bedankt voor het starten van je topic en uitgebreide informatie.

 

 

Goed dat je één van de 2 pods al bekabeld hebt aangesloten. Daarmee heb je in ieder geval voor één van de twee de meest ideale oplossing.


De draadloze pod is inderdaad slecht online en verbonden met een 2,4GHz backhaul connectie. Dit moet beter kunnen. Ik merk op dat je een Android mobiele telefoon bezit en je kan misschien het volgende proberen.

1: Download de 'Wifiman' app van Ubuquity in de PlayStore.

2: Maak verbinding met je eigen wifi-netwerk en ga naar het tabblad 'draadloos'. (schakel evt. locatiegegevens in)

3: Klik op je eigen netwerknaam (waarmee je verbonden bent)

 

Je krijgt een overzicht te zien van alle draadloze apparaten met hetzelfde SSID. Je krijgt alle draadloze wifi-signalen van dit netwerk te zien en ook met de sterkte. (Zowel 2,4 als 5GHz staat in het overzicht).

 

Probeer de pod te plaatsen op een locatie waar de RSSI van het modem (of de bekabelde pod) zo goed mogelijk is. Met een RSSI waarde tot +/- -65, moet de pod wel in staat kunnen zijn om een goede verbinding tot stand te brengen.

 

Mocht je nog vragen hebben over de plaatsing van de pod, dan zien we je reactie tegemoet.

 

p.s. De iOS versie van de Wifiman app heeft deze functie helaas niet

 

 

Voor wat betreft de thuisscan: Het is echt de bedoeling dat je op het wifi-netwerk van het modem online bent om de thuisscan uit te voeren. Als je met een pod of een ander accespoint verbonden bent, werkt het niet. De thuisscan is ook meer bedoeld om een scan uit te voeren voordat je de pods plaatst, om de locatie van de pod te bepalen. (Ik vind de bovenste uitgeschreven methode persoonlijk beter)

 

 

Is er een manier om het TP-Link apparaat te laten werken met SmartWifi, of op zijn minst gezien te worden als onderdeel van het Huis Netwerk, bijvoorbeeld dezelfde SSID gebruiken als de modem voor beide frequenties?

Nee, helaas. Ik raad je eigenlijk ook aan om de TP-Link repeater uit je netwerk te verwijderen om te voorkomen dat het ook nog onnodig interferentie veroorzaakt..

 

Mesh wifi werkt echt het beste als je alles met dezelfde type producten hebt ingesteld. Of het nou een mesh netwerk van de SmartWifi pods of een ander mesh-netwerk is, maakt verder niet zoveel uit.

Bekijk in context

3 Reacties 3
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Helaas, dat is niet mogelijk.

De SmartWifi app werkt alleen met een Connect box en de zeshoekige pods als mesh systeem.

Serkan
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 11787Posts
  • 897Oplossingen
  • 4303Likes

@Grant837

 

Bedankt voor het starten van je topic en uitgebreide informatie.

 

 

Goed dat je één van de 2 pods al bekabeld hebt aangesloten. Daarmee heb je in ieder geval voor één van de twee de meest ideale oplossing.


De draadloze pod is inderdaad slecht online en verbonden met een 2,4GHz backhaul connectie. Dit moet beter kunnen. Ik merk op dat je een Android mobiele telefoon bezit en je kan misschien het volgende proberen.

1: Download de 'Wifiman' app van Ubuquity in de PlayStore.

2: Maak verbinding met je eigen wifi-netwerk en ga naar het tabblad 'draadloos'. (schakel evt. locatiegegevens in)

3: Klik op je eigen netwerknaam (waarmee je verbonden bent)

 

Je krijgt een overzicht te zien van alle draadloze apparaten met hetzelfde SSID. Je krijgt alle draadloze wifi-signalen van dit netwerk te zien en ook met de sterkte. (Zowel 2,4 als 5GHz staat in het overzicht).

 

Probeer de pod te plaatsen op een locatie waar de RSSI van het modem (of de bekabelde pod) zo goed mogelijk is. Met een RSSI waarde tot +/- -65, moet de pod wel in staat kunnen zijn om een goede verbinding tot stand te brengen.

 

Mocht je nog vragen hebben over de plaatsing van de pod, dan zien we je reactie tegemoet.

 

p.s. De iOS versie van de Wifiman app heeft deze functie helaas niet

 

 

Voor wat betreft de thuisscan: Het is echt de bedoeling dat je op het wifi-netwerk van het modem online bent om de thuisscan uit te voeren. Als je met een pod of een ander accespoint verbonden bent, werkt het niet. De thuisscan is ook meer bedoeld om een scan uit te voeren voordat je de pods plaatst, om de locatie van de pod te bepalen. (Ik vind de bovenste uitgeschreven methode persoonlijk beter)

 

 

Is er een manier om het TP-Link apparaat te laten werken met SmartWifi, of op zijn minst gezien te worden als onderdeel van het Huis Netwerk, bijvoorbeeld dezelfde SSID gebruiken als de modem voor beide frequenties?

Nee, helaas. Ik raad je eigenlijk ook aan om de TP-Link repeater uit je netwerk te verwijderen om te voorkomen dat het ook nog onnodig interferentie veroorzaakt..

 

Mesh wifi werkt echt het beste als je alles met dezelfde type producten hebt ingesteld. Of het nou een mesh netwerk van de SmartWifi pods of een ander mesh-netwerk is, maakt verder niet zoveel uit.

Grant837
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Serkan, @Bert,
Dank u beiden voor uw nuttige antwoorden. De WiFiman app is geweldig!


Helaas is er nergens in mijn werkplaats waar het signaal van mijn ConnectBox of de andere Pod meer dan -77 is. MAAR! Dat is OK, want de pod in de werkplaats is verder geoptimaliseerd, en ik heb een downloadsnelheid van ongeveer 27mb (van 75mb) wat genoeg is voor die locatie.


Ik zal overwegen om mijn TP Link access point te vervangen door een andere pod... maar daarvoor is er geen urgentie.
Dus voor nu is alles goed.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic